Toon posts:

hulp gevraagd: wapsite maken met downloadlink voor jpeg file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nokia 3510i gekocht met een kleurenscherm.
nou wil ik een eigen foto als achtergrond gebruiken.
Nou dacht ik, ik maak een wapsite met een download link naar de jpeg file.
Maar hoe maak ik zo'n site? en waar kan ik hem plaatsen.
welke software kan ik hier het beste voor gebruiken. ik heb wel iets van coffecup wireless web builder.
wij kan mij helpen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 14:50:
Ik heb onlangs een nokia 3510i gekocht met een kleurenscherm.
nou wil ik een eigen foto als achtergrond gebruiken.
Nou dacht ik, ik maak een wapsite met een download link naar de jpeg file.
Maar hoe maak ik zo'n site? en waar kan ik hem plaatsen.
welke software kan ik hier het beste voor gebruiken. ik heb wel iets van coffecup wireless web builder.
wij kan mij helpen
Toevallig was ik gister met hetzelfde bezig. Maar volgens mij ondersteunen wap-sites geen jpg :( Ik weet dat niet zeker want via club nokia kun je tenslotte ook plaatjes downloaden. Het is mij iig nog niet gelukt een plaatje te downloaden want zelfs toen ik een plaatje kreeg op een wap-site op mijn telefoon kon ik hem niet opslaan, helaas.

Misschien zou je even aan kunnen geven of het je wel of niet gelukt is.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als jij ergens op webspace een jpeg file upload, vervolgens er direct heen wapt, dan zal je telefoon aangeven dat er een plaatje is gevonden en dan kan je deze opslaan.

Dus gewoon ergens uploaden.
En dan op je telefoon als wap adres invullen: http://www.website.nl/directory/plaatje.jpg.

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 19 January 2003 @ 18:06:
Als jij ergens op webspace een jpeg file upload, vervolgens er direct heen wapt, dan zal je telefoon aangeven dat er een plaatje is gevonden en dan kan je deze opslaan.

Dus gewoon ergens uploaden.
En dan op je telefoon als wap adres invullen: http://www.website.nl/directory/plaatje.jpg.
Thnx! Het schijnt te werken, ware het niet dat hij nu begint te zeuren over de grootte van de pagina (lees jpg): "De pagina is te groot om terug te sturen" :(
Dit terwijl het een plaatje is van 'maar' 11 KB. Is er een maximum ofzo?

update: Ik heb net succesvol een gifje op bovenstaande manier binnen weten te halen. Het was echter wel een gifje van 'maar' 1 KB

update 2: Ik lees nu ergens dat wap sites maar 1400 bytes groot mogen zijn ofzo. Ik weet alleen niet of dat tegenwoordig nogsteeds zo is. Als dat zo is ben ik bang dat het tijd wordt om een html-browser op m'n telefoon te gaan draaien.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 20:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een jpg file op mijn website gezet maar als ik er naar toe wap krijg ik de melding pagina niet gevonden.
met een gif file krijg ik hetzelfde probleem
kan het soms aan mijn website bij dds liggen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 20:32:
Ik heb een jpg file op mijn website gezet maar als ik er naar toe wap krijg ik de melding pagina niet gevonden.
met een gif file krijg ik hetzelfde probleem
kan het soms aan mijn website bij dds liggen?
Heb je al geprobeerd om op je computer de url uit te testen?
En werkt ie daar wel?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:29
Er zijn WYSIWYG-editors voor WAP
maar weet geen namen :/

Verwijderd

Ok, even een tussenrapport. Het grootste plaatje wat ik tot nu toe succesvol heb binnengehaald was er eentje van 8,6 kB en was 95X95 pixels.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 21:06:
[...]

Heb je al geprobeerd om op je computer de url uit te testen?
En werkt ie daar wel?
ja het werkt wel als ik er naar toe ga vanaf mijn computer.
Ik heb ook nog zitten kijken naar het aantal kleuren van de foto,
de nokia 3510i ondersteund 4096 kleuren, dus ik had een 256 kleuren fototje gemaakt en dit was op de res 96 x 64 maar 3 kb dus dat kan het probleem ook niet zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 22:10:
[...]

ja het werkt wel als ik er naar toe ga vanaf mijn computer.
Ik heb ook nog zitten kijken naar het aantal kleuren van de foto,
de nokia 3510i ondersteund 4096 kleuren, dus ik had een 256 kleuren fototje gemaakt en dit was op de res 96 x 64 maar 3 kb dus dat kan het probleem ook niet zijn.
Nee, lijkt mij ook niet. Helemaal gezien het feit dat ik al wat groters binnen heb gehaald. Ik merk wel dat ie bij mij af en toe ook geen verbinding weet te krijgen. Soms moet je een paar keer proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Het lag inderdaad aan mijn website bij dds. ik heb even een site gemaakt bij freeservers en daar kan ik gewoon een gif downloaden

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 23:27:
Het lag inderdaad aan mijn website bij dds. ik heb even een site gemaakt bij freeservers en daar kan ik gewoon een gif downloaden
Was die gif groter dan 8,6 kB?

Verwijderd

Topicstarter
Nee deze is 6 kb. maar als ie maar 256 kleuren is en 96 x 64 dan is ie ook niet zo groot
ik vraag me ook nog steeds af hoe je een jpg file in 4096 kleuren krijgt?

Verwijderd

Je kan ook gebruik maken van de services van myfone.nl

Zodra je een gratis account hebt aangemaakt, kan je JPGs, GIFs, TIFFs, PSDs etc uploaden naar je persoonlijke myfone.nl pagina. de bestanden worden automatisch geschikt gemaakt voor jouw type telefoon, in dit geval 3510i. tenslotte is het een kwestie van wappen naar je persoonlijke myfone site om je pics te downloaden naar je telefoon. gratis uiteraard

ciao

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:20

Beyond

Dussssss.......

Is dit ook mogelijk met Midlets ?

Al het goeie.......

• Attilla
  • Laatst online: 23-06-2021
Beyond schreef op 26 April 2003 @ 13:45:
Is dit ook mogelijk met Midlets ?
Ja, mits je de juiste mime types op je webserver heb ingesteld.
Zie daarvoor:
[rml][ WAP] Multimedia Content aanbieden, hosting ?[/rml]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42
Ik zit zelf met een C55 welke vaak een netwerk fout geeft als je een mid ringtone van het internet afhaald. (eigen server)
Moet hierdan ook één mime instellingen veranderd worden of is me tel gewoon gaar?

Taal fouten inbegrepen ;)

• Aikon
  • Niet online
Met m'n 6610 heb ik via m'n Chello webspace een jpg van 11.5kb binnen gehaalt zonder problemen. Lijkt me dat de 3510i dat ook moet kunnen :)

Heb je je wel aan de max resolutie van 96x64 gehouden?

[ Voor 21% gewijzigd door Aikon op 26-04-2003 18:45 ]

Pagina: 1