iets maken om iets te maken

Pagina: 1
Acties:

• Creesch
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:46
Ik zelf heb wel eens van die momenten dat ik niks te doen heb en dan maar begin met een totaal nutteloos design van een pagina, zo ben ik nu ook bezig met het maken van een site waar ik totaal niet van weet waarom ik hem aan het maken ben, tja oefenen kleurstellingen bekijken, maar daar doe ik het toch niet echt voor.

Nu weet ik dat er veel photoshoppers wel vaker bezig zijn met dingen te maken die geen nu hebben (doe ik zelf vaak genoeg :) )

Maar zijn er ook meer mensen die gewoon een design maken om even te designen of wat doen te hebben of gewoon te kijken waar je uitkomt (netzoals autofabriekanten concept cars hebben) ?

* Creesch vind het wel interessant om het hier eens over te hebben en te kijken op wat voor een soort resultaten men dan uitkomt

owja waar ik nu dus mee bezig ben en totaal geen nut van zie :P
http://www.vanallesiets.com/dev/

ik heb nog getwijfeld of ie mischien in stuffisgeneralis had gemoeten, maar dit lijkt me toch het beste gedeelte

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 14:15

André

Analytics dude

Mijn manier om dingen uit te proberen is gewoon mijn eigen website. Dat noem ik dan ook mijn 'speeltuin'. Daarin kun je dan weer andere dingen maken met andere designs.
Ik heb geloof ik al 5 keer mijn website van design veranderd.

Of je zoekt een beun-opdracht bij een kennis met een eigen zaak, zo heb ik al 5 opdrachten (websites) gedaan.

Verwijderd

Natuurlijk maak ik weleens iets wat verder weinig nut zal dienen. Tóch is zoiets nuttig, als je er iets van leert. En ik denk dat je altijd wel iets kunt leren, door iets gewoon net iets anders te doen dan je gewend bent. Of door ogenschijnlijk vanzelfsprekende zaken nog eens na te denken. Is mijn manier wel de beste?

Dat is ook hetgeen wat imho de echte Devschuur tweaker van de anderen onderscheidt. Sommigen lijken nooit echt iets te lezen of te proberen, en als die iets maken, dan lopen ze tegen problemen aan. Door af en toe gewoon eens iets te proberen doe je ervaring op, en ervaring telt zwaar.

Bij mij is het dan iets als een testcase voor het gebruik van HTML/CSS maken, voor iemand anders is het iets met Photoshop. Er is altijd wel iets te proberen. Vaak maak ik zulke experimenten niet eens af. Zodra ik weet dat het gaat lukken vind ik het vaak genoeg geweest. Er is dus wel enige uitdaging voor nodig :)

Maar van zulke dingen leer je het meest. Je kunt jezelf veel leren door je gewoon met het spul bezig te houden. Je moet het natuurlijk wel leuk/interessant vinden.

• eXcyle
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 20:16
ik ben als ik me verveel meestal php aan het coden, alemaal los staande scriptjes die ik ooit nog wel een keer kan gebruiken.
( zie http://217.121.155.60:81 ) veder totaal geen nut maar wel geinig om te doen.

zo heb ik gister een Movie Database in elkaar gezet en die gevult, puur omdat ik me verveelde.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit doe ik zeker geregeld. Ook gewoon voor in de 2d-topics en dergelijken. Teken een vorm, en ga varieren, kijk wat er bijpast, wat je er mee kunt uithalen, kijk wat je er niet mee kunt. Heb zelfs jaren zitten oefenen en prutsen met Fireworks (jaja, fireworks) om gewoon te leren wat je met vormpjes kunt. Lekker klooien dus, zoals iedereen hier denk ik wel eens geregeld doet. Freewheelen is leuk, zolang je er de tijd en de mogelijkheden voor hebt, en je leert er best veel van. Vooral het combineren van dingen (php, design, javascript) in één 'project' vind ik erg leuk om te doen en ook leuk om te zien van anderen. Bijvoorbeeld vind ik www.dopesyndicate.com/PlanBee (javascript) een supercoole 'frutsel' (waarbij ik de makers niet wil beledigen natuurlijk, maar in deze toepassing is de zin gelijk aan nul, behalve dan het leerproces voor de makers ;)).

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Doe niets anders eigenlijk :D
Heb hier een dir staan met sites die ik in de afgelopen jaren eigenlijk "zomaar" gemaakt heb, waarbij het aantal echte opdrachten op 1 hand te tellen is, en daar staan nu 34 sites :D Idem voor scripts/games/gein.

En je leert er idd natuurlijk van. Als je nooit wat maakt kom je ook niet verder.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Tijdens mijn stage bij Océ heb ik een deel van m'n tijd aan Photoshop-gehobby besteed - ook een beetje om m'n collega's te laten zien dat 't allemaal niet zo moeilijk was. Mijn werkjes heb ik even op Deviantart gezet (volgens mij zijn ze nu weer weg), maar het meeste bestond uit gelayerde PSD-bestanden die je zelf kon gebruiken om snel leuke effectjes toe te passen of te leren hoe men bepaalde effecten voor elkaar krijgt. Niet origineel, behoorlijk "cookie-cutter", maar praktisch nevertheless :).

teveel zooi, te weinig tijd

• Creesch
Leuk om te zien dat men het hier over sites maken het eens is (als je kijkt naar een discussie over vormgeving van sites) ;)

Als ik er zo over nadenk zijn bijna al mijn sites waar ik echt veel tijd in heb besteed ontstaan uit steeds proberen en aanpassen. En inderdaad bij bovengepose site liep ik inderdaad op tegen problemen en het is dan wel leuk om het optelossen ookal weet je dat je het op dat moment voor iets totaal nutteloos doet

Zo ben ik eens begonnen met het tekenen van een site en inscannen, toen dat al bleek te bestaan heb ik het anders gedaan en heb ik de lijnen overgetrokken van de getekende versie waardoor je een tussenversie kreeg...een heel nieuwe kijk op de zaak :P

Verwijderd

zo ben ik ens begonnen een forum in elkaar te klussen, zelfs zoveel van geleerd dat ik halverwege door begon te krijgen dat ik het beter anders kon aanpakken, vervolgens uitgevoerd en opnieuw erachter gekomen dat ik veel te moeilijk bezig was. Nu is het een buggy forum, met was vreemde testfeatures ook, maar nevertheless een gebruikersgroep van 50 man (harde kern stuk of 15) nu weer bezig met een object georienteerde asp library (waar we dus wel forum = new forum() gaan doen hunterpro ;))

• André

André

Analytics dude

Je kunt inderdaad het beste gewoon wat proberen, maar zoals Cheatah al zei, als hij weet dat het gaat lukken maakt hij het al vaak niet meer af. Daarom 'pruts' ik liever aan iets waarvan ik weet dat het ook gebruikt gaat worden.

Ik heb bij de NAM waar ik gewerkt heb een tree ontwikkelt, ze hadden eerst 1 die ontzettend traag was, nu heb ik die opnieuw geschreven met layers en hij is zo'n 10 keer sneller op grotere sites. De tree word nu gebruikt in 71 sites (intranet).

Toen had ik een doel om naar toe te werken en dat is toch beter omdat je het project dan ook echt af maakt. En als ik dan geen doel had ging ik vaak spelletjes maken omdat daar veel prog werk in zit en je er dus veel van leert.

Verwijderd

Yogho schreef op 19 January 2003 @ 13:38:

Toen had ik een doel om naar toe te werken en dat is toch beter omdat je het project dan ook echt af maakt. En als ik dan geen doel had ging ik vaak spelletjes maken omdat daar veel prog werk in zit en je er dus veel van leert.

Afmaken kost tijd, die tijd besteed ik liever nuttig. Met zomaar iets proberen dus :P

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 13:46:

[...]

Afmaken kost tijd, die tijd besteed ik liever nuttig. Met zomaar iets proberen dus :P
LOL
Daar heb je ook wel weer gelijk in.

* André denkt dat elke echte W&G er wel een map op zijn schijf heeft staan waar een heleboel zut in staat dat half af is.

Verwijderd

Ik heb altijd een berg test projecten op me lokale webserver staan waar ik dan lekker aan ga zitten prutsen. Ik maak dan vrij veel spontane dingen zonder een echt doel, maar dat doe ik meer omdat ik met een idee in me hoofd zit waarvan ik dan denk: 'He, hoe zou dat er uitzien als ik dat zou uitwerken?'.

Vaak vloeit er niets uit, maar vaak bouw je erop door en kun je er ook veel mee voor andere sites bijvoorbeeld.

Verwijderd

Yogho schreef op 19 januari 2003 @ 13:50:
[...]

LOL

/me denkt dat elke echte W&G er wel een map op zijn schijf heeft staan waar een heleboel zut in staat dat half af is.
d:\htdocs en
d:\my documents\my pictures\artwork that is :*)

Ook ik pruts graag, vaak kun je er een hoop van leren B)
Toch heb ik vaak liever een opdracht: als er geen strakke deadline aan vast zit heb je voor jezelf een flinke ruimte om wat extra te experimenteren en toch doelgericht bezig te zijn :)
Zo heb ik onlangs een tooltje voor beheer van klantengegevens voor een bedrijf gemaakt. Daar stond 50 uur voor op de offerte, maar dat zijn er wel 200 geworden. Geen ramp, klant is extreem tevreden en ik heb weer een hoop bijgeleerd :)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Yogho schreef op 19 January 2003 @ 13:50:
[...]

LOL

* Yoozer denkt dat elke echte W&G er wel een map op zijn schijf heeft staan waar een heleboel zut in staat dat half af is.
Een hele schijf zelfs, 1.40 GB aan PSD files (van de 5 GB beschikbaar). Wel nuttig als je gauw 'presets' nodig hebt :). Een zut wazige scans/3d renders die je dan gewoon met dodge oid over elkaar smijt voor een 'gruizige' achtergrond... leuk als je snel een wallpapertje in elkaar smijt. Het zijn er maar relatief weinig omdat ik niet zo geweldig productief ben geweest :(

[ Voor 11% gewijzigd door Yoozer op 19-01-2003 14:59 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Yogho schreef op 19 January 2003 @ 13:50:
[...]

LOL

/me denkt dat elke echte W&G er wel een map op zijn schijf heeft staan waar een heleboel zut in staat dat half af is.
ik heb de neiging om dingen die niet af zijn, of niet af komen, of gewoon niet meer koel zijn weg te flikkeren...

mja noem me maar raar.. :P

• Creesch
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 16:34:
[...]

ik heb de neiging om dingen die niet af zijn, of niet af komen, of gewoon niet meer koel zijn weg te flikkeren...

mja noem me maar raar.. :P
Opzich niet zo raar, als je iets niet af hebt en er niet mee verder gaat laat het toch iets achter van ontevrendenheid bij mij. Als ik dan het doel bereikt heb van wat ik wilde doen (meestal is dit bij dingen als php of andere dingen die niet meteen zichtbaar zijn zoals photoshop werk) dan kan ik me heel goed voorstellen dat je het dan maar weggooit

Verwijderd

Dat had ik eerst ook altijd. Nu zeg ik meestal gewoon tegen mezelf van: nu ga ik een website maken voor een kinderboerderij, een webwinkel of een Slagerij. Dan bedenk ik gewoon een niet-bestaand bedrijf. Dan heb je het gevoel dat je het ergens voor doet. En het grappige is, dat ik een aantal van die sites voor nietbestaande bedrijven op internet heb gezet, en ik krijg op een paar ervan bijna dagelijks reacties binnen.
Pagina: 1