Toon posts:

Ideeen voor de Frontpage? Tweakers goes 2003!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het wordt tijd dat Tweakers weer terug naar hun core gaat. Ik zou bijvoorbeeld graag zien dat mensen met een kewle hack of casemod vaker op de frontpage van Tweakers verschijnen. Leuk verhaaltje eromheen (hoe lang heb je er aangewerkt, hoe kwam je op het idee, welke materiaalen etc) door wat news-guru's van de frontpage. Ook zou Tweakers.net zelf meer moeten gaan doen dan alleen nieuws van derden te leveren. De laatste entry in 'Reviews & Features' is al weer van 1 januari.

Misschien is het een idee om mensen te belonen met een gratis abbo van 3 maanden om ze over te halen om weer artikelen voor Tweakers te schrijven? Er is genoeg kennis. (en dan bedoel ik wel in-depth artikelen). Bv, introguide voor C programming, een round-up van alle opleidingen die er in Nederland zijn m.b.t. de IT (Wat is het verschil tussen Technische Informatica, Bedrijfskundige Informatica, Communicatiesystemen, Wiskundige Informatica etc)...etc. . Dat is waar de tweakers geintereseerd in zijn)

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Nieuws posten over casemods van bezoekers: slecht idee. Het forum of je gallery homepage zijn veel betere plaatsen om je casemod te showen. 99.0% van de tijd zijn het geen revolutionaire dingen, en dus simpelweg geen nieuws. Voor de andere 1% staat de submit gewoon open en is iedereen vrij om z'n eigen projecten onder de aandacht van de redactie te brengen. Als ze leuk/origineel genoeg zijn dan zijn we echt niet te flauw om er een nieuwspost over te maken.

Reviews van bezoekers: We stellen hoge kwaliteitseisen aan reviews. Eisen waar een groot deel van de bezoekers niet aan kan voldoen. Kijk maar eens naar het gemiddelde spellingsniveau in de reacties of hier op GoT, of naar de massale groepen mensen die iedere gelegenheid aangrijpen om duidelijk te maken dat "Microsoft sux, AMD rulez". Ongetwijfeld zitten er ook genoeg mensen tussen die wel een fatsoenlijk en goed onderbouwd artikel kunnen schrijven, maar zodra je bezoekers reviews laat maken (en ze een of andere beloning voor hun neus houdt om maar meer mensen aan het schrijven te krijgen) zullen we gewoon een groot deel van de gemaakte reviews moeten afwijzen. Daarmee zaai je IMO alleen maar kwaad bloed, en daar schiet niemand iets mee op.

Professioneel Hyves-weigeraar

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:17
Hé Wouter, nooit van spellingcheck gehoord? Zit standaard ingebakken in de meeste (grotere) tekstverwerkers. :P
Hier op GoT zijn zoveel spellingsfouten omdat het niet goed hoeft, de meesten (99,99%) begrijpen het wel. En er zit geen spellingschecker in react ingebakken als ik me niet vergis.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-02 13:43

we_are_borg

You will Comply

Wouter Tinus schreef op 19 januari 2003 @ 14:30:
Nieuws posten over casemods van bezoekers: slecht idee. Het forum of je gallery homepage zijn veel betere plaatsen om je casemod te showen. 99.0% van de tijd zijn het geen revolutionaire dingen, en dus simpelweg geen nieuws. Voor de andere 1% staat de submit gewoon open en is iedereen vrij om z'n eigen projecten onder de aandacht van de redactie te brengen. Als ze leuk/origineel genoeg zijn dan zijn we echt niet te flauw om er een nieuwspost over te maken.

Reviews van bezoekers: We stellen hoge kwaliteitseisen aan reviews. Eisen waar een groot deel van de bezoekers niet aan kan voldoen. Kijk maar eens naar het gemiddelde spellingsniveau in de reacties of hier op GoT, of naar de massale groepen mensen die iedere gelegenheid aangrijpen om duidelijk te maken dat "Microsoft sux, AMD rulez". Ongetwijfeld zitten er ook genoeg mensen tussen die wel een fatsoenlijk en goed onderbouwd artikel kunnen schrijven, maar zodra je bezoekers reviews laat maken (en ze een of andere beloning voor hun neus houdt om maar meer mensen aan het schrijven te krijgen) zullen we gewoon een groot deel van de gemaakte reviews moeten afwijzen. Daarmee zaai je IMO alleen maar kwaad bloed, en daar schiet niemand iets mee op.
Het moge duidelijk zijn dat Tweakers.net hoge eissen stellen aan reviews. Alleen je kan natuurlijk wel overwegen om reviews die aan die kwaliteit voldoen die Tweakers.net eist toch te plaatsen. De beloning die je geef aan de mensen is de eeuwige roem en eer, niets meer of minder. Het inleveren van reviews gaat onder de zelfde voorwaarde als de nieuwssubmit Tweakers.net crew zal er streng maar rechtvaardig naar kijken maar er kunnen geen rechten aan ontleend worden dat het geplaatst moet worden.
Als je zoiets wil gaan doen moeten er natuurlijk wel spelregels zijn waaraan moet een review voldoen. Dus hoe dient het opgebouwd te worden.

ik zelf vindt het jammer dat er niet meer reviews zijn, maar dat zal wel komen dat een degelijk review een aantal dagen inbeslag neemt, en dat de huidige crew andere zaken belangrijker vindt. Misschien is het een idee en mensen die echt goed zijn in het schrijven van reviews worden dan gelijk gespot voor vrijwilligers werk bij tweakers.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Een spellingschecker vist er geen grammatica fouten uit en zelfs de grammatica checker van word kan de meeste grammatica fouten maar deels vinden, laat staan de stijlfouten.

En als een gebruiker een review wil doen, volgens mij staat het je vrij contact op te nemen met een van de nieuwsposters en hem/haar je verhaal te doen en samen met hem/haar er een nette posting van te bouwen.
Dat is zelfs al meerdere keren gebeurd volgens mij :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

we_are_borg schreef op 19 January 2003 @ 14:58:
Het moge duidelijk zijn dat Tweakers.net hoge eissen stellen aan reviews. Alleen je kan natuurlijk wel overwegen om reviews die aan die kwaliteit voldoen die Tweakers.net eist toch te plaatsen. De beloning die je geef aan de mensen is de eeuwige roem en eer, niets meer of minder.
Het gaat echt niet om de beloning :). Als mensen goede content leveren dan willen we ze daar graag een beloning of vergoeding voor geven. Het gaat erom dat het een slecht idee is om allelei brakke reviews online te zetten, want kwaliteit vinden we nog steeds belangrijker dan kwantiteit. Zodra iets bij ons als review staat dan schrijft/spreekt de schrijver voor Tweakers.net als geheel, en zo'n tekst moet dus gewoon enigzins representatief zijn.
Het inleveren van reviews gaat onder de zelfde voorwaarde als de nieuwssubmit Tweakers.net crew zal er streng maar rechtvaardig naar kijken maar er kunnen geen rechten aan ontleend worden dat het geplaatst moet worden.
Als je zoiets wil gaan doen moeten er natuurlijk wel spelregels zijn waaraan moet een review voldoen. Dus hoe dient het opgebouwd te worden.

ik zelf vindt het jammer dat er niet meer reviews zijn, maar dat zal wel komen dat een degelijk review een aantal dagen inbeslag neemt, en dat de huidige crew andere zaken belangrijker vindt. Misschien is het een idee en mensen die echt goed zijn in het schrijven van reviews worden dan gelijk gespot voor vrijwilligers werk bij tweakers.
Mij lijkt het beter om gewoon eerst mensen uit te zoeken die het kunnen, en die mensen vervolgens te laten schrijven. Niet eerst mensen laten schrijven en dan maar hopen dat er iemand tussen zit die het ook kan :).

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Bij de meeste hardwarereviews is goed vergelijkingsmateriaal erg belangrijk. Het heeft weinig zin om een P4 3,06GHz te gaan reviewen als je niet met minimaal een stuk of vijf andere processors kunt vergelijken. Het heeft ook weinig zin als jantje deze week een Athlon XP 2800+ gaat reviewen en Klaasje een week later met een P4 3,2GHz review komt die een totaal andere testmethodiek gebruikt. Het ontbreken van goed vergelijkingsmateriaal, gestandaardiseerde testconfiguraties en gestandaardiseerde testmethodieken zijn al een paar redenen om een review af te wijzen.

Userreviews kunnen best wel een goed idee zijn, maar dan moet ze een aparte plek op de site krijgen. Een soort van shop survey voor producten.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Femme schreef op 20 January 2003 @ 02:20:
KNIP

Userreviews kunnen best wel een goed idee zijn, maar dan moet ze een aparte plek op de site krijgen. Een soort van shop survey voor producten.
Het is misschien het overwegen waard dat het een plekje krijgt op de site.
Klein opzetje. Met behulp van je login kan je een review schrijven die in een appart stuk te voorschijn komt, laat we zeggen onder onder het stukje van GOT tech forum of onder de plans van de crew (met abbo kan je hem ook natuurlijk een andere positie geven :) ). Net zoals bij andere zaken kan men commentaar geven en vragen stellen.
De reviewer kan ook zijn eigen review aanpassen, zodat schrijf en taal fouten er uit te halen valt. Admins kunnen terug kijken wat er veranderd is.

ik vind het zelf een leuk idee Femme ik weet alleen niet of het haalbaar is.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat het niet handig is als je gewoon iedere user zijn review kan laten schrijven. Je moet wel aan een behoorlijk aantal eisen voldoen, wil je een appart plekje op de FP krijgen imo. Als ik de gemiddelde mod zie, heb ik zoiets van: moet je DAT nou reviewen? Niet dat ik het zelf beter kan, maar daarom begin ik er ook niet aan :P
Het idee op zich is wel goed denk ik. Wat al een stuk zou schelen, is een soort checklist of je het erin hebt. Is het allemaal veel te kort, of is de mod gewoon niet origineel, krijgt hij geen "goedkeuring", en komt hij niet op de FP. (Ik bedoel dus, dat een mod/nieuwsposter moet kijken of hij "FP-waardig" is, en adh daarvan de mod te posten).

Het is zeer zeker uitvoerbaar, dat wel. Gewoon een tweede "nieuwssubmit"; mod-submit.

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Plague schreef op 20 January 2003 @ 13:23:
Ik denk dat het niet handig is als je gewoon iedere user zijn review kan laten schrijven. Je moet wel aan een behoorlijk aantal eisen voldoen, wil je een appart plekje op de FP krijgen imo. Als ik de gemiddelde mod zie, heb ik zoiets van: moet je DAT nou reviewen? Niet dat ik het zelf beter kan, maar daarom begin ik er ook niet aan :P
Het idee op zich is wel goed denk ik. Wat al een stuk zou schelen, is een soort checklist of je het erin hebt. Is het allemaal veel te kort, of is de mod gewoon niet origineel, krijgt hij geen "goedkeuring", en komt hij niet op de FP. (Ik bedoel dus, dat een mod/nieuwsposter moet kijken of hij "FP-waardig" is, en adh daarvan de mod te posten).

Het is zeer zeker uitvoerbaar, dat wel. Gewoon een tweede "nieuwssubmit"; mod-submit.
Ik denk niet dat het voor mods is maar echter voor reviews over computeronderdelen die je zo kan kopen in de winkel en niet die je zelf maakt.
Als overweging kan je natuurlijk een embargo op een user review zetten, zodat een nieuwe nog in leven te roepen user reviewer administrator het bekeken heb zodat het toch aan een aantal rand volwaarden doe. Je begrijp wel dat ik ook maar even wat roep.
Ik denk dat het wel levens vatbaar is aangezien je als hoe Femme het zegt te veel vergelijkings materiaal nodig heb en ook dat er nog eens veel tijd in gaat zitten. Dan zijn users die hun eigen spullen kritisch bekijken een aanvulling voor iemand die het zelfde wil kopen. Plus dat het volgens mij nog nergens vertoont is.

• Entity
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Entity

9000rpm

Femme schreef op 20 January 2003 @ 02:20:
Stond er ooit niet eens een Product Survey in de planning? Wat is hiermee gebeurt? Nog steeds in de planning of geschrapt? Misschien een leuke feature voor betalende abonnees?

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Staat nog steeds in de planning, en zeker niet alleen voor betalende abonnees.

• Plague
  • Niet online
we_are_borg schreef op 20 januari 2003 @ 13:48:
[...]

Ik denk niet dat het voor mods is maar echter voor reviews over computeronderdelen die je zo kan kopen in de winkel en niet die je zelf maakt.
Als overweging kan je natuurlijk een embargo op een user review zetten, zodat een nieuwe nog in leven te roepen user reviewer administrator het bekeken heb zodat het toch aan een aantal rand volwaarden doe. Je begrijp wel dat ik ook maar even wat roep.
Ik denk dat het wel levens vatbaar is aangezien je als hoe Femme het zegt te veel vergelijkings materiaal nodig heb en ook dat er nog eens veel tijd in gaat zitten. Dan zijn users die hun eigen spullen kritisch bekijken een aanvulling voor iemand die het zelfde wil kopen. Plus dat het volgens mij nog nergens vertoont is.
Om te beginnen wil ik je vragen voortaan je posts even te controleren op bouw- en spellingsfouten. :)

Maar over dat "vergelijkingsmateriaal": Dat is een beetje onzin imo. In welke reviews van t.net zit vergelijkingsmateriaal? Ik denk nog niet de helft. Hooguit in de conclusie, waar ook wat prijzen vergeleken worden.
Je kan een window-kit (ik noem maar iets simpels) echt wel reviewen zonder nog 3 verschillende window-kits te hebben. Net als een casemod, die er (imo) wel tussen kan. Ik denk dat je gewoon een soort "FAQ" zou moeten maken, waaraan een review in ieder geval moet voldoen (of een wizard, zoals wat Nelske had gemaakt voor GoT). Vanuit daar kan je misschien met een nieuwsposter of dedicated reviewer de review verder finetunen, of suggesties geven.

B)
Wouter Tinus schreef op 20 January 2003 @ 15:10:
Staat nog steeds in de planning, en zeker niet alleen voor betalende abonnees.
Er staat wel meer in de planing... ;) Kunnen we Clone-aid niet eens bellen, dan kunnen we Femme klonen :+

[ Voor 10% gewijzigd door Plague op 20-01-2003 15:12 ]

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Plague schreef op 20 January 2003 @ 15:11:
[...]

Om te beginnen wil ik je vragen voortaan je posts even te controleren op bouw- en spellingsfouten. :)

Maar over dat "vergelijkingsmateriaal": Dat is een beetje onzin imo. In welke reviews van t.net zit vergelijkingsmateriaal? Ik denk nog niet de helft. Hooguit in de conclusie, waar ook wat prijzen vergeleken worden.
Je kan een window-kit (ik noem maar iets simpels) echt wel reviewen zonder nog 3 verschillende window-kits te hebben. Net als een casemod, die er (imo) wel tussen kan. Ik denk dat je gewoon een soort "FAQ" zou moeten maken, waaraan een review in ieder geval moet voldoen (of een wizard, zoals wat Nelske had gemaakt voor GoT). Vanuit daar kan je misschien met een nieuwsposter of dedicated reviewer de review verder finetunen, of suggesties geven.

B)

[...]

Er staat wel meer in de planing... ;) Kunnen we Clone-aid niet eens bellen, dan kunnen we Femme klonen :+
Spel en taal fouten krijg je er gratis bij. :)

Wat betrefd vergelijkingsmateriaal heb je gelijk in. Maar als je orginele reviews wil doen dan heb je toch wat vergelijkingsmateriaal nodig. Een FAQ is meestal wel noodzakelijk. Ik denk dat je voor een dedicated reviewer moet gaan aangezien het nog wel eens hard kan gaan met inleveren van reviews. Al post maar één promiel van de users een review dan zijn er dat toch nog een behoorlijke hoeveelheid.

Femme klonen, is de wereld wel klaar voor twee Femme's :)

En speciaal voor Plague even Word gebruikt om spelfouten eruit te halen.

• ThaDaNo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-04-2023
En dan nog fouten: promiel :P

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:19
Vergelijkingsmateriaal is inderdaad niet echt nodig voor bijvoorbeeld een window-kit of ander simpel spul, maar als je de wat meer interessante spullen wilt testen zoals moederborden, videokaarten, processors etc kan je echt niet zonder.

Daarnaast ook al heb je een user met vergelijkingsmateriaal; de kans dat er een review uit komt rollen met voldoende kwaliteit is minimaal. We hebben zo af en toe wel eens een review van een gebruiker op tweakers.net, maar meestal moet er zoveel geedit worden dat je zelf beter een tekst had kunnen schrijven. Niet dat er geen uitzonderingen zijn, maar je kan het niet maken om tegen 95% van de mensen die een review hebben getikt te zeggen: sorry, dit is niet goed genoeg, dit kan de prullenbak in.

P.S. Om nog even terug te komen op de spellingscontrole: je geeft een mooi voorbeeld dat je daar niet zoveel aan hebt. Als ik even snel tel dan zie ik zo een stuk of tien fouten...

Verwijderd

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 19 January 2003 @ 14:30:
Is het niet leuker -als Nederlandse site- om VOORAL nederlands nieuws te brengen? Er zijn genoeg internationale sites waarmee Tweakers.NET never-nooit zal kunnen concurreren (als vb tomshardware). DAAROM -ook al is het internationaal niets nieuws- dient tweakers zich juist te richten op de NL markt. Lang niet iedereen van de frontpage is ook bezig op de GoT site, en juist daarom zijn het extra leuke trekkers voor t.net.
Ohjee, direct weer het negatieve beeld dat al lange tijd op Got rondhangt. Of het nou om de "ruzies" tussen modjes en users in de flightsimulator-topic gaat, of om de HK, nooit hebben users het aan het rechte eind. Hoeveel reviews zijn er nou? Waarom worden er geen eisen gesteld aan de shop-survey reviews? Zoals Femme al voorstelde lijken me product-surveys een prima idee. Daarnaast is het toch al een eer om op de frontpage te verschijnen? Het gratis-abbo was alleen maar een idee.
allelei brakke reviews online te zetten, want kwaliteit vinden we nog steeds belangrijker dan kwantiteit.
Ik zie nog steeds genoeg brakke reviews in de shop-survey, en brakke vragen op GoT. Waarom zjin er denk je user-moderaties? JUIST! om om brakke comments te verhelpen. Niet direct weer dat negatieve, wie weet werkt zelf-moderatie wel juist heel goed. Community-thinking again.
Mij lijkt het beter om gewoon eerst mensen uit te zoeken die het kunnen, en die mensen vervolgens te laten schrijven. Niet eerst mensen laten schrijven en dan maar hopen dat er iemand tussen zit die het ook kan
Nee want veel mensen willen geen "fulltime commitment" maar willen best af en to een review schrijven zonder ergens aan vast te zitten.

Daarnaast zou Tweakers de FAQ's uit de diverse GoT categorieen meer moeten promoten op de frontpage. Er staat een heleboel bruikbare info tussen (bv over de LCD schermpjes). Ik heb daar nooit iets teruggevonden over op de frontpage. Meer linken, maar liever artikels lijkt me een beter idee. Om zo de transition tussen Tweakers.net en GoT te verkleinen.

Dat vergelijkingsmateriaal waar iemand oversprak is ook een beetje crappy. Je hebt lang niet altijd vergelijkingsmateriaal nodig om een positief oordeel te kunnnen scheppen over een product. Ik heb nooit in het buitenland gewoond, maar toch ben ik redelijk tevreden over Nederland.
We hebben zo af en toe wel eens een review van een gebruiker op tweakers.net, maar meestal moet er zoveel geedit worden dat je zelf beter een tekst had kunnen schrijven. Niet dat er geen uitzonderingen zijn, maar je kan het niet maken om tegen 95% van de mensen die een review hebben getikt te zeggen: sorry, dit is niet goed genoeg, dit kan de prullenbak in.
Dat is puur iets wat gepromoot moet worden. Goede reviews komen niet opeens aanwaaien, vooral als er tot op heden weinig aandacht aan is besteed. Kijk bv eens naar kuro5hin.org daar werkt het prima. Het blijft er bij dat Tweakers mee moet gaan met zijn tijd. Ik zie weinig heil in het TweakerDSL en Abbo product. en om niet de zoveelste linkie-linkie site te worden, moet er meer unieke content komen. Daarvoor is JUIST de userbase interessant die tweakers in de loop der jaren heeft opgebouwd. Die kun je IMHO niet negeren, dat leidt alleen maar tussen een grotere scheiding tussen GoT en Tweakers. Terwijl juist Tweakers zou moeten werken als een verlengstuk naar GoT. (en andersom).

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Verwijderd schreef op 21 January 2003 @ 23:35:
Is het niet leuker -als Nederlandse site- om VOORAL nederlands nieuws te brengen? Er zijn genoeg internationale sites waarmee Tweakers.NET never-nooit zal kunnen concurreren (als vb tomshardware). DAAROM -ook al is het internationaal niets nieuws- dient tweakers zich juist te richten op de NL markt. Lang niet iedereen van de frontpage is ook bezig op de GoT site, en juist daarom zijn het extra leuke trekkers voor t.net.
Tomshardware is een reviewsite. Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik dat ons nieuwsgedeelte makkelijk kan concurreren met dat van een Tomshardware of AnandTech. Het is maar net wat je doelstellingen zijn. Sommige sites zijn heel goed maar ook heel smal qua onderwerpen. Andere sites hebben heel snel en heel veel nieuws, maar geven alleen linkjes. Tweakers.net biedt een unieke combinatie aan: breed nieuws, Nederlandstalig, eigen identiteit. Ja de bron is bijna altijd een andere site, maar door allerlei koppelingen met de rest van de site die wij eraan toevoegen is het wel erg kortzichtig om net te doen alsof het geen toegevoegde waarde heeft als het ook op een andere site te lezen is.

Dat we als Nederlandse site extra aandacht moeten geven aan binnenlands nieuws ben ik gedeeltelijk met je eens. Sommige dingen die internationaal niets voorstellen maar veel Nederlanders (of Belgen) beïnvloeden zijn inderdaad nieuws voor ons, maar het is mijns inziens fout om dingen tot nieuws te bevorderen alleen maar omdat er toevallig een Nederlander bij betrokken is. De bedoeling van de frontpage is nu eenmaal niet om zoveel mogelijk leden te werven.
Ohjee, direct weer het negatieve beeld dat al lange tijd op Got rondhangt. Of het nou om de "ruzies" tussen modjes en users in de flightsimulator-topic gaat, of om de HK, nooit hebben users het aan het rechte eind. Hoeveel reviews zijn er nou? Waarom worden er geen eisen gesteld aan de shop-survey reviews? Zoals Femme al voorstelde lijken me product-surveys een prima idee. Daarnaast is het toch al een eer om op de frontpage te verschijnen? Het gratis-abbo was alleen maar een idee.

Ik zie nog steeds genoeg brakke reviews in de shop-survey, en brakke vragen op GoT. Waarom zjin er denk je user-moderaties? JUIST! om om brakke comments te verhelpen. Niet direct weer dat negatieve, wie weet werkt zelf-moderatie wel juist heel goed. Community-thinking again.
Ik weet niet wat jouw idee is van een review, maar ik zal even toelichten wat ik met een review bedoel: een artikel van 4 tot 10 pagina's met een duidelijke inleiding/doelstelling, toegelichte werkwijze, bronvermeldingen, informatie in de vorm van tekst, tabellen, plaatjes of grafieken en een conclusie. De vergelijking met de shopsurvey of een toekomstige productsurvey (een idee dat overigens al jaren oud is), waar het gewoon om korte posts en een 'conclusie' in de vorm van een cijfer gaat, vind ik dus nergens op slaan.

Dat de crew vaker gelijk heeft dan de users lijkt me ook vrij logisch, de crew is nu eenmaal beter op de hoogte van de verschillende factoren die meespelen en de (on)mogelijkheiden van de software/servers, organisatie en beleid. Er worden bijvoorbeeld wel degelijk eisen gesteld aan posts in de shopsurvey.
Nee want veel mensen willen geen "fulltime commitment" maar willen best af en to een review schrijven zonder ergens aan vast te zitten.
Wie zegt dat reviewer worden voor Tweakers.net betekent dat je er de rest van je leven fulltime aan vast zit? Het gaat erom dat er van te voren beslist moet worden of iemand capabel is om een review te schrijven (en dan bedoel ik dus mijn definitie van een review, niet een surveypost).
Daarnaast zou Tweakers de FAQ's uit de diverse GoT categorieen meer moeten promoten op de frontpage. Er staat een heleboel bruikbare info tussen (bv over de LCD schermpjes). Ik heb daar nooit iets teruggevonden over op de frontpage. Meer linken, maar liever artikels lijkt me een beter idee. Terwijl om de transition tussen Tweakers.net en GoT te verkleinen.
Dat idee is ook al oud en daar wordt aan gewerkt.
Dat is puur iets wat gepromoot moet worden. Goede reviews komen niet opeens aanwaaien, vooral als er tot op heden weinig aandacht aan is besteed. Kijk bv eens naar kuro5hin.org daar werkt het prima. Het blijft er bij dat Tweakers mee moet gaan met zijn tijd. Ik zie weinig heil in het TweakerDSL en Abbo product. en om niet de zoveelste linkie-linkie site te worden, moet er meer unieke content komen. Daarvoor is JUIST de userbase interessant die tweakers in de loop der jaren heeft opgebouwd. Die kun je IMHO niet negeren, dat leidt alleen maar tussen een grotere scheiding tussen GoT en Tweakers. Terwijl juist Tweakers zou moeten werken als een verlengstuk naar GoT. (en andersom).
Excuse me, maar we zijn al 4,5 jaar bezig en het gaat goed, steeds beter zelfs. Je doet net of het een project van een paar maanden oud is dat op het punt van instorten staat. Natuurlijk moeten we met onze tijd meegaan, en er wordt ook continu hard gewerkt aan allelei verbeteringen, maar we hebben nu eenmaal niet ongelimiteerde bronnen tot onze beschikking, en dus moeten er prioriteiten worden gesteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Wouter Tinus op 22-01-2003 00:11 ]

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Tweakers.net heeft de juiste tijd afgewacht met betrekking to ADSL en abbo's. Ik denk dat de medewerkers van T.net inzien dat stil stand achter uit gang is. De meeste moeten nog even wennen aan het idee dat er betaald moet worden voor extra functies, dat wennen komt vanzelf wel.

Maar even over de productsurvey een user beslist natuurlijk zelf of hij/zij een survey schrijft. Daarin tegen beslist de lezer van een survey zelf of hij het een goed stuk vindt. Ik denk dat het een idee is maar dient verder uitgewerkt te worden. Alleen ze hebben het momenteel te druk met andere zaken.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik denk dat de medewerkers van T.net inzien dat stil stand achter uit gang is. De meeste moeten nog even wennen aan het idee dat er betaald moet worden voor extra functies, dat wennen komt vanzelf wel.
Ik verbaas mij nog altijd dat jullie denken dat er voor content betaald moet worden, terwijl dat helemaal nog niet zo is. Het was ooit eens de bedoeling dat abonnee's voorrang kregen op bijvoorbeeld reviews, maar omdat deze op het moment schaars zijn kunnen we daar nog niet eens aan beginnen. Diegene die helemaal geen abo hebben gaan juist niet achteruit, omdat ze niks kwijt raken. Er worden alleen _extra_ features geboden voor diegene die een abonnement hebben.

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

we_are_borg schreef op 22 januari 2003 @ 00:55:
Maar even over de productsurvey een user beslist natuurlijk zelf of hij/zij een survey schrijft. Daarin tegen beslist de lezer van een survey zelf of hij het een goed stuk vindt. Ik denk dat het een idee is maar dient verder uitgewerkt te worden. Alleen ze hebben het momenteel te druk met andere zaken.

De productsurvey is een redelijk ver uitgedacht en uitgewerkt idee. Er is zelfs al een hele tijd een goed werkende betaversie van. Het enige probleem is het vullen van de database met specs van 20.000+ producten :o. Er zijn wel oplossingen voor te bedenken natuurlijk, en daar wordt ook aan gewerkt, maar dat is dus een reden waarom zoiets er nog niet is :).

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter Tinus op 22-01-2003 09:34 ]

• we_are_borg

we_are_borg

You will Comply

Robin Vreuls schreef op 22 January 2003 @ 08:59:
[...]

Ik verbaas mij nog altijd dat jullie denken dat er voor content betaald moet worden, terwijl dat helemaal nog niet zo is. Het was ooit eens de bedoeling dat abonnee's voorrang kregen op bijvoorbeeld reviews, maar omdat deze op het moment schaars zijn kunnen we daar nog niet eens aan beginnen. Diegene die helemaal geen abo hebben gaan juist niet achteruit, omdat ze niks kwijt raken. Er worden alleen _extra_ features geboden voor diegene die een abonnement hebben.
Ik zeg niet dat er voor content betaald moet worden maar voor extra functie's. Juist de opzet dat een user niets kwijt raakt als hij geen abbo neem dat is juist een goede zet in tegen stelling tot andere site's waar je voor content betaald. Ik zit juist te wachten dat de abbo in de shop afgeloten kan worden, kan ik eindelijk die banners uit zetten en de fp een beetje naar me eigen smaak inrichten.
Wouter Tinus schreef op 22 januari 2003 @ 09:33:

[...]

De productsurvey is een redelijk ver uitgedacht en uitgewerkt idee. Er is zelfs al een hele tijd een goed werkende betaversie van. Het enige probleem is het vullen van de database met specs van 20.000+ producten :o. Er zijn wel oplossingen voor te bedenken natuurlijk, en daar wordt ook aan gewerkt, maar dat is dus een reden waarom zoiets er nog niet is :).
Ja 20.000+ producten in een database gooien dat duurt even of je vraagt het aan vrijwilligers die alleen de productsurvey doen. Het meeste is toch copy & paste werk. Dan is er een rede weg waarom het er nog niet is. Alleen het zal toch in de toekomst worden aangezien er nog een paar projecten lopen die voorang hebben.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nu ik zo die reacties van Wouter Tinus en Femme lees, kan ik echt merken dat Tweakers.net een andere weg in geslagen is. Die weg heet "Professioneel".

Ik begrijp het best .. maar als jullie nou even wat extra tijd in het nakijken van reviews steken, dan denk ik dat er best een kans in zit om dit door te laten gaan. Voor mij part nemen jullie een aparte "Submitted Post Newscoordinator" aan. :) (zelf bedacht )

Het leuke hiervan is dit niet alleen GoT de plek is waar users meer inspraak hebben maar ook meer op de Frontpage van Tweakers.net.

En zeg nou zelf, het kan toch op zijn minst geprobeerd worden.

Wat je op zijn minst kunt instellen is dat je een aantal aan reactiespost moet hebben. Iets van 500 ofzo.

Ik denk dat die mensen wel redelijk serieus met tweakers.net omgaan.

Geef ons gewoon een kans.... als het niet werkt *bats* dicht die boel. (net als de huiskamer :))

[ Voor 43% gewijzigd door Falcon op 23-01-2003 10:20 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Harm
  • Niet online
The Real Falcon schreef op 23 januari 2003 @ 10:15:
Nu ik zo die reacties van Wouter Tinus en Femme lees, kan ik echt merken dat Tweakers.net een andere weg in geslagen is. Die weg heet "Professioneel".

Ik begrijp het best .. maar als jullie nou even wat extra tijd in het nakijken van reviews steken, dan denk ik dat er best een kans in zit om dit door te laten gaan. Voor mij part nemen jullie een aparte "Submitted Post Newscoordinator" aan. :) (zelf bedacht )

Het leuke hiervan is dit niet alleen GoT de plek is waar users meer inspraak hebben maar ook meer op de Frontpage van Tweakers.net.

En zeg nou zelf, het kan toch op zijn minst geprobeerd worden.

Wat je op zijn minst kunt instellen is dat je een aantal aan reactiespost moet hebben. Iets van 500 ofzo.

Ik denk dat die mensen wel redelijk serieus met tweakers.net omgaan.

Geef ons gewoon een kans.... als het niet werkt *bats* dicht die boel. (net als de huiskamer :))
Als jij (of een ander) graag iets wil schrijven voor Tweakers.net kun je dat nu ook al doen. Het is namelijk wel eens vaker voorgekomen dat users reviews hebben geschreven die de FP gehaald hebben. Als de kwaliteit maar hoog genoeg is en het is over-all een goede review komt hij er wel op. Natuurlijk moet je dit wel even overleggen met een Nieuwsposter/FP Admin/whatever, maar als het een goed idee is wat je ook goed kunt uitwerken: :)

Deze review is bijvoorbeeld geschreven door twee gebruikers:Digit@lway's MPIO DMG versus de iRiver iFP-180T.

• Plague
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 22 January 2003 @ 00:07:
Ik weet niet wat jouw idee is van een review, maar ik zal even toelichten wat ik met een review bedoel: een artikel van 4 tot 10 pagina's met een duidelijke inleiding/doelstelling, toegelichte werkwijze, bronvermeldingen, informatie in de vorm van tekst, tabellen, plaatjes of grafieken en een conclusie. De vergelijking met de shopsurvey of een toekomstige productsurvey (een idee dat overigens al jaren oud is), waar het gewoon om korte posts en een 'conclusie' in de vorm van een cijfer gaat, vind ik dus nergens op slaan.
reviews: Quicktest: VIA's Mini-ITX platform bekeken
ok, das dus geen review. Ik weet dat er quicktest bij staat ;)
reviews: Diva 32MB MP3-speler quicktest
ook dit is absoluut geen review... :/ ;)
reviews: Matrix Orbital BLK202A-WB-4BR LCD kit review
nee, ook dit is geen review....

etc ;)
[/cynisch mode]
nee, ff zonder dollen. De reviews die worden geschreven zijn voor jou begrip van "review" dan wel erg marginaal. zo'n 40% is 4 pagina's, waarvan veel foto's of benchmarks. Ik zeg dus niet dat dat geen reviews zijn, maar een user kan die net zo goed maken. Ik zie het probleem gewoon niet zo eigenlijk. Dan moet je een "mod" extra aan nemen... who cares? alsof dat op GoT niet maandelijks gebeurt. :)
Wouter Tinus schreef op 22 January 2003 @ 09:33:
waarom specs? Dat is dus de taak van de reviewer. Anders heeft die ook niets meer te doen.
En de entry's op zich zijn er al: ik kan zo mijn systeem invoeren adhv de PriceWatch. Again: ik zie het probleem niet. :)

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Plague schreef op 23 januari 2003 @ 18:00:
nee, ff zonder dollen. De reviews die worden geschreven zijn voor jou begrip van "review" dan wel erg marginaal. zo'n 40% is 4 pagina's, waarvan veel foto's of benchmarks. Ik zeg dus niet dat dat geen reviews zijn, maar een user kan die net zo goed maken. Ik zie het probleem gewoon niet zo eigenlijk. Dan moet je een "mod" extra aan nemen... who cares? alsof dat op GoT niet maandelijks gebeurt. :)
Ik ga mezelf niet eindeloos herhalen hier. Lees m'n eerste post, tweede alinea en tweede post, tweede alinea maar.
waarom specs? Dat is dus de taak van de reviewer. Anders heeft die ook niets meer te doen. En de entry's op zich zijn er al: ik kan zo mijn systeem invoeren adhv de PriceWatch. Again: ik zie het probleem niet. :)
Het ging daar niet over reviews maar over de productsurvey, dat is dus iets compleet anders! Verschil: zie mijn vierde post, alinea drie. Bij de productsurvey is het de bedoeling om van alle producten de specs, userervaringen en overklokresultaten op één pagina te combineren.

• Plague
  • Niet online
Wouter Tinus schreef op 23 januari 2003 @ 18:40:
[...]

Ik ga mezelf niet eindeloos herhalen hier. Lees m'n eerste post, tweede alinea en tweede post, tweede alinea maar.
Je hoeft je niet te verdedigen, je kan ook toegeven :P ;)

Waarom geef je de users niet het voordeel van de twijfel? Probeer het eens: laat een aantal users een review maken, die mailen of laat ze er een "website" van maken. Dan kijk je of het zinvol is zoiets te maken. Is het verspilde tijd, dan weet je dat. Is het een succes, dan is het een hardstikke leuk initiatief, waar veel users blij mee zijn en een extra dimentie aan de site geven. :)

We hebben gewoon een verschil van mening, jij laat je niet overhalen, ik ook niet, even goede vrienden hoor, ik val je niet aan. Je weet dat ik niets tegen je heb O+

edit: en dat tweede deel van je post, heb je gelijk, daar had ik overheen gelezen. Maar dit kan je bijv. ook doen door dit door users te laten maken. Je kan ook gewoon nieuwe producten toevoegen. Van veel onderdelen heb je wel specs, dus het begin kan je maken. Verder is het (net als veel op t.net) de taak aan de bezoeker om het aan te vullen. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Plague op 23-01-2003 19:10 ]

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Plague schreef op 23 January 2003 @ 19:08:
Waarom geef je de users niet het voordeel van de twijfel? Probeer het eens: laat een aantal users een review maken, die mailen of laat ze er een "website" van maken. Dan kijk je of het zinvol is zoiets te maken. Is het verspilde tijd, dan weet je dat. Is het een succes, dan is het een hardstikke leuk initiatief, waar veel users blij mee zijn en een extra dimentie aan de site geven. :)
Zoals ook al (meerdere malen?) is aangegeven in dit draadje zijn er in het verleden genoeg reviews van bezoekers geplaatst. Daar heb ik ook niets tegen. Ik zeg alleen dat dat altijd in overleg met de crew moet gebeuren, en dus niet met een of andere "reviewsubmit", of door een actie te houden van "Schrijf een review, win een abo!".
We hebben gewoon een verschil van mening, jij laat je niet overhalen, ik ook niet, even goede vrienden hoor, ik val je niet aan. Je weet dat ik niets tegen je heb O+
O+
edit: en dat tweede deel van je post, heb je gelijk, daar had ik overheen gelezen. Maar dit kan je bijv. ook doen door dit door users te laten maken. Je kan ook gewoon nieuwe producten toevoegen. Van veel onderdelen heb je wel specs, dus het begin kan je maken. Verder is het (net als veel op t.net) de taak aan de bezoeker om het aan te vullen. :)
Het is ingewikkelder dan je denkt, geloof me :).

Verwijderd

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op 23 January 2003 @ 19:49:
[...]

Zoals ook al (meerdere malen?) is aangegeven in dit draadje zijn er in het verleden genoeg reviews van bezoekers geplaatst. Daar heb ik ook niets tegen. Ik zeg alleen dat dat altijd in overleg met de crew moet gebeuren, en dus niet met een of andere "reviewsubmit", of door een actie te houden van "Schrijf een review, win een abo!".
Sure, maar dit zou echt wel wat actiever gepromoot mogen worden..
Het is ingewikkelder dan je denkt, geloof me :).
*sighs*

• Wouter Tinus
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Wat nou *sighs*?

• Harm
  • Niet online
Ik lees verkeerd. |:(