Cd op pc opnemen

Pagina: 1
Acties:

• Ady
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01-2009

Ady

Oh wist ik maar alles.

Topicstarter
Howdy,

Ik wil gesproken tekst opnemen op de pc in combinatie met muziek.
Het lukt me wel om gesproken tekst op te nemen maar ik weet niet hoe ik tegelijk een cd kan laten afspelen. Ik wil dus twee kanalen opnemen. Gesproken teks in combinatie met muziek. Het is mij ooit gelukt maar weet niet meer hoe ik het voor elkaar kreeg.
Ik gedruik Cooledit. Ik kan dan wel de cd afspelen, hoor ik ook over de boxen, maar neemt alleen spraak op!
De audio kabel van de cd is aangesloten op de sounblaster live.
Ik gebruik winMe en heb twee scsi.

Weet geeft mij DE TIP!

Ad

Asus P4p800 * Intel 3,4 Ghz * 1012 Mb * Maxtor 500Gb-7200 * ATI Radeon 9800SE *

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Misschien dat je als opneembron 'what you hear' moet nemen?

• BlaTieBla
  • Laatst online: 09-08 11:06

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Als je cooledit gebruik, dan kan je toch eerst je spraak opnemen op een ander spoor (later) de cd. Die kan je dan mixen. Die cd kan je desnoods eerst als wav wegschrijven (rippen) naar je HD en die dan naast je spraak laden..

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

download de demo van cooledit

• Ady

Ady

Oh wist ik maar alles.

Topicstarter
Goed idee!
Zal ik moeten onderzoekken hoe dat gaat!
Ga er mee aan de gang, ben geen ervaren gebruiker van cooledit.
Thanks

Verwijderd

Multiquence is ook een prima proggie hiervoor. Heb't een hele tijd gebruikt om internet-radioprogs te prefabriceren.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 16:49
Je kan idd de "what u hear" optie van de sb live gebruiken.

Handiger (en beter) is imho om de CD direct te rippen naar WAV, en dat als geluidstrack te gebruiken.

Spraak doe je via de microfoon, en dan die 2 tracks samenvoegen. (Cooledit kan multitracken).

Mic -> mic in sb live en cd -> line in is geen goeie optie: Je creeert onnodige verliezen door je CD van digitaal -> analoog -> digitaal te doen.
Komt ook nog biij dat de Live maar 1 input kan selecteren bij opnemen: Mic of Line In dus.

Als je beide wil kom je dus op de eerder genoemde "what u hear" optie uit.. Dan neemt ie alles op wat je in je volumeregeling aanstaat. Maar kwaliteit is ook slechter (vind ik). Mocht je dat toch willen doen: Dan ALLE niet-gebruikte kanalen dempen, anders neem je onnodige ruis op.

• Ady

Ady

Oh wist ik maar alles.

Topicstarter
Weten jullie in het kort hoe ik kan multitracken in cooledit?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Volgens mij kan wat jij wilt gewoon met de standaard Windows software. Als je op de mixer klikt kan je bij recording instellingen kieze wat je wilt opnemen. Je kan makkelijk je interne cd-speler en microfoon mixen, en dit dan tegelijk opnemen met een soundrecorder of vergelijkbaar.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Ady schreef op 20 januari 2003 @ 08:28:
Weten jullie in het kort hoe ik kan multitracken in cooledit?
In CoolEdit 2000 heb je twee views: de waveform-view (dan zien je een bestand dat je opgenomen of geopend hebt) en de multitrack-view (dan zie je alle tracks onder elkaar met daarop de waveforms die je erop gezet hebt.
Het staat heel simpel uitgelegd in de Helpfunctie (F1). Die zou ik eerst 'ns doorwerken.
Pagina: 1