Toon posts:

Draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eigenlijk heb ik een hele simpele vraag waar ik in de andere topics niet een duidelijk antwoord op kan vinden.

Als ik een draadloos netwerk aanleg waarbij het access-point op de eerste verdieping staat en ik beneden op mijn laptop (die dan weer aangesloten is op een versterker maar dat is niet zo belangrijk) MP3's afspelen die op mijn server staan.

Lukt dat dan gewoon of haken de meeste draadloze setjes af qua snelheid?
Welk draadloos setje is op het moment nu eigenlijk het beste (ik zie door de bomen het bos niet meer)?

Welke set heeft het beste bereik of is het beste uit te bouwen (met antennes of zo).

Ik weet wel dat een hele hoop topics over draadloze netwerken gaan maar kill dit topic nu niet gelijk omdat ik deze specifieke vraag niet echt duidelijk beantwoord kreeg tot op heden.

Bedankt.......................................

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ervan uitgaande dat je 320kbit mp3 gebruikt zal zelfs het simpelste setje op 100M afstand die 320kbit/sec noghalen.

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dat is duidelijk.

Welk setje is aan te bevelen?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:36

YellowCube

Wait...what?

ik moet er wel even aan voegen dat de kans groot is dat je om de haverklap onderbrekingen krijgt als je MP3'tjes vanaf een server afspeelt.
Ik heb zelf een een 3Com setje en dat ding bevalt prima. Goed bereik, weinig klachten...alleen het afspelen van muziek vanaf een netwerk-lokatie gaat lang niet altijd vlekkeloos. Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:50

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

YellowCube schreef op 19 januari 2003 @ 19:26:
ik moet er wel even aan voegen dat de kans groot is dat je om de haverklap onderbrekingen krijgt als je MP3'tjes vanaf een server afspeelt.
Ik heb zelf een een 3Com setje en dat ding bevalt prima. Goed bereik, weinig klachten...alleen het afspelen van muziek vanaf een netwerk-lokatie gaat lang niet altijd vlekkeloos. Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn.
Ik heb daar geen problemen mee.. Ik heb een Cisco Aironet basis station en Lucent Wavelan PCMCIA kaartjes. Alleen als ik tever van het basisstation af ben dan gaat het wel haperen, maar binnenshuis is er geen probleem

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

YellowCube schreef op 19 januari 2003 @ 19:26:
Ik heb met een Linksys draadloze setup gewerkt, en dit ging met online gamen niet lekker, dat haperen verzorgde packet loss. Onstabiele ping tijden tussen de modem en de pc's.

Een reden voor mij om toch voor bedrading te kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er nog meer mensen die hun ervatingen kunnen delen?

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:22
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 21:41:
Zijn er nog meer mensen die hun ervatingen kunnen delen?
Natuurlijk!

Even een leuke anekdote: ik was laatst met mijn laptop bezig, probeerde toegang te zoeken op mijn eigen accesspoint, dus ik laat hem even scannen naar accesspoint, zie ik tot mijn grote verbazing NOG een accesspoint staan die ik helemaal niet ken! Waarschijnlijk een buurman verder. Hummm, toch wel verleidelijk, laat ik eens kijken of ik zomaar kan connecten. Ik dubbelklik en ja hoor, ik krijg gewoon een ipadres via dhcp en kan via zijn/haar Casema verbinding internetten!

Moraal van het verhaal: koop een accesspoint met mac address filtering, daarmee kun je aangeven welke netwerkkaarten er mogen connecten. Het komt trouwens ook vaak voor dat het eerst niet kan, zoals met mijn e-tech wireless router, maar dat het met een firmware upgrade wel kan.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Pagina: 1