ISDN belt in wanneer er geprint wordt op PC met ICS??

Pagina: 1
Acties:

• Oinki
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10-2012
Ik heb een vaag probleempje:

Een kennis heeft een netwerkje met Win XP PC's met daarop SP1, op 1 ervan staat ICS aan en heeft hij een printer die geshared is. Op het moment dat er geprint wordt van het andere werkstation naar de "Ge-sharede" printer (over het netwerk dus) slaat de ISDN lijn aan het bellen en maakt hij connectie met het internet. Ik heb zelf een kabel verbinding en kan het dus niet simuleren.

Enig idee waar dit door komt?

Verwijderd

Wat er denk ik gebeurd is dat je 2e XP station de naam van je printer resolved bij de DNSserver van je provinder.

Wat me zo 123 te binnen schiet is dat je een hostsfile kunt maken waain je je de DNSprinternaam verwijst naar een ipadres. Correct me if im wrong.

• Oinki
Ik zal dat eens proberen wanneer ik er weer ben, kan het helaas niet direct proberen. Pakt ie de naam niet middels netbios? Ik wilde ook proberen om te kijken wat er gaat gebeuren als je simpel weg een ping richting de ics & print"server stuurt, ben benieuwd of hij dan ook een verbinding gaat maken.

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:46
Of je stelt je in je internet explorer settings in:
Nooit automatisch een verbinding kiezen.

Dat dan weer wel......

• Oinki
Foxfire schreef op 19 January 2003 @ 13:49:
Of je stelt je in je internet explorer settings in:
Nooit automatisch een verbinding kiezen.
Dat kan maar dat is symptoombestrijding geen probleemoplossing :) je wilt je gebruiksgemak niet verstoren omdat een proggie niet naar verwachting werkt lijkt mij.