Toon posts:

Aansluiten DVD, Video op tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt, maar kom er niet helemaal uit.

Ik heb het volgende:
TV - > 1 scart aansluiting
Video -> 2 scart aansluitingen
DVD -> Geen scart aansluitingen.

De dvd speler is nu alleen op de tv aangesloten. Ik weet niet precies hoe de video er nu ook nog bij moet.

Kan het volgende:
Een scart splitter op de tv voor 2 scart aansluitingen, waarvan er 1 naar de video gaat en 1 naar de dvd met behulp van een scart adapter met audio uit en in en s-video?

Verwijderd

Ja dit kan, maar misschien is het ook mogelijk om de scart-in van je video te gebruiken.
Scheelt je de kosten van een splitter

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 13:34:
Ja dit kan, maar misschien is het ook mogelijk om de scart-in van je video te gebruiken.
Scheelt je de kosten van een splitter
Zit de dvd-speler dan via de video geschakelt?

Hoe zou de bekabeling dan moeten lopen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 13:53 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-02 14:05
DVD op de scart van je TV gooien.
Video via coaxkabel naar je TV... (samen met antennesignaal)

Da's de enige (goed werkende) oplossing.

Beter is om video-tv met scart te doen, en de dvd op de andere scartplug te hangen (met een verloop scart-tulp) maar dat gaat standaard niet werken:
Je dvdspeler heeft last van Macrovision, en beeld wordt daardoor licht-donker, iig niet stabiel. Komt doordat een videorecorder gevoelig is voor macrovision, tegen het kopieeren.
Oplossingen: Macrovision van de dvdspeler uitschakelen (kan bij veel modellen via paar knoppies) of een externe macrovision-remover ertussen.

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik ken je videorecorder niet, maar vaak als ie 2 scart aansluitingen heeft dan lust ie automatisch het signaal van de ene scart naar de andere door, dus:
DVD -> VCR Scart Input, dan VCR Scart Output -> TV Scart Input.
Maar je moet de handleiding van je videorecorder hier eens op naslaan. Als ie goed is dan geeft ie als je videorecorder uitstaat gewoon het beeld van de scart input door. Macrovision maakt niet uit als de videorecorder alleen het signaal doorstuurt. Uiteraard kan je door macrovision je dvd signaal niet opnemen op je videorecorder (waarom zou je ook, dvd is een stuk beter).

Op zich is een schakelkastje nog handiger. Kijk eens op http://www.electronicaonline.nl/ bij de "TV en video kabels" sectie. Daar staan een heel aantal kastjes. De duurste daar is 31 euro, welke automatisch schakelt naar het systeem dat signaal afgeeft. Maar ze hebben er ook 1 voor 5 euro :)
Ik denk dat voor jou dat de beste oplossing is. Neem die van 31 euro ofzo en je kan er later nog een apparaat op aansluiten :)

Verwijderd

Topicstarter
De bovenstaande oplossinng werkt inmiddels zonder problemen.
Bedankt allemaal.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt wel, maar ik denk eigenlijk niet optimaal.

Is het ook mogelijk om een scart splitter aan te sluiten op de ene scart aansluiting van de tv, zodat ik twee aansluitingen krijg?

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:59

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 18:24:
Het werkt wel, maar ik denk eigenlijk niet optimaal.

Is het ook mogelijk om een scart splitter aan te sluiten op de ene scart aansluiting van de tv, zodat ik twee aansluitingen krijg?
je kan de dvd met zo'n hulpostukje toch aansluiten op de video?

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Pagina: 1