[WinXP] "rename *.* *.exe" in root van c: *

Pagina: 1
Acties:

• ebborazor
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09-2022
heej,

ik ben zooo stom! lol, ik heb net de nieuwste emuleplus gedownload. Daar stond om wat voor reden dan ook geen .exe achter. En ik met mijn half wakkere kop, start de opdrachtprompt op, ga naar c:\, en dan rename *.* *.exe
Ik schrik me rot, want niet alleen de installer van emule is nou .exe maar ook springen opeens autoexec en config hebben de .exe exstensie gekregen.

Kan ik de computer overnieuw opstarten? Of valt het eigenlijk allemaal wel mee?

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Is niet erg handig, maar een beetje pc zou toch moeten booten. Weet niet of er veel in je C: stond, moet maar ff zoeken naar de juiste extensies. Welk OS?

• ebborazor
"gelukkig" heb ik een week geleden heel mijn harde schijf geformateerd en windows xp pro erovernieuw opgezet

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
systeem herstel doen misschien werkt dat ook !

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Aerox.2000
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-05 08:57
Alles terug renamen naar de oude extensie?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

ebborazor schreef op 19 January 2003 @ 14:02:
Ik schrik me rot, want niet alleen de installer van emule is nou .exe maar ook springen opeens autoexec en config hebben de .exe exstensie gekregen.
Kan ik de computer overnieuw opstarten?
'tuurlijk kan dat , maar het lijkt me dat je dit eerst moet fixen ;)
Of valt het eigenlijk allemaal wel mee?
Dat ligt eraan wat je allemaal in de root van c: hebt staan.. Sowieso snap ik niet dat je emuleplus in je root gooit, daar hebben ze ooit jaren geleden directories voor uitgevonden..
Je zult in ieder geval de oude extensies terug moeten plaatsen,
ren autoexec.exe autoexec.bat
ren config.exe config.sys
ren command.exe command.com

Datn heb je i.i.g. de 3 belangrijkste te pakken, zodar je bij een volgende reboot geen problemen krijgt.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

moto-moi schreef op 19 January 2003 @ 14:21:
[...]

ren autoexec.exe autoexec.bat
ren config.exe config.sys
ren command.exe command.com

Datn heb je i.i.g. de 3 belangrijkste te pakken, zodar je bij een volgende reboot geen problemen krijgt.
Volgens mij maakt XP-Pro daar geen gebruik van... Boot ook zonder

• ebborazor
allright, ik heb autoexec.exe en config.exe gerenamed. Dankje voor hulp, als ik nie meer online komt had ik de computer toch niet moeten herstarten :+

Verwijderd

Win2K wordt vrij pissig als ie c:\boot.ini , c:\ntdetect.com en c:\ntldr niet kan vinden.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Autoexec.bat in WinXP? Doet wat weinig. In je sig staat Win2k, in je post WinXP en je hebt het over a.b en c.s. Welk oS gaat het om?

Laat ons even weten welke bestanden je allemaal ziet staan in de root bij dir /a c:\
Je wilt inderdaad natuurlijk eerst alles de juiste extentie geven aan elk bestand voor je reboot.

En je wilt het concept van directories gebruiken nog eens nalezen ;)

Ik verplaats je vraag naar WOS aangezien het gaat over het weer aan de praat krijgen van je OS.

edit:
Oeh als het dus NTx was zal er nu weinig meer booten als de bootfiles hernoemd waren :P

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 19-01-2003 14:41 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ebborazor
gelukkig is er niks fout gegaan, bedankt voor hulp.
En ik moet mijn sig idd een keer updaten, ik heb nu namelijk windows xp en wel 256 MB! intern geheugen.

dus wat mij betreft mag die dicht, of willen jullie mij nog even uitlachen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ebborazor op 19-01-2003 14:45 ]

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

F_J_K schreef op 19 January 2003 @ 14:40:
[...]
edit:
Oeh als het dus NTx was zal er nu weinig meer booten als de bootfiles hernoemd waren :P
Oeps, niet aan gedacht :D
Pagina: 1