Toon posts:

Dual Monitor Powermagic Readon 8500LE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Powermagic Radeon 8500LE 128mb DDR. Op de doos staat 64mb DDR, maar ik neem gewoon aan dat er dezelfde opties op zitten. Daar staat op dat er op de kaart een DVI-I poort zit... dat ik er dus een CRT monitor op aan kan sluiten met een DVI->CRT Connector. Maar dit lukt niet.

-De 2e monitor springt aan
-Monitoren omwisselen heeft geen zin
-Eerste monitor is Daewoo 518X
-Tweede monitor is een ADI LM 1448
-Als ik desktop uitbreiding doe, dan springt de monitor aan (oranje naar groen lampje)
-Maar ik krijg dan geen beeld
-Als ik monitor 1 als 2e laat draaien en monitor 2 als 1e, krijg ik weer geen beeld behalve op monitor 1 (alleen desktop screen, zonder icoontjes oid)
-Ik heb Catalyst 02.5 driver

Heeft iemand een oplossing, hoe ik de 2e monitor wel aan de praat krijg?
Of is het toch een DVI-D poort ipv DVI-I? Ik heb hiervoor al op internet proberen te kijken, maar de powermagic site doet het niet :(.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lijkt er toch sterk op dat een monitor kapot is. Dat desktop beeld wat je krijgt (zonder icoontjes enzo) is dus het beeld wat monitor 2 hoort weer te geven. Probeer beide monitoren even apart op de D-sub aansluiting en kijk of ze beide goed werken :)

Verwijderd

Topicstarter
De monitoren zijn niet kapot.. als ik ze omdraai in de CRT aansluiting.. dan doen ze het gewoon allebei, maar ik ga ze even alleen proberen in de DVI Poort.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu eerst de 1e monitor en daarna de 2e monitor op de DVI aangesloten, en alleen die poort aangezet. Beide springen alleen aan maar geven geen beeld en blijven zwart.

• Subz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien heeft de kaart maar 1 ramdac...
ff better lezen :x

[ Voor 35% gewijzigd door Subz op 19-01-2003 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan niet op doos lezen, dat er maar 1 ramdac geheugen op zit. Er staat wel een paar keer op de doos "Dual Monitor Support"

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:14
is die dvi crt connector wel goed? (zomaar n idee hoor)

Verwijderd

Topicstarter
jah da weet ik dus niet, maar die gast waar ik hem van gekocht heb... die zei dat die ut bij hem wel deed. Maar de monitoren springen wel aan, maar geen beeld.. :? dus lijkt me niet dat hij kapot is. Ik kan ook zo gauw nergens eentje lenen ofzo.. dus hmm kweet ut niet

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-08 18:29
Als je de monitors aansluit voordat je je PC aanzet, krijg je dan een clone van je bootscherm? (wel eerst alle monitoren aanzetten), als dat wel zo is, is het waarschijnlijk een software probleem

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
kga nu de catalyst 3.0 drivers proberen.. khoop dat dit wel lukt! daarna zal ik verslag uitbrengen

Verwijderd

Topicstarter
Neej na de nieuwe drivers, doen hij het nog steeds niet. Als ik mijn pc opnieuw opstart, dan krijg ik ook geen beeld/cloon. Dus ook als ik uitbreiden naar deze monitor uitschakel, dan cloont hij niet, maar springt hij weer op het oranje lampje.

Kan het misschien te maken hebben met de DVI->CRT Connector, deze zit namelijk tegen het frame van de kast aan. Mij lijkt dit niets uit te maken, omdat het toch de aarde is van de kast?
Pagina: 1