Toon posts:

[ASP / Javascript]

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een pagina met een tabel erin. Deze tabel heeft als eigenschap een 'width' van 100%. Als je de tabel vereenvoudigd komt het er op neer dat ik 2 cellen heb waarvan de linker een vast aantal pixels is en de rechter het overige gedeelte opvult. In de linker cel staat tekst en dergelijke. Deze cel heeft een vast aantal pixels in verband met de leesbaarheid.

In de rechter cel staat in principe niets.
Nu is mijn vraag of het mogelijk is om met behulp van ASP of Javascript de breedte van deze cel op te vragen? Misschien is het anders mogelijk om de breedte van de browser op te vragen (want: breedte browser - linker cel = rechter cel).
Ik zoek dus niet naar een script om de beeldscherm resolutie op te vragen, want het kan mogelijk zijn dat de browser niet heel het scherm vult.

Ik zoek dit omdat als deze cel groot is, ik daar plaatjes in wil zetten om de ruimte op te vullen. Als ik de plaatjes er altijd neer zet, krijg je scrolbalken of wordt het plaatje half weergegeven (als het een achtergrond plaatje van de cel is).

Ik heb hiernaar gezocht op internet maar kon er niets over vinden. Ook weet ik niet of het momenteel in het goede forum staat. Kunnen jullie het anders verplaatsen naar 'webscripting'? Alvast Bedankt!

Verwijderd

document.getElementById('tablecell').offsetWidth
screen.availWidth

Er is echt wel genoeg over te vinden. Zoek eens met Google op 'javascript window width' bijvoorbeeld.

Dit topic is gesloten.