Ik ben bezig met een website en wil via de adressbalk de meeste informatie versturen. Geen probleem opzich, want met $php_self enzo kan je al heel veel doen. Het gaat alleen vervelender worden als er eerst naar test.php?ID=1 wordt gegaan en vandaaruit ze naar ID=2 willen gaan. Dan krijg je dit soort vervelende dingen in je Adresbalk:
test.php?ID=1&ID=2&ID=5&ID=1
Om die eruit te filteren ben ik bezig met een scriptje en het lukt al aardig. Als er alleen van een variabele in de adresbalk staat is er geen probleem. Maar zodra er een tweede variabele bijkomt laat ie nog maar eentje zien. Dit is de code:
Nu ligt het natuurlijk aan die array_unique, alvast dat denk ik. Maar waarom doet dat klereding het nu niet goed?
Met de url url.php?blaat=1&blaat=2&pom=1&pom=10 geeft ie als output:
Array ( [0] => Array ( [0] => pom [1] => 10 ) )
terwijl er echt 2 soorten array's zijn, nl pom en blaat!
Wie kan mij uitleggen wat er gebeurd? Ik snap het nl zelf niet meer
test.php?ID=1&ID=2&ID=5&ID=1
Om die eruit te filteren ben ik bezig met een scriptje en het lukt al aardig. Als er alleen van een variabele in de adresbalk staat is er geen probleem. Maar zodra er een tweede variabele bijkomt laat ie nog maar eentje zien. Dit is de code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| <?php $temp = explode ("&", $QUERY_STRING); $i = 0; while (count($temp) > $i){ $urlvars[$i] = explode ("=", $temp[$i]); $i++; } $urlvars = array_reverse($urlvars); $urlvars = array_unique($urlvars); print_r(array_values ($urlvars)); ?> |
Nu ligt het natuurlijk aan die array_unique, alvast dat denk ik. Maar waarom doet dat klereding het nu niet goed?
Met de url url.php?blaat=1&blaat=2&pom=1&pom=10 geeft ie als output:
Array ( [0] => Array ( [0] => pom [1] => 10 ) )
terwijl er echt 2 soorten array's zijn, nl pom en blaat!
Wie kan mij uitleggen wat er gebeurd? Ik snap het nl zelf niet meer

Was ik maar rijk en niet zo knap...