Toon posts:

Verhaal omtoveren in portmapping

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende verhaal heb ik van de bank gekregen om het telebankieren te laten werken van achter een (FreeSCO-)router. Nu moet ik de info uit onderstaande stukje alleen in het volgende formaat hebben:

Add forwarding of incoming packets of TYPE ... (TCP / UDP) PORT ... to ADDR ... PORT ...

Welke portmapping-regels moet ik volgens bovenstaand formaat invullen om het te laten werken? Dit is de beschrijving die ik kreeg:

Afhankelijk van de proxyserver die u gebruikt is het in een enkel
geval noodzakelijk de instellingen voor de poorten verder uit te
breiden met een "retour mapping (secure)".
Indien dit bij uw software het geval is dient u bij poort 21 een
sub-poort reeks aan te maken.
De instellingen hiervoor zijn:

INBOUND > 1024 TCP (geen UDP), deze instelling moet verwijzen naar de
client waarop onze software is geïnstalleerd.

Bedankt,

Daan

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Type TCP PORT 1024 to ADDR (de ip van pc waar je op bankierd) PORT 1024

Dat moet het zijn dacht ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Vae Victis op 19-01-2003 15:54 ]

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 08:27
Bel ze op en vraag om duidelijkere info, hier snap ik weinig van, misschien dat poort 1024 forwarden genoeg is, maar een "sub-poort reeks" bestaat bij mijn weten niet eens, en poorten aanmaken is al helemaal bullshit!

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Verwijderd

Topicstarter
j_iscool schreef op 19 januari 2003 @ 15:54:
Bel ze op en vraag om duidelijkere info, hier snap ik weinig van, misschien dat poort 1024 forwarden genoeg is, maar een "sub-poort reeks" bestaat bij mijn weten niet eens, en poorten aanmaken is al helemaal bullshit!
Opbellen is geen optie. "Genoemde instellingen zullen naar eigen inzicht moeten worden doorgevoerd in de door u gebruikte proxyserver. Indien het doorvoeren van deze instellingen, vragen en/of problemen oplevert, kunnen wij dit niet ondersteunen. In een dergelijk geval moeten wij u verwijzen naar de leverancier van de door u gebruikte proxyserver."

Verwijderd

Topicstarter
Vae Victis schreef op 19 januari 2003 @ 15:53:
Type TCP PORT 1024 to ADDR (de ip van pc waar je op bankierd) PORT 1024

Dat moet het zijn dacht ik.
Lijkt niet te werken...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 10:02

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wat ze bedoelen is dat alles boven de 1024 moet worden doorgemapped naar de local machine. Dikke bull natuurlijk. Daar draai je geen firewall/proxy voor. Gewoon eisen dat ze aangeven welke poort je meot gebruiken
Pagina: 1