Toon posts:

[caraudio] Hoe kan ik dit het beste aansluiten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een JVC KD-LH7R mp3 autoradio. Als speakers heb ik daar nu op aangesloten 2x kenwood 2-weg 100watt, 2x kenwood 3-weg 200watt.
Nu kan ik van iemand 2 magnat 350watt subwoofers kopen voor 25euro. Ik wil geen versterker kopen wil er wel filters tussen zetten als dit nodig is.

Hoe kan ik dit allemaal het beste doen en wat gaat me dit kosten??

Verwijderd

dat gaat niet lukken zonder amp.
zeker niet als je hem flink hard wil zetten.
maar een kijkshop supertech versterker kost een euro of 36. [is iets van 4 x 100 ofzo]
Dan kun je alles zo aansluiten en heb je geen filter nodig want dat zit in de versterker.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 13:00 ]

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
kan niet.

hu heeft 4 uitgangen waar al 4 speakers opzitten. En al zou je die subs erop aansluiten dan zou je ze opblazen door het kleine vermogen van de hu.
Niet doen dus.

Verwijderd

overigens is 25 euro voor 2 magnat subs niet veel. Check ff of ze niet naar de klote zijn.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13
Magnat kost zowiezo niet zoveel... ;)

Maar serieus, woofers aansturen zonder versterker (een externe dus, niet dat ding wat in je radio zit en 18Watt rms geeft) is onmogelijk......

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Haal toch gewoon een Alpine versterker 4.1 en brug je twee subs op die sub-out. Let niet op het aantal watts!!! Alpine is een van de weinige die wel eerlijk is. 175 watt alpine= 750 watt pioneer.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:01

GaMeOvEr

Is een hork.

Subs aan je HU zonder eindtrappen is een onderneming die je niet moet en niet zou moeten willen doen. Je hebt geen drol aan subs als je ze geen vermogen kan geven.

Scoor een tweedehands necom eindtrap ofzo.

Aannames zijn fataal.

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

sWORDs schreef op 19 januari 2003 @ 15:39:
Haal toch gewoon een Alpine versterker 4.1 en brug je twee subs op die sub-out. Let niet op het aantal watts!!! Alpine is een van de weinige die wel eerlijk is. 175 watt alpine= 750 watt pioneer.
Right. Dat hangt er gewoon vanaf in welke prijsklasse je aan het shoppen bent. Als je de duurdere Pioneers koopt (wat ik niet zou doen, voor dat geld koop ik wel wat Amerikaans spul) zijn de opgegeven vermogens ook realistisch hoor.

Aannames zijn fataal.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Persoonlijk snap ik de absolute voorkeur voor Amerikaans spul niet helemaal, maar goed.

Even theoretisch benaderd, kan je subs aansluiten naast de gewone speakers waarbij je een passief 12 dB filter gebruikt dat onder 80Hz naar een sub stuurt en boven 80 Hz naar je gewone speaker. Qua ohmage zou dat goed moeten gaan, maar componenten voor passieve filters met dergelijke kantelpunten zijn vrij prijzig bij elkaar. In theorie zou je dus wat kunnen maken, maar dat kost best wat denaroos.

In de praktijk gaat dat natuurlijk helemaal niets brengen. Op het moment dat je autoradio voluit aan het brammen is, zijn die dikke woofers nog niet eens wakker geworden. Daar moet behoorlijk wat vermogen in, voordat ze ordentelijk mee gaan spelen. Buiten de problemen die je zal hebben om het geluidsniveau van de subs enigzins gelijk te krijgen met de gewone speakers in de theoretische filterconstructie, krijg je ze nooit goed aan de gang.

Het voorgestelde gaat dus nooit werken en is onwenselijk, want:
-subgeluidsniveau is nauwelijks gelijk te krijgen met je overige speakers met hetzelfde vermogen per kanaal;
-componenten voor het benodigde filters zijn groot en daarmee behoorlijk prijzig (reken op EUR 75-100 totaal);
-het continu vermogen wat je autoradio eruit kan pompen, is bij lange na niet genoeg om een sub fatsoenlijk in beweging te krijgen.

Ergo, een externe versterker kopen is het enige wat zoden aan de dijk zal zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 12:06:
dat gaat niet lukken zonder amp.
zeker niet als je hem flink hard wil zetten.
maar een kijkshop supertech versterker kost een euro of 36. [is iets van 4 x 100 ofzo]
Dan kun je alles zo aansluiten en heb je geen filter nodig want dat zit in de versterker.
:o

Hij kan beter doorsparen, je gaat toch geen Magnat subwoofers en kenwood speakers op een Supertecht versterker aansluiten.
Het spreekt al voor zich dat het brak is, 36 euro voor 4*100 wat. Bovendien als je het gehoord heb moet je spontaan huilen. Ammenooitniet dat bij de TS ooit fatsoenlijk geluid uit komt.

Ik zou liever doorsparen, bij de goede autozaken komt ook vaak wat 2e hands spul van een jaar of 2 jaar oud, of ex-demo spul, word je veel gelukkiger van :)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Wekkel schreef op 19 januari 2003 @ 17:14:
Persoonlijk snap ik de absolute voorkeur voor Amerikaans spul niet helemaal, maar goed.
Is ook geen absolute voorkeur. ;)

Maar voordat ik xxx € in een duurdere Sony, Pioneer, Kenwood of ander japans spul stop, kijk ik liever naar de "echte" Amp fabrikanten, daar vind ik gemiddeld de prijs/kwaliteit (let op het woord gemiddeld. ;) ) verhouding "standaard" beter, wat meer reserves voor hetzelfde geld.

Daarmee wil ik dus niet zeggen dat Pioneer of Kenwood Amps slecht zijn hoor. ;)

Aannames zijn fataal.

• mollie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-01 22:22

mollie

amerikaanse amps kan jemeestal vanuit gaan dat de opgegeven waardes kloppen.. ik hoor wel eens dat dat is ivm de strengere wetgeving mbt het misleiden van consumenten.

tuurlijk zijn er wel niet amerikaanse merken die hetzelde doen .. maar toch

kijk eens op marktplaats.nl voor een redelijke amp voor die woofers.. niet zo op je radio aansluiten

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
de beetje gerenomeerde usa merken geven belachelijk lage waardes op. Ik heb zelf een amp van mtx, die zou 32,5w @ 4ohm geven. Nou niet dus! Gewoon 70w rms @ 4ohm op 12.5 volt! Ik denk idd dat dat met de wetgeving te maken heeft... straks hebben ze een rechtzaak aan hun broek hangen omdat iemand toevallig een lagere waarde heeft gemeten |:(

Maar ze worden wel veelal gebruikt voor SPL, behalve misschien de topmodellen zijn ze niet SQ. Dan zou ik toch meer gaan kijken naar focal, helix, dls dat soort merken.

Maar als je niet zo heel veel te besteden hebt dan zou ik gaan kijken voor 2e hands spullen, of misschien dat je nog toevallig een aanbieding kan vinden van wat oudere modellen ofzo.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:13
Pauwl schreef op 20 januari 2003 @ 18:34:
de beetje gerenomeerde usa merken geven belachelijk lage waardes op. Ik heb zelf een amp van mtx, die zou 32,5w @ 4ohm geven. Nou niet dus! Gewoon 70w rms @ 4ohm op 12.5 volt! Ik denk idd dat dat met de wetgeving te maken heeft... straks hebben ze een rechtzaak aan hun broek hangen omdat iemand toevallig een lagere waarde heeft gemeten |:(
Precies, daarmee onderscheid men zich van de aldi meuk die vrolijk 4 x 250!!! watt op z'n autoradio dozen zet..... ;)
Pagina: 1