[dual head] hoe dvi als primary monitor?

Pagina: 1
Acties:

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-07 17:24
Kheb dus een geforce 4 ti 4600, en heb op dvi mn flatscreen en op vga een andere monitor.

Nu wil ik dus mn flatscreen als 'primary' monitor, dus dat ik daar ook het boot scherm etc zie, want dat gaat standaard naar de vga monitor.

kan je dat ergens veranderen?

En dan gelijk nog maar een vraag: kan ik ook het beeld dupliceren (clone) ipv het bureaublad uitbreiden? Die gpu heeft wel 2 ramdac's maar wil dus eigenlijk maar 1 gebruiken, of iig spiegelen.

Verwijderd

Als je nView gebruik kun je daar de 'Primaire beeldscherm' aangeven. Dit kan ook zonder nView bij [eigenschappen voor Beeldscherm] en dan 'hoofdmontor'.
En met nView kun je ook Clonen. :P

Je hebt een Geforce 4 Ti4600 dus je kun nView gebruiken. Zit bij de nieuwere Detinators in

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat jij bedoelt is dus in Windows, hij wil ook het bootscherm op de monitor die op de DVI poort is aangesloten :)

Of dat kan (en zo ja, hoe) zou ik niet weten. De optie 'Clone' zou gewoon tussen de nView opties moeten staan. Kijk daar dus nog even goed :)

• oZy
Pollewob schreef op 19 January 2003 @ 14:33:
Wat jij bedoelt is dus in Windows, hij wil ook het bootscherm op de monitor die op de DVI poort is aangesloten :)

Of dat kan (en zo ja, hoe) zou ik niet weten. De optie 'Clone' zou gewoon tussen de nView opties moeten staan. Kijk daar dus nog even goed :)
ok zal nview nog ff uitpluizen, maar ik wil dus idd boot scherm etc ook op dvi hebben, volgens mij moet dat in de bios van de kaart veranderd worden (als dat al kan), want die beslist toch welke uitgang primary is.

het kan dus wel eens voorkomen dat ik maar 1 monitor heb aanstaan, die 2e is alleen voor als er publiek is (plasma tv :Y))

• Bossie
  • Laatst online: 13:14
wtf, waar is mijn post gebleve :?

Het is in principe heel makkelijk, je koppelt de tv ff af, reboot, zet pc weer uit, en sluit tv opnieuw op pc aan.

Tenminste dat werkte hier met een ti4200 met dvi en tv-out

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Mijn Leadtek gf4 gaf ook het primaire beeld tijdens het booten op de analoge uitgang, nadat ik de kaart met een reference nividia bios geflashed heb is het beeld tijdens het booten op beide schermen gelijk.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• oZy
Zer0 schreef op 19 January 2003 @ 17:13:
Mijn Leadtek gf4 gaf ook het primaire beeld tijdens het booten op de analoge uitgang, nadat ik de kaart met een reference nividia bios geflashed heb is het beeld tijdens het booten op beide schermen gelijk.
bedankt voor de tip! Even de solution op een rijtje:

download nvidia reference bios
flash nieuwe bios erin

tip 1: vergeet niet eerst je orginele bios te backup'en!
tip 2: zet nvflash op boot flop en doe: nvflash -u -f nieuwebios.rom

[ Voor 11% gewijzigd door oZy op 20-01-2003 02:49 ]

Pagina: 1