Toon posts:

ATI heeft waardeloze ondersteuning!

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een 9700 pro

en waneer heeft ati nu eens goede drivers :'(

want ik heb pas sim city 4 gekocht aleen als je dan met het beeld scrolt of inzoomed word heel het beelt wazig en blokerig

ik denk effe een bericht stuuren naar maxis EA
en dan krijg ik dit terug:

Radeon 7000, 7200, 7500, 8500, 9000, 9700
+ Due to hardware limitations with the ATI Radeon series, some
buildings and graphic effects will be temporarily turned off while
scrolling.

HARDWARE LIMITATIONS ??????? :( what man de 9700 pro is de beste kaart die er is!@*&#

ik haat dat alles word geoptimaliseerd voor NVidia kaarten!
als Ati nou ook eens goede drivers uitbrenkt zodat die kaart wel optimaal werkt!

ik koop in iedergeval geen ati kaarten meer
die werken bijna aleen bij shooters en das nou net het soort games waar ik niet van hou :|

als iemand een oplosing heeft voor de radeon kaarten met sim city 4
A.U.B vertel het me

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:08
Je hebt alleen problemen met Sim City kan je het denk ik beter in Spielerij - Problemen & Vragen vragen .

PS ATI heeft geen waardeloze ondersteuning, alsof bij NVIDIA altijd alles goed werkt, dacht het niet :) (Zelf GF3)

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 23:21
Der zal vast wel een patch ofzo uitkomen voor simcity 4

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Move VB --> SPV

Verwijderd

Topicstarter
Albinoraptor schreef op 19 januari 2003 @ 15:05:
Je hebt alleen problemen met Sim City kan je het denk ik beter in Spielerij - Problemen & Vragen vragen .

PS ATI heeft geen waardeloze ondersteuning, alsof bij NVIDIA altijd alles goed werkt, dacht het niet :) (Zelf GF3)
volgens EA ligt het aan de hardware en niet aan sim city 4
want aan sim city 4 is niks mis mee

ati moet denk gewoon niewe drivers uitbrengen denk ik

als je zelf een gf3 hebt hoe kan je dan zeggen dat ATI geen waardeloze ondersteuning heeft??

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 15:20 ]

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-02 18:13

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik denk dat Maxis hier de schuldige is, ikzelf heb ook een radeon (8500) en het werkt ook hier niet.
De meeste mensen hebben gewoon een NVIDEA kaart in hun pc en Maxis heeft gedacht "wij willen het spel snel af dus laat die ATI support maar zitten, daar brengen we wel een patch voor uit".
Heel leuk gedacht maar dat soort onzin gaat er bij mij niet in, als ik 50 euro uitgeef aan een spel moet hij gewoon naar behoren werken en niet half.
Ik heb zo'n geintje al een keer meegemaakt bij GTA3 (doet het nog steeds niet goed) en bij meerdere andere spellen waarbij wel na een tijdje een goeie patch uitkwam.
"hardware limitations" is natuurlijk absolute bullsh*t want ATI heeft op dit moment de snelste kaarten.
Inplaats van dat de gamesproducenten zich zo druk maken om softwarepiraten moeten ze zich eens druk gaan maken over hun eigen handelen.
Ik ben nu (na Simcity 4) echt op het punt gekomen dat ik geen spel meer koop om de dood eenvoudige reden dat ik geen 50 euro uit ga geven voor een veredeld bierviltje.

Verwijderd

Ik vind het er verdacht veel op lijken dat Nvidia deals sluit met bedrijven om de spellen voor hun kaarten te optimaliseren, je ziet ook steeds vaker logo's met 'nvidia, the way its meant to be played' erop staan. Ik vind dit gewoon niet kunnen, de spellen horen op elke redelijke videokaart goed te werken. Verder moet er concurrentie blijven, is goed voor de prijzen van de hardware.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 16:09:
Ik vind het er verdacht veel op lijken dat Nvidia deals sluit met bedrijven om de spellen voor hun kaarten te optimaliseren, je ziet ook steeds vaker logo's met 'nvidia, the way its meant to be played' erop staan. Ik vind dit gewoon niet kunnen, de spellen horen op elke redelijke videokaart goed te werken. Verder moet er concurrentie blijven, is goed voor de prijzen van de hardware.
Je slaat hier de spijker wel op de kop denk ik. Vaak krijg je inderdaad het vermoeden dat bijv. Nvidia een te stevige vinger in de pap heeft bij sommige spellen (voor een flinke bak geld?).

Verwijderd

Bij mij eenzelfde probleem, heb met mijn ATI Radeon 64 mb ddr vivo ook niks anders dan problemen met spellen, inc. Simcity 4, Need for Speed HP2 en Morrowind.... Pc crasht iedere keer en XP detecteert ineens apparaatstoringen zodra ik deze games speel.

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:08
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 15:08:
[...]

volgens EA ligt het aan de hardware en niet aan sim city 4
want aan sim city 4 is niks mis mee

ati moet denk gewoon niewe drivers uitbrengen denk ik

als je zelf een gf3 hebt hoe kan je dan zeggen dat ATI geen waardeloze ondersteuning heeft??
Omdat ik eerst zelf een ATI gehad heb, en dat ik nooit problemen heb gehad met mijn Radeon (1) kaartje.

En dus kan ik redelijk oordelen of 1 van beide slecht is en dat zijn ze beide niet :)
Maar problemen kan je niet verkomen, dus is altijd wel een klein foutje. :)

Ik kan bijv met helft van Nvidia drivers niet mijn TV aansluiten op mijn GF3 want dan krijg ik maar half beeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Albinoraptor op 19-01-2003 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ati heeft bij meerdere spelen probleemen ja

ik vind dat nvidia gewoon moet ophouden met die omkoperij! 8)7

nou ja voor sim city 4 haal ik mijn oude geforce 2 maar weer uit de kast tot dat ik het spel bue ben of als er een patch of nieuwe driver is

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 17:49 ]

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

Het is gewoon zo dat het een driver kwestie is, nVidia heeft al een hele reeks drivers achter zich, Ati moet hun drivers nog optimaal en compatible maken...

En alstublieft, hou beschuldegingen als "omkoperij" voor je :{

[ Voor 4% gewijzigd door White Dust op 19-01-2003 18:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus het ligt wel aan ati en niet aan EA?

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-02 19:47
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 18:36:
dus het ligt wel aan ati en niet aan EA?
dat moet ja aan Ati en EA vragen..
zei weten precies wat wel en niet kan.. wij niet.

Bier, Whiskey en Metal!!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50

Wildfire

Joy to the world!

Duik even het SimCity-topic in, een kort knutseltje in een .ini-file en het werkt weer normaal. Tenminste, hier werkt het nu goed. Alle graphics blijven gewoon ingeschakeld tijdens het scrollen (met mijn R9700 Pro).

Het kan dus wel werken, dus hoezo hardware-limitaties? Als dat echt zo zou zijn dan zou het met die .ini-tweak dus ook niet moeten werken, of iig een mooie crash ofzo veroorzaken...

Waarom heb je trouwens een R9700 Pro als je niet van shooters houdt??

[ Voor 40% gewijzigd door Wildfire op 19-01-2003 19:23 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
he thanks het werkt nu wel :):):):):):)
kan ik mijn geforce 2 in de kast laaten liggen

ik hou gewoon om het beste ter beste te hebben ;)

ik ga daadelijk waarschijnlijk ook geforce fx koopen
wel duur maar ik heb bergen met geld
ik doe het ook om de kaarten te testen en om de demos
en om c&c generals

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Over Ati en z'n drivers was laatst nog een wel interresante discussie:
[rml][ Discussie] Als hardware niet aansluit op games...[/rml]
en [rml]El_Quedro in "[ Discussie] Als hardware niet aansluit o"[/rml]

Ati maakt hardwarematig leuke kaartjes misschien, maar daar blijft het dan ook bij. Resulstaat: Imo waardeloze shit. :{
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 20:50:
wel duur maar ik heb bergen met geld
Mail je me voor m'n adres? >:)

[ Voor 27% gewijzigd door kamerplant op 19-01-2003 21:18 ]

🌞🍃

• Loev
  • Laatst online: 05-02 11:54
Een woord "ATI" en daar achter het woordje "sucks"
Nee geen flame maar die lui moeten gewoon betere drivers uitbrengen voor hun kaarten daarom zal ik ook nooit een ATI kopen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:50

Wildfire

Joy to the world!

DarkJedi schreef op 19 January 2003 @ 21:28:
Nee geen flame maar die lui moeten gewoon betere drivers uitbrengen voor hun kaarten daarom zal ik ook nooit een ATI kopen.
Ik heb nou toch al een tijd een ATI Radeon 9700 Pro, ik ben echt nog in geen enkel spel een probleem tegen gekomen. Alles draait gewoon perfect!

Het waardeloze-drivers verhaal begint steeds meer en meer achterhaald te raken. Helaas blijft het idee veels te lang leven bij veel mensen...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:58
DarkJedi schreef op 19 januari 2003 @ 21:28:
Wat een groot gelul zeg! Sorry maar al die opmerkingen over ati sucks en drivers buggy? Ik heb hier totaal geen last van. Speel veel games en heb daar nog geen enkel probleem mee gehad. De games zien er gewoon beter uit op een ATi kaart. NVIDIA 2D & 3D kwaliteit SUCKS.. lekker puh :o Groot deel van de mensen hebben niet eens een ATI kaart en blerren lekker mee.

Als je het FX topic bekijkt zakt me broek af van de geile opgewonden tweakers met natte dromen over de GEFLOP FX. Nvidia dit, dat maar die kaart haalt op een XP2400+ net 17000 3dmarks en het is nog de twijfel of ie snel te krijgen is. Drivers probs is het grootste probleem van de uitstelling...goh ja mensen nvidia heeft die ook. Natuurlijk hebben de nvidioiten daar geen weet van. Die zijn gehersespoeld door nvidia.

Er zijn heelveel mensen met een 8500, 9000, 9500 en 9700 en die hebben geen problemen en zijn erg tevreden. Zie de radeon topics maar.

• LordMithril
  • Laatst online: 15-02 19:47
wat hebben mensen nou altijd tegen Ati?
gemiddelde gebruiker met geforce: spel crashed.. "klote spel"
gemiddelde gebruiker met Radeon: spel crashed.. "klote Ati"

ik ben nu van een GF2 naar een 9700pro gegaan en ik ben nog geen 1 probleem tegen gekomen. met beide kaarten niet.
dit is echt precies t zelfde als AMD vs Intel of Linux vs Windows.
iedereen beweert de vaagste dingen maar alleen de mensen die beide hebben gebruikt weten t echt.

DarkJedi? heb jij ooit een ati gehad? nee? wat lul je dan?
moet je eens vergelijken hoeveel Geforce probleem topics er zijn en hoeveel Ati probleem topics.. wedden dat er bijna evenveel zijn?

Bier, Whiskey en Metal!!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-02 19:41
SPV is niet de beste plek voor een discussie over Ati vs Nvidia, dat hoort beter in VB, maar ik geloof dat het daar al uitvoerig is besproken. Bovendien is de manier waarop sommige mensen discussiëren niet echt wat we graag willen zien. Daarnaast is het probleem al opgelost, dus ik gooi hier een slotje op.

There is no magic.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.