Toon posts:

[Netware 5.01] Vaag beeld na first boot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb hier een PC (PIII-550, 128mb, 40gb) met daarop netware 5.01 geinstalleerd.
Gister erop gezet, ging eerst niet goed in die pc, heb hem in een andere PC gehangen, ging wel goed.
HD overgehangen, installatie gedaan, geconfigureerd, alles goed.
Installatie en alles klaar, gereboot, server start op, gaat perfect.
Dan moet ik de GUI te zien krijgen van Netware, maar ik zie heel vaag een samengeperst logo van Netware ergens links in de hoek, en als ik op ESC of op Enter druk dan veranderd het in een achtergrond met een stuk of 4x netware naast elkaar, maar ik kan daar dus ook geen wijs uit.

Het enige waar ik denk waar het aan kan liggen is dat hij tijdens de installatie vraagt wat voor type VGA je wil hebben, ik laat hem daar op SVGA staan.
Als de installatie dan doorgaat na dat ik die optie heb gekozen geeft hij een luide piep.
Ook als de server is opgestart met het vage beeld dan piept hij onregelmatig.

De VGA kaart is een Diamon Stealth 64 PCI.

Novell support rept wel over VESA drivers, maar dat is in de knowledgebase als je geen beeld hebt, of je monitor standby gaat, en dat is in mijn geval dus niet zo.

Wat kan ik proberen behalve weer een re-install? Standard-VGA?
Ik zou zo geen andere manier weten om op de server te komen :(

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Neem een simpelere vga-kaart.

Of start die gui gewoon niet. Heeeel weinig netware-admins gebruiken die gui. ConsoleOne draait iedereen onder windows (of Linux desnoods). Maar niet op de server zelf. Laat het, is mijn advies.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde idd eigenlijk wel de server gewoon wegstoppen en met ConsoleOne aan de gang, maar waar komt dat piepen dan vandaan? Heeft dat wel of niet met de VGA te maken? Mij lijkt nml. van wel.
En ik vraag me af of de pc c.q. netware wel boot zonder VGA kaart :?
Dan trek ik gewoon die kaart eruit en klaar :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dat piepen is normaal, de server laad dan een aantal nlm's op de achtergrond in niks bijzonders

je kan op CTRL-ALT-BACKSPACE drukken om in de text mode te komen (wat moet je nou met een grafische console op een netware server??)

met nwconfig verander je gelijk even je autoexec.ncf zodat die startx.ncf niet meer wordt gestart (scheelt ook weer ram!!)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Idd startx uit zetten. Wel een vga-kaart erin laten... is altijd handig... zet er dan een dingetje van een paar tientjes in...