nuke oid zonder sql

Pagina: 1
Acties:

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Een cms als phpnuke / xoops / postnuke maakt gebruik van een mySQL db.
Maar er zijn ook script die óf mySQL óf een access db gebruiken.
Is dit nit mogelijk met een script als nuke e.a. en wat is dan de reden ervan dat het ene script wel flexibel daarin is en de andere niet. Is een mySQL bd krachtiger ofzoo?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 13:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

MySQL is krachtiger dan Microsoft Access. Access is nooit bedoeld om in een webomgeving gebruikt te worden en heeft een hekel aan grote aantallen concurrent users.
Verder is MySQL gratis.

Waarom soms de ene database gebruikt wordt, en waarom soms een andere? lijkt me ook een stuk voorkeur van de programmeur en van de (verwachte) doelgroep

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

Topicstarter
Aha zo zit dat dus. Ben nl. al een poosje op zoek naar een cms als phpnuke op access omdat ik heen sql heb, maar dat is dus zelfs niet verstandig.
Dank.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er zijn vast wel paketten die gebruik maken van Access, je loopt alleen het risico dat je er voor moet betalen terwijl er wel veel gratis mysql/postgresql varianten te verkrijgen zijn.

Maar mysql is niet krachtiger dan access hoor, gorgi :)
Het presteert en schaalt een stuk beter, maar kan een hoop dat wel access kan nog steeds niet (ok Access is ook niet de meest krachtige dbms, magoed).

En ik denk dat het eerder niet flexibel daarin is omdat de gebruikte sql-code nogal verschilt tussen mysql en access (ze zijn beide niet zo'n held in ansi-sql) en alleen daardoor is het beschikbaar maken voor meerdere db's al een rotwerkje.