MSI 6905 (slot1 convertor) op P2b-f

Pagina: 1
Acties:

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 11:00
Ik probeer een MSI slot 1 convertor aan de praat te krijgen op mijn p2b-f.

Ik heb de manual gedownload. En naar mijn mening de jumpertjes goed ingesteld.

ik heb al draaien
Coppermine 1000 mhz Celeron op Asus slot 1 convertor

en nu wil ik
Coppermine 1000 mhz Celeron op MSI 6905 slot 1 convertor

En op de ene of andere manier wil de computer niet eens posten. Ik heb reviesie 2.0 (MSI) Het voltage heb ik goed en soms iets te hoog ingesteld in de hoop dat dat het probleem zou zijn.

verdere jumpersettings
J1 = short
J2 = open ik hoop dat iemand weet wat deze jumper kan en dat het mij zal helpen
J3 = 1-2
J4 = 1-2

verder heb ik al geprobeerd om J1/J4 handmatig op 100 mhz in te stellen. Verder heb ik geprobeerd J3 op open in te stellen.

Iemand nog sugestisch of is het ding stuk. (de coppermine 1000 doet het zeker) (immers ook op mijn Asus slotconvertor)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De MS6905 ondersteunt geen FCPGA processoren..

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-08 13:40

Shuriken

Life is all about priorities

Heb je de standaard ms6905 of de 6905 Master?

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• BovenHond
6905 Master (er staat op dat hij wel coppermines ondersteund)

edit:
,
Ik heb er wel een digitale foto van. Maar mijn standaard webspace doet het niet meer. Heeft iemand een suggestie voor het uploaden van foto's?

[ Voor 58% gewijzigd door BovenHond op 20-01-2003 11:16 ]

• BovenHond
Ik heb even een test gedaan.

Ik heb mijn Celeron 500 PPGA er even opgezet (en de MSI ook naarvenant gejumperd)

En precies het zelfde euvel. De hdd's initializeren niet eens. Laat staan een post.

ik vrees dat de MSI kapot is. daar hij zowel geen coppermines als geen (?mendocino's? ondersteund)

Verwijderd

Zover ik wet van de P2b-f is het slot 1 maar ondersteund hij tot 667mhz pIII een 1 g zou dus niet werken maar als je ene 500 hebt geprobeert en hij doet het niet
dan zou dat ook niet kloppen

anders moet je de fsb op 100 zetten en de multyplayer hoger of de fsb hoger en de multyplayer lager mijn server draait ook nog overgeklockt op een p2b-f

maar anders is prolly die msi stuk ja

(asus converter is beter :P)

• BovenHond
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 16:24:
Zover ik wet van de P2b-f is het slot 1 maar ondersteund hij tot 667mhz pIII een 1 g zou dus niet werken maar als je ene 500 hebt geprobeert en hij doet het niet
dan zou dat ook niet kloppen

anders moet je de fsb op 100 zetten en de multyplayer hoger of de fsb hoger en de multyplayer lager mijn server draait ook nog overgeklockt op een p2b-f

maar anders is prolly die msi stuk ja

(asus converter is beter :P)
Sterker nog
ik heb een 1000 Mhz Coppermine celeron draaien op mijn Asus P2b-f
deze draait ook op mijn P2b. Maar met het MSI slotconvertor krijg ik die 1000 mhz coppermine niet aan de praat

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 16:25

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Heb je het al voor elkaar?
Hier zelfde euvel.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt alsof je een dooie MS-6905 hebt :o

Zelf ook laatst gehad (toevallig ook de 6905)- met een Celly 433 geen kik in alle mogelijke jumper combo's. Dezelfde Celly en mobo (hier een P3B-F) deden het prima met twee andere kaarten (een merkloze PPGA en een erg mooie Abit Slotket-III). Moraal: ook converter kaarten kunnen sterven (kijk eens naar de condensatoren...)

Vraag: waarom wil je per se die Asus converter vervangen met een andere?

Oh, en Robokill, lees alsjeblieft voortaan op z'n minst de openinspost door voordat je gaat blaten; een keertje de Technische PMG FAQ doornemen kan trouwens ook geen kwaad als je niet snapt waarom dit wel kan (en waarom nota bene de P3-667 veel twijfelachtiger is ;) ). En onderbouw een uitspraak als asus converter is beter :P - dat kan best zo zijn, maar dan moet je wel zeggen waarom :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1