[OS X] Ati Radeon TV-out werkt niet (meer)

Pagina: 1
Acties:

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 17:05

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Ik heb een Ati Radeon Mac Edition (de 1e dus), met tv-out. Dit heeft altijd gewerkt, en spontaan doet hij het niet meer.

Ik zet tv-out aan, monitor gaat uit maar geen beeld op de TV (blauw scherm, geen signaal?). De kabel is in orde, geluid werkt nl. perfect via dezelfde tulp-kabel.

Ik heb de laatste drivers geinstalleerd en heb 10.1.5 draaiend, G4 667.

Iemand tips of ideeen wat ik kan proberen om het probleem te isoleren?

Er is nl. verdraaid weinig te vinden over dit probleem :/

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Heb je helemaal NIETS veranderd tussen toen het wel werkte en niet meer ?

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 14:22

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Hoe heb je de TV-out aangezet dan? Softwarematig of door de stekker erin te steken? TV-out werkt alleen als de stekker er al in zit, en dan je Mac pas aanzet. ( tenminste zo is het bij mijn ATI 8500)

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
Ik heb drivers re-installed, reboot met stekker ertussen, etc. etc. Ik krijg geen foutmeldingen (wat wel gebeurde als ik dat dus niet deed). TV-out aangezet via Ati Displays control geval...

Iets veranderd? Niet echt. "worked fine yesterday" is wat het meeste te binnen schoot. Het enige wat ik installed heb is D2OL (d.net achtige crap) maar die installede alleen in de Apps folder.

• Sage
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-05-2025
Misschien is de kabel gewoon kapot of zit hij er bij de tv niet goed in. Ze schieten er nog al makkelijk uit. :)

kleurbleur.nl

• chem

chem

Reist de wereld rond

Topicstarter
de kabel lijkt me in orde, ik kan een andere (te korte) nog proberen maar heb het idee dat het daar niet aan ligt. Zal dat morgenavond eens pogen.

Pagina: 1