Toon posts:

Probleem met refresh rate? Club3D?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word hier helemaal dol van nl het volgende is happening:
Mijn beeld flikkert om de zoveel tijd (5 a 15 minuten) en naar mijn idee is het 'refreshing' .
Ik heb er helaas niet al te veel verstand van.
Gisteren namenlijk een Club3D Ti4800SE grafishe kaart geinstalleerd en sindsdien het probleem. Mijn scherm word dan kleiner op dezelfde instellingen uit mijn configuratiescherm. Ik draai gewoonlijk 1024x768 op 32bit kleur.
Na zo'n flits krijg ik een kleiner scherm en onder instellingen monitor geeft ie nog steeds die instelling aan.
Hier even mijn systeem:
Mobo: Gigabyte P4 Titan 533
Socket 478
model : GA-8SR533P
Sis 645 + Sis 962L AGPset
Ata 133

Processor: Pentium 4 - 2.4 Ghz

Grafics: Club3D
Ti 4800 SE
128 Mb DDR
Core Clock= 275 mHz
Mem Clock = 550 mHz
RamDac = 350
Driver: detonator xp 31.40 (heb ook 41.09 geprobeert!)

Operating System: Windows XP Professional

Heeft er iemand ook last van en/of hoe is dit op te lossen?

BVD Mike_Mrvvos

Verwijderd

Wat voor monitor heb je?

Verwijderd

Ik heb wel iets vergelijkbaars gehad, namelijk dat het scherm groter en kleiner werd, tikjes naar links en rechts versprong en ook veranderde van helderheid. De oplossing van het iets terugklokken van m'n kaart (een Club3D GeForce 2Ti op 260/460). Blijkbaar was het de warmte, want na het op standaard snelheid zetten heb ik er nooit meer last van gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Ik Heb een Scott 995 monitor , die kan die resoluties wel aan en ook de refresh rates van 80 hz op 1024 x 768.
Tevens is mijn Club3d kaart nog niet overclocked, dus daaraan zou het ook niet moeten liggen.

Verwijderd

Topicstarter
BTW Warmte zou wel kunnen, want mijn kast word wel heel warm altijd eigenlijk :(
Heb al een extra ven geinstalleerd voor de kast te ventileren maar ja het help niet echt.