Ik gok op algvorming.
Het maakt geen ene reet uit of je demi-water, gedestilleerd of bronwater gebruikt want er zit genoeg rotzooi in je systeem om zelfs van pure H
2O een rotzooi te maken. Gebruik dus gewoon kraanwater + een flinke scheut anti-vries. Anti-vries (ruitenwisservloeistof) zorgt ervoor dat je geen algvorming krijgt (giftig) en voorkomt kalk-aanslag en andere soorten van aanslag. Zelfs het hardste water kan geen kalk-aanslag vormen als er anti-vries doorheen zit.
Anti-vries zorgt ervoor dat het water iets slechter koelt, maar dit is ook erg overdreven, als je 25% anti-vries gebruikt met 75% water dan scheelt het misschien 0,5 graden op je stressed temp. Niet echt de moeite waard dus aangezien een betere fan als snel 3 graden scheelt.
De slangen in je systeem zijn poreus, het zijn dan ook niet gas-vaste slangen. Je hebt niet voor niets niet gewoon tuinslang aan je gasfornuis hangen. Om slangen gas-vast te maken is heel wat voor nodig, dit zijn dan ook dikke slangen die niet rekbaar zijn en moeilijk te buigen.
Dat is dus niet waar, het water verdampt gemakkelijk omdat het best wel warm wordt en de lucht kan ook gemakkelijk je systeem weer in. Van een druk is amper sprake in je systeem, zelfs niet in een gesloten systeem.
Daklem schreef op 19 januari 2003 @ 12:55:
Door de slangen komt toch geen lucht of water? dus dat betekent dat je setje dus nooit geheel waterdicht is . en dus in je kast na enige tijd condensatie kan ontstaan? Dat is gewoon echt bullshit.
waterkoeling is gewoon waterdicht en er gaat zeker geen water door de slangen.
als het niet waterdicht is ... heb je zelf iets fout gedaan
Dat is dus helemaal niet waar, je setje is nooit waterdicht idd. Maar je zult ook echt geen condensatie krijgen, condensatie kan enkel optreden bij een tempratuurverschil. En dan wel iets kouds in een warmere omgeving.
Denk na voor je blaat. En als Fewture lite-mod het zegt dan zal het wel zo zijn... behalve als ik zeg dat het niet zo is

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 12:22:
[...]
Als je het systeem zonder reservoir bouwt EN zonder air-trap dan komt er vanzelf lucht in. Gaat gewoon door de slangen heen

Ervaring mee namelijk. Gaat heel langzaam hoor.
Edit: het water verdampt dus door de slangen heen.
Een reservoir en/of air-trap maken niets uit hoor, ik heb hier 2 setjes staan met een reservoir, 1 heeft een gat bovenin het reservoir en de ander heeft wel een waterdicht reservoir en bij allebei moet ik nog minstens eens in de 2 maanden 5mm in me reservoir bijvullen (reservoir 20x20 U do the math)
Bij die met het open reservoir verdampt de shit sneller als die met het dichte reservoir, maar bij allebei verdampt het.
Maar ik denk dat je water gewoon dikker wordt door alg, wat voor pomp heb je?
[
Voor 48% gewijzigd door
Verwijderd op 19-01-2003 13:08
]