As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Als je een beetje bekend bent met elektronica wel. Die dingen hebben behoorlijk op hun lazer gehad als ze bol staan (het eerst volgende wat erna gebeurd is knappen, doorgaans gepaard met een leuke knal). Verder kunnen je eindtorren ook beschadigd zijn door een veel te grote stroom die daar (tijdelijk?) gelopen heeft (elektronenmigratie e.d.). Weerstanden willen ook nog wel eens verlopen van waarde als er te grote stromen doorheen zijn gegaan. Kortom je hele eindtrap kan een tijdbom zijn a.g.v. dat leuke experiment van die "vriend" van je...Ballebek schreef op 19 januari 2003 @ 14:51:
Is het nuttig om die elco's te vervangen of zou er nog meer kapot kunnen zijn?
Ik denk dat die niet makkelijk te verkrijgen zijn in dezelfde afmetingen.
Verwijderd
Philips Elco's: Zelfde specs, maar dan met maar 2 pootjes ipv 4 (1x + en 3x -) = Euro 65,- bij ons welbekende Stuut en Bruin te 's - Gravenhage.
Nou wil ik best wel die dingen erin meuken, maar als het nou niet gaat werken... Iemand een versterker kopen
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
HT & NAS & Inventaris
Dat vraagt om het uitproberen van de camera bij mijn Siemens S55ranzige_pad schreef op 19 januari 2003 @ 16:31:
dit vraag om een foto
Ik zal morgen ff een foto maken.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
slit foil-erg goed
de rest
Ze hebben veel op dit gebied, er zitten ongetwijfeld goeie, zo niet betere vervangers tussen.
10000uF, 63 volt zijn redelijk gangbaar en er staan zeker erg mooie vervangtypes tussen (die slit-foil zijn erg goed. Volgens mij worden deze ook in de nieuwere rotels toegepast)
edit:
1095
tadaaEight 15,000 uf British-made BHC slit foil capacitors provide prodigious storage capacity
[ Voor 16% gewijzigd door Raymond op 20-01-2003 13:40 ]
Ik ga maar gewoon ff 4 van die krengen kopen en ik meuk ze erin. Als het niet werkt is het wel tegenvaller 213 van dit jaar, dus als jullie me niet meer spreken weten jullie waar het door komt
Als het project slaagt
Is die "vriend" van jou niet verzekerd? Zodat je de schade kan verhalen.Ballebek schreef op 19 januari 2003 @ 14:51:
Ik heb al een tijdje een Rotel RA980BX staan met bolle elco's. Ik heb hem een jaartje terug uitgeleend en deze persoon heeft toen 4 speakers van 4 ohm aangesloten => 2 Ohm in totaal dus. Nu heeft die versterker minstens 8 ohm nodig om goed te werken.
Is het nuttig om die elco's te vervangen of zou er nog meer kapot kunnen zijn?
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Maar ik ga het niet verhalen op die vriend; hij is al een tijdje werkloos en arm dus ik ga me er niet druk om maken om die paar honderd guldens (ik denk nog in guldens ja
Maar ze horen niet bol, want ik heb er ook 2 van die in me voeding van me PC zitten en die zijn plat (en er staat geen Rotel op)
Iemand nog een suggestie voor een andere mooie versterker en bijbehorende speakers? Versterker moet in titanium of iets in die richting qua kleur leverbaar zijn. Speakers in zwart (heb een lastige styliste als vrouw
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
en waar blijven dei foto's
HT & NAS & Inventaris