Toon posts:

[BC++] Ms agent component gebruiken in Borland C++ Builder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat wat te lezen hier, (ja ik had nix te doen), en ik zag het 1 en ander over MS Agent staan.

Ik zoeken op google, en ik vond het wel mans.
Ik die zooi downen die je nodig heb, maar verder nergens een tuturial vinden,
ik zou het dus wel graag willen leren.

Ik gebruik dat gratis Borland dingetje, kan het daar wel mee? want de enige voorbeelden die ik kon vinden waren van MS VC++ (opzich wel logisch, alle2 microsoft).

Mijn vraag is dus, is het mogelijk MS Agent te gebruiken in je programma's met Borland als compiler? Zo ja, waar vind ik een tuturial?

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ja. De MS-Agent is een ActiveX component. Iedere compiler die ActiveX aankan kan het gebruiken. Delphi en BCB dus ook. Op msdn.microsoft.com kan je de informatie over de interface vinden, maar dit zal idd alleen c en sommige voorbeelden bevatten zoals gebruikelijk in de help van MS.

Ik begrijp je alleen niet helemaal. In je titel geef je aan een c++ vraag te hebben, maar in je laatste zin wil je weten of het ook met Borland producten kan? Als je artikelen over MS Agents binnen Delphi wilt hebben kan je kijken op http://www.undu.com/. Deze site bevat vele kleine artikelen over hoe je dit ActiveX component kan gebruiken.

/edit
Ah, aan je vorige topics te zien heb je het hier over BCB. De interface van het ActiveX component blijft hetzelfde binnen welke compiler dan ook, dus of de voorbeelden nu in VC++, VB of Delphi zijn moet niet uitmaken. Het installeren van een ActiveX component binnen VC++, VB, Delphi of BCB verschilt wel. Ik weet het niet zeker, maar ik verwacht dat BCB en Delphi elkaar niet veel verschillen op dat gebied.

[ Voor 25% gewijzigd door LordLarry op 19-01-2003 16:24 ]

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik de c++ command line compiler,
en ik wilde dus weten of je daar MS-Agent dingen mee kan gaan maken.

ik heb dus geen idee hoe ik moet beginnen, die voorbeelden op de msdn.microsoft.com zitten vol fouten, tenminste, mijn compiler snapt ze niet.

weet je toevallig ook geen sites voor c++/c?

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Ik ben bang dat die commandline compiler het een beetje spartaans maakt. Maak je er ook programma's mee met een windows GUI dan?

Het is wel mogelijk om dat ActiveX component via late binding in je commandline app te krijgen, maar ik zou mn energie in wat anders steken of een echte IDE aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
mmm, ik maak er idd GUI proggies mee.
Maar ik ken beter een IDE aanschaffen, zal d'r over nadenken.
Volgende week maar niet uit :P. Dure spul altijd...

Bedankt voor je hulp, k ga werken ;)

• LordLarry
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

Via school kan je vaak goedkoper aan software komen. Waaronder verschillende ontwikkelomgevingen. Veel succes.

[ Voor 7% gewijzigd door LordLarry op 19-01-2003 17:06 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:18

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

* titelfix

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 16:21:
Ik gebruik de c++ command line compiler,
en ik wilde dus weten of je daar MS-Agent dingen mee kan gaan maken.

ik heb dus geen idee hoe ik moet beginnen, die voorbeelden op de msdn.microsoft.com zitten vol fouten, tenminste, mijn compiler snapt ze niet.
Examples op msdn.microsoft.com bevatten heeeeeeel zelden fouten, geloof me. Ga er als iets uit de MSDN niet werkt bij voorbaat van uit dat de fout bij jezelf zit, anders waren 20000 programmeurs in Redmond en 10 miljoen anderen ter wereld ook al achtergekomen :)

Ik gok dat je even de Platform SDK's gratis moet installeren vanaf de Microsoft site, en dan even de paths voor je compiler goed moet zetten.

Professionele website nodig?

Pagina: 1