Ik probeer een pagina te maken waarbij een gebruiker na inloggen de eigen gegevens te zien krijgt. Hiervoor gebruik ik asp pagina's gemaakt met dreamweaver.
Volgens mij zou het als volgt moeten werken: De gebruiker krijgt automatisch een session variable voor de "username" bij het inloggen. Bij de uiteindelijke pagina krijgt hij die record te zien waarbij de username overeenkomt met de username uit de session variable.
Bij het testen van de recordset in dreamweaver lijkt het principe te werken (even handmatig een session variable invoeren). Helaas komt er in de praktijk geen waarde terug. Het lijkt alsof de inlogpagina een andere (naam voor de) session variable maakt dan wat je zou verwachten. Ik ben geen held in de code, maar het lijkt me dat hier de variable wordt aangemaakt:
Session("MM_Username") = MM_valUsername (op de loginpagia)
Het juiste record moet dan op de volgende manier worden gevonden:
in dreamweaver menu,
Als filter:
username = session variable username
Als SQL code:
SELECT *
FROM gegevens
WHERE username = 'MMColParam'
bij de variables:
MMColParam, 1, Session("username")
Waarom krijg ik gene gegevens terug? moet ik de session variable op een andere manier aanroepen of aanmaken of zo?
alvast bedankt, ik heb het idee dat ik op iets heel stoms vastloop.
Volgens mij zou het als volgt moeten werken: De gebruiker krijgt automatisch een session variable voor de "username" bij het inloggen. Bij de uiteindelijke pagina krijgt hij die record te zien waarbij de username overeenkomt met de username uit de session variable.
Bij het testen van de recordset in dreamweaver lijkt het principe te werken (even handmatig een session variable invoeren). Helaas komt er in de praktijk geen waarde terug. Het lijkt alsof de inlogpagina een andere (naam voor de) session variable maakt dan wat je zou verwachten. Ik ben geen held in de code, maar het lijkt me dat hier de variable wordt aangemaakt:
Session("MM_Username") = MM_valUsername (op de loginpagia)
Het juiste record moet dan op de volgende manier worden gevonden:
in dreamweaver menu,
Als filter:
username = session variable username
Als SQL code:
SELECT *
FROM gegevens
WHERE username = 'MMColParam'
bij de variables:
MMColParam, 1, Session("username")
Waarom krijg ik gene gegevens terug? moet ik de session variable op een andere manier aanroepen of aanmaken of zo?
alvast bedankt, ik heb het idee dat ik op iets heel stoms vastloop.