Toon posts:

[XP] Zeer merkwaardig probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb tijdenlang perfect draaiend systeem gehad. Toen na een grote schoonmaak weer eens een clean install gedaan.

Sindsdien heb ik iets heeeeel raars. PC werkt perfect. Maaaaar... als ik hem langer dan een paar uur uit laat staan en ik boot weer, dan wil ie niet doorstarten na het inlogscherm.

Het rare is dus dat dit verschijnsel tijdgebonden is. Zet ik de PC uit, 5 minuten wachten en PC weer aan -> geen probleem. Wacht ik een paar uur -> systeem hangt.

De enige manier dit te omzeilen is het volgende: als ik de PC afsluit voor langer dan een aantal uur dan maak ik een image met Norton Ghost die ik daarna dan weer terug zet.

Heel raar want ik zet dan een image terug die gelijk is aan wat er op die partitie staat. En TOCH doet ie het daarna weer wel.

D'r is geen enkele logica in te ontdekken.

Wie o wie kan mij helpen?

Diddl

PS Abit KT-7, Duron 1300, XP met sp1 en volledig geupdate, 512 MB, geen spyware/virussen aanwezig.

Verwijderd

Of omdat je met het image bezig bent, is je pc al weer wat warm gedraaid en start ie dan wel door, het zou me niet verbazen als het toch een hardware defect is/of gaat worden, pc's die vaak de 1e paar keer niet doorstarten hebben last van een defecte voedeing, of een die het niet helemaal trekt. Het zou b.v. ook je geheugen kunnen zijn, of een i/o kaart.

Meest handige om te testen: Andere voeding, proberen met alleen cpu, gpu en geheugen.

Maar je hebt gelijk, het is idd een vaag probleem B)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:48

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Mja, zo heb ik wel es dat alsik m'n pc heb uitgezet en em een tijdje daarna wil aandoen ie gewoon niks meer doet :( Moet ik de powerknop [voeding] omzetten, aantal keren op de powerswitch drukken en dan pas doettie het weer ...

[mja, das een hardwarematig probleem...]

Verder heeft XP wel vaker van die vage dingen idd...
k'heb laatst echt 3x een image terug moeten zetten omdat XP de licentie niet meer herkende omdat m'n brander eruit was geweest [die ik er dus weer in had gedaan daarna..]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft helemaal niks met voeding te maken, dat werkt allemaal prima.

Als ik geen image terug zet start het systeem wel op maar blijft hangen (muis blijft bestuurbaar) na het inloggen op XP. Je blijft dus eeuwig tegen het groene landschap aankijken zeg maar. Ctrl-Alt-Del werkt dan vaak ook al niet meer om bv handmatig iets op te starten. Nee, PC doet dan gewoon niks.

Image terugzetten -> wandelt vrolijk door inlog scherm heen en geen problemen.

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:42
Dit had ik ook met mijn Albert Heijn comp B) van paar jaar terug. Af en toe start ie WEL op. En anders blijft ie bij het opstarten (komt niet eens bij de inlogscherm) hangen. Je krijgt dan een zwart beeld met een knipperend streepje links boven. Soms als je het daar laat staan (zwart beeld met een knipperend streepje links boven) dan gaat ie over een paar uur of minuten gewoon door naar het inlogschermpje. Maar later bleek het een algemeen probleem te zijn en toen kwam een monteur aan ivm garantie etc. Nieuwe voeding erin... en hij doet het nog steeds :>.