Rotel RA980BX; Elco's staan bol

Pagina: 1
Acties:
  • 900 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-07 18:01
Ik heb al een tijdje een Rotel RA980BX staan met bolle elco's. Ik heb hem een jaartje terug uitgeleend en deze persoon heeft toen 4 speakers van 4 ohm aangesloten => 2 Ohm in totaal dus. Nu heeft die versterker minstens 8 ohm nodig om goed te werken.
Is het nuttig om die elco's te vervangen of zou er nog meer kapot kunnen zijn?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:30
Ballebek schreef op 19 januari 2003 @ 14:51:
Als je een beetje bekend bent met elektronica wel. Die dingen hebben behoorlijk op hun lazer gehad als ze bol staan (het eerst volgende wat erna gebeurd is knappen, doorgaans gepaard met een leuke knal). Verder kunnen je eindtorren ook beschadigd zijn door een veel te grote stroom die daar (tijdelijk?) gelopen heeft (elektronenmigratie e.d.). Weerstanden willen ook nog wel eens verlopen van waarde als er te grote stromen doorheen zijn gegaan. Kortom je hele eindtrap kan een tijdbom zijn a.g.v. dat leuke experiment van die "vriend" van je...

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Wat zonde van zo'n mooie versterker! :/ maar kijk eerst eens wat er op die Elco's staat.

Ik denk dat die niet makkelijk te verkrijgen zijn in dezelfde afmetingen.

Verwijderd

gewoon even kijken of de elco`s te verkrijgen zijn en wat ze kosten en dan kijken of je het wel waard vindt.

• Uberprutser
Rotel Elco's: 10000uf 63V 105Celcius = Euro 105,- bij importeur Rotel / B&W in Rotterdam.
Philips Elco's: Zelfde specs, maar dan met maar 2 pootjes ipv 4 (1x + en 3x -) = Euro 65,- bij ons welbekende Stuut en Bruin te 's - Gravenhage.

Nou wil ik best wel die dingen erin meuken, maar als het nou niet gaat werken... Iemand een versterker kopen ;) ?

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-08 12:59

ranzige pad

kwaaak kwaak

dit vraag om een foto

HT & NAS & Inventaris

• Uberprutser
Dat vraagt om het uitproberen van de camera bij mijn Siemens S55 ;)
Ik zal morgen ff een foto maken.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
www.apparatenreparatie, die Rotel is nog dusdanig mooi, dat ik hem zou laten repareren. Ik vond het iig waar voor mijn geld.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:45
Ballebek, wat wil je voor de versterker hebben?

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

He. Die Rotel heb ik hier ook. Super versterker. Voor een euro of 400 zou ik hem nog laten fixen hoor, maar hoeveel van die elco's gaan er ook alweer in. 2 of 4 dacht ik. Zal dus wel een duur grapje worden. Zonde zeg!

• Uberprutser
4 elko's (= 100 euro dus ongeveer) maar dat ding geeft ZOON goed geluid dat ik voor dat geld ook geen andere kan kopen. Maar hetgeen waar het om ging; zullen alleen die elco's kapot zijn (hij gaat nog wel aan en geeft geluid, maar geeft vlak geluid zonder bas) of nog meer?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:50
schuro

slit foil-erg goed

de rest

Ze hebben veel op dit gebied, er zitten ongetwijfeld goeie, zo niet betere vervangers tussen.

10000uF, 63 volt zijn redelijk gangbaar en er staan zeker erg mooie vervangtypes tussen (die slit-foil zijn erg goed. Volgens mij worden deze ook in de nieuwere rotels toegepast)

edit:
1095
Eight 15,000 uf British-made BHC slit foil capacitors provide prodigious storage capacity
tadaa :)

[ Voor 16% gewijzigd door Raymond op 20-01-2003 13:40 ]

• Uberprutser
Dank u heer Lampekap ;)

Ik ga maar gewoon ff 4 van die krengen kopen en ik meuk ze erin. Als het niet werkt is het wel tegenvaller 213 van dit jaar, dus als jullie me niet meer spreken weten jullie waar het door komt ;)

Als het project slaagt _/-\o_ dan zal ik een msg plaatsen.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Ballebek schreef op 19 januari 2003 @ 14:51:
Ik heb al een tijdje een Rotel RA980BX staan met bolle elco's. Ik heb hem een jaartje terug uitgeleend en deze persoon heeft toen 4 speakers van 4 ohm aangesloten => 2 Ohm in totaal dus. Nu heeft die versterker minstens 8 ohm nodig om goed te werken.
Is die "vriend" van jou niet verzekerd? Zodat je de schade kan verhalen.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Soms hebben die grote jongens een bolle vorm!!!
Foto's?????

• Uberprutser
Sjit, foto's vergeten te downen van Cam => PC => MAC (mac is alleen op internet).

Maar ik ga het niet verhalen op die vriend; hij is al een tijdje werkloos en arm dus ik ga me er niet druk om maken om die paar honderd guldens (ik denk nog in guldens ja ;))

Maar ze horen niet bol, want ik heb er ook 2 van die in me voeding van me PC zitten en die zijn plat (en er staat geen Rotel op)
Iemand nog een suggestie voor een andere mooie versterker en bijbehorende speakers? Versterker moet in titanium of iets in die richting qua kleur leverbaar zijn. Speakers in zwart (heb een lastige styliste als vrouw :p)

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Gewoon even afspraak maken met apparatenreparatie.nl even informeren, opsturen of langs brengen, en ze geven je KOSTELOOS een prijsopgaaf.. Bovendien zijn ze enorm snel met repareren. En niet te vergeten, helemaal niet duur, uurtarief ligt op 20 euro.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• ranzige pad
  • Laatst online: 10-08 12:59

ranzige pad

kwaaak kwaak

hoe is het hier mee afgelopen, werktie ondertussen al weer?

en waar blijven dei foto's :)

HT & NAS & Inventaris

Pagina: 1