Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 23:35:
Is het niet leuker -als Nederlandse site- om VOORAL nederlands nieuws te brengen? Er zijn genoeg internationale sites waarmee Tweakers.NET never-nooit zal kunnen concurreren (als vb tomshardware). DAAROM -ook al is het internationaal niets nieuws- dient tweakers zich juist te richten op de NL markt. Lang niet iedereen van de frontpage is ook bezig op de GoT site, en juist daarom zijn het extra leuke trekkers voor t.net.
Tomshardware is een reviewsite. Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik dat ons nieuwsgedeelte makkelijk kan concurreren met dat van een Tomshardware of AnandTech. Het is maar net wat je doelstellingen zijn. Sommige sites zijn heel goed maar ook heel smal qua onderwerpen. Andere sites hebben heel snel en heel veel nieuws, maar geven alleen linkjes. Tweakers.net biedt een unieke combinatie aan: breed nieuws, Nederlandstalig, eigen identiteit. Ja de bron is bijna altijd een andere site, maar door allerlei koppelingen met de rest van de site die wij eraan toevoegen is het wel erg kortzichtig om net te doen alsof het geen toegevoegde waarde heeft als het ook op een andere site te lezen is.
Dat we als Nederlandse site extra aandacht moeten geven aan binnenlands nieuws ben ik gedeeltelijk met je eens. Sommige dingen die internationaal niets voorstellen maar veel Nederlanders (of Belgen) beïnvloeden zijn inderdaad nieuws voor ons, maar het is mijns inziens fout om dingen tot nieuws te bevorderen alleen maar omdat er toevallig een Nederlander bij betrokken is. De bedoeling van de frontpage is nu eenmaal niet om zoveel mogelijk leden te werven.
Ohjee, direct weer het negatieve beeld dat al lange tijd op Got rondhangt. Of het nou om de "ruzies" tussen modjes en users in de flightsimulator-topic gaat, of om de HK, nooit hebben users het aan het rechte eind. Hoeveel reviews zijn er nou? Waarom worden er geen eisen gesteld aan de shop-survey reviews? Zoals Femme al voorstelde lijken me product-surveys een prima idee. Daarnaast is het toch al een eer om op de frontpage te verschijnen? Het gratis-abbo was alleen maar een idee.
Ik zie nog steeds genoeg brakke reviews in de shop-survey, en brakke vragen op GoT. Waarom zjin er denk je user-moderaties? JUIST! om om brakke comments te verhelpen. Niet direct weer dat negatieve, wie weet werkt zelf-moderatie wel juist heel goed. Community-thinking again.
Ik weet niet wat jouw idee is van een review, maar ik zal even toelichten wat ik met een review bedoel: een artikel van 4 tot 10 pagina's met een duidelijke inleiding/doelstelling, toegelichte werkwijze, bronvermeldingen, informatie in de vorm van tekst, tabellen, plaatjes of grafieken en een conclusie. De vergelijking met de shopsurvey of een toekomstige productsurvey (een idee dat overigens al jaren oud is), waar het gewoon om korte posts en een 'conclusie' in de vorm van een cijfer gaat, vind ik dus nergens op slaan.
Dat de crew vaker gelijk heeft dan de users lijkt me ook vrij logisch, de crew is nu eenmaal beter op de hoogte van de verschillende factoren die meespelen en de (on)mogelijkheiden van de software/servers, organisatie en beleid. Er worden bijvoorbeeld wel degelijk eisen gesteld aan posts in de shopsurvey.
Nee want veel mensen willen geen "fulltime commitment" maar willen best af en to een review schrijven zonder ergens aan vast te zitten.
Wie zegt dat reviewer worden voor Tweakers.net betekent dat je er de rest van je leven fulltime aan vast zit? Het gaat erom dat er van te voren beslist moet worden of iemand capabel is om een review te schrijven (en dan bedoel ik dus mijn definitie van een review, niet een surveypost).
Daarnaast zou Tweakers de FAQ's uit de diverse GoT categorieen meer moeten promoten op de frontpage. Er staat een heleboel bruikbare info tussen (bv over de LCD schermpjes). Ik heb daar nooit iets teruggevonden over op de frontpage. Meer linken, maar liever artikels lijkt me een beter idee. Terwijl om de transition tussen Tweakers.net en GoT te verkleinen.
Dat idee is ook al oud en daar wordt aan gewerkt.
Dat is puur iets wat gepromoot moet worden. Goede reviews komen niet opeens aanwaaien, vooral als er tot op heden weinig aandacht aan is besteed. Kijk bv eens naar kuro5hin.org daar werkt het prima. Het blijft er bij dat Tweakers mee moet gaan met zijn tijd. Ik zie weinig heil in het TweakerDSL en Abbo product. en om niet de zoveelste linkie-linkie site te worden, moet er meer unieke content komen. Daarvoor is JUIST de userbase interessant die tweakers in de loop der jaren heeft opgebouwd. Die kun je IMHO niet negeren, dat leidt alleen maar tussen een grotere scheiding tussen GoT en Tweakers. Terwijl juist Tweakers zou moeten werken als een verlengstuk naar GoT. (en andersom).
Excuse me, maar we zijn al 4,5 jaar bezig en het gaat goed, steeds beter zelfs. Je doet net of het een project van een paar maanden oud is dat op het punt van instorten staat. Natuurlijk moeten we met onze tijd meegaan, en er wordt ook continu hard gewerkt aan allelei verbeteringen, maar we hebben nu eenmaal niet ongelimiteerde bronnen tot onze beschikking, en dus moeten er prioriteiten worden gesteld.
[
Voor 3% gewijzigd door
Wouter Tinus op 22-01-2003 00:11
]