[DUAL XP-98] 98se start niet op

Pagina: 1
Acties:

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 10:05
Heb laatst voor m'n eerste keer een dual boot WinXP-98se gemaakt op een nieuwe schijf WD800JB. En heb ik de XP partitie 65gb en 98se partitie 15gb gegeven.
Ik heb netjes alles geinstalleerd gehad.. alle drivers van 98se en XP(behalve SP1 en updates) Nu heb ik inmiddels al een week niet meer met 98se opgestart gehad sinds dat ik het heb geinstalleerd.
Ik heb in deze week alle windows XP updates gedaan(SP1, etc.) op mijn 56k modem dat is verrekes traag dus wil ik dit het liefste niet nog een keer hoeven doen. En nu wilde ik weer is een keertje met 98se gaan prutsen om die is even up 2 date te gaan maken.
Maar nu wilde ik dus 98 opstarten en dan geeft hij 1 seconden het 98se wolken opstart scherm weer en schiet hij naar dos met deze meldingen:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/spitfire-sk/MVC-247S.JPG

Weet iemand wat ik kan doen om zonder alles weer overnieuw te gaan installeren deze 98se partitie in orde kan maken? :?
.

- Mijn PC -

Verwijderd

Je kan die bestanden die je mist van een andere windows 98 installatie kopiëren... Ik denk dat het anders gewoon een reinstall wordt, aangezien je toch die installatie "up to date" moest maken...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 15:49 ]

• SpitfireNL
Zou ik alleen Win98se op die partitie er opnieuw op kunnen zetten? Want ik wil echt niet ook heel WinXP opnieuw installen. :'( ;(

Edit: tuurlijk.. winXP is C: Win98se is D:

[ Voor 17% gewijzigd door SpitfireNL op 19-01-2003 17:32 ]

- Mijn PC -

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 13:06

lordsnow

I know nothing

Je Win98SE partitie is D: ??? Niet C: ?

• Blorgg
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat zou dan betekenen dat de win98 partitie na de 65GB van de XP partitie komt. Ik weet het niet zeker, maar kan win98 wel opstarten vanaf een partitie voorbij 65GB?

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-09 07:09
Windows 98 kan alleen van C: booten en niet van D: . Vraag me niet waarom dat niet kan maar wat ik heb gelezen over multibooten stond er overal dit.

Verwijderd

Inderdaad, wil je W98SE werkend krijgen dan moet je deze op C:\ installeren en XP op D:\
Vreemd is wel dat je zegt dat het gewerkt heeft :?

• SpitfireNL
Dan had ik hem vanaf het begin al niet kunnen booten vanaf die D: .. En dat kon ik een week geleden zoveel als ik wou. Alleen nu niet meer omdat hij die files gewoon niet aan kan?

Edit: hmm dit is rot, ik ga nog even proberen om die bestanden te gaan vervangen want ik zie dat die er nog wel zijn, dus kunnen ze idd gewoon corrupt zijn.
Daarna als het nog niet lukt ga ik proberen 98se overnieuw er overheen te installeren op D:
En als het dan nog niet werkt dan wacht ik tot dat mijn ADSL klaar is en installeer ik ALLES overnieuw.

[ Voor 50% gewijzigd door SpitfireNL op 19-01-2003 17:53 ]

- Mijn PC -

Verwijderd

Zoals ik zie zijn het allemaal systeembestanden. kopieer je opstartflop eens naar je D:\ schijf

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
zucht
windows kan WEL op d:
ALLEEN command.com , config.sys, io.sys, msdos.sys , autoexec.bat horen op c:
wat tagaeon zegt klopt NIET
t is moelijk te zeggen wat de fout is zo
maar eerste zaak wat je moet nagaan is of de verwijzingen nog kloppen
is driveletter misschien veranderd
kijk in dos naar dir in d:
enz
dus als je aan de prompt bent in c:\
doe je d:
dir
dan
cd windows
dir
want volgens config .sys zouden de bestanden daar moeten staan maar vindt ie ze niet

[ Voor 43% gewijzigd door ajouin op 19-01-2003 17:56 ]

Verwijderd

ajouin schreef op 19 January 2003 @ 17:48:
zucht
windows kan WEL op d:
ALLEEN command.com , config.sys, io.sys, msdos.sys , autoexec.bat horen op c:
t is moelijk te zeggen wat de fout is zo
maar eerste zaak wat je moet nagaan is of de verwijzingen nog kloppen
is driveletter misschien veranderd
kijk in dos naar dir in d:
enz
Alleen als C:\ ook FAT c.q. FAT32 is, anders niet.

• SpitfireNL
De verwijzingen kloppen en de bestanden zijn ook GEEN 0 kb wat vaak het geval is als een bestand corrupt is. Ik heb dus vermoedens die betanden vervangen met nieuwe niet gaat helpen.

Edit: en ja, allebei FAT32.

[ Voor 8% gewijzigd door SpitfireNL op 19-01-2003 17:59 ]

- Mijn PC -

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
als ie van c: nfts gemaakt heeft dan is in dos d: c: geworden
maar ik denk het niet
want hij geraakt tot in de config.sys
Pagina: 1