Toon posts:

Andere processor in Toshiba Tecra 8000 ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi :)

We hebben hier 2 laptops staan, 2 x Toshiba Tecra 8000.
Nu zit hier een Pentium II 366 processor in, en we vroegen ons af of die te vervangen
zijn door snellere modellen! Kun je hier gewone Pentium II / AMD K6-2 processoren
indrukken? Of moet je mobile varianten hiervoor hebben?

Welk Socket zit er eigenlijk in zo'n laptop? Alvast bedankt :)

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 22:40
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 11:28:
Hoi :)

We hebben hier 2 laptops staan, 2 x Toshiba Tecra 8000.
Nu zit hier een Pentium II 366 processor in, en we vroegen ons af of die te vervangen
zijn door snellere modellen! Kun je hier gewone Pentium II / AMD K6-2 processoren
indrukken? Of moet je mobile varianten hiervoor hebben?

Welk Socket zit er eigenlijk in zo'n laptop? Alvast bedankt :)
Ik heb ook een Tecra 8000, en volgens mij gaat het moederbord niet verder dan die P2 366 mhz die erin zit. maar ben wel benieuwd dus blijf dit draadje ff volgen :D

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Topicstarter
TheGeneral schreef op 19 January 2003 @ 11:30:
[...]

Ik heb ook een Tecra 8000, en volgens mij gaat het moederbord niet verder dan die P2 366 mhz die erin zit. maar ben wel benieuwd dus blijf dit draadje ff volgen :D
Zou balen zijn als de chipset van het moederbord niet hoger kan :( Misschien BIOS upgrade? :/

• Operations
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-08 22:40
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 11:32:
[...]

Zou balen zijn als de chipset van het moederbord niet hoger kan :( Misschien BIOS upgrade? :/
Kan je die vinden dan, heb er een tijd geleden ff naar gezocht maar kon toen niks vinden maar misschien nu wel idd

PC1: ASUS B850-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- DELL 4025QW | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 256GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Verwijderd

Topicstarter
TheGeneral schreef op 19 January 2003 @ 11:40:
[...]

Kan je die vinden dan, heb er een tijd geleden ff naar gezocht maar kon toen niks vinden maar misschien nu wel idd
Dat weet ik niet... Er zit bij mijn weten een i443bx chipset op? Ik zal es zoeken
naar BIOSsen en chipset gegevens. Maar mijn vraag over het socket, én of het
kan is nog niet beantwoord :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je kunt inderdaad geen gewone PII processoren gebruiken, laat staan de K6-2. Een desktop PII is namelijk alleen verkrijgbaar in Slot1 formaat, wat dus no-way gaat passen in een kleine laptop. De K6-2 is een Socket7 processor, dat gaat dus helemaal niet passen :z

Maargoed, een mobile PII is alleen verkrijgbaar als Mobile Module Cartridge (links) of als Mini Cartridge (rechts):

Afbeeldingslocatie: http://www.sandpile.org/impl/pics/intel/p2/mobile.jpg

Een MMC is chipset en CPU in één kaart en MC bevat enkel de CPU. Je zult dus het ding moeten openschroeven om te kijken wat jouw laptop in huis heeft. De upgrademogelijkheden zijn beperkt (en erg moeilijk te vinden). Check THG voor achtergrondinfo over dit soort zut: http://www17.tomshardware.com/cpu/20001107/index.html :)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 19-01-2003 11:51 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Een slot 1 proc gaat er echt niet in :). Schroef dat ding gewoon open en kijk wat voor socket/connector het is. Check dan meteen of de northbridge op het mobo zit of samen met de cpu op een module... De hele boel wil trouwens ook wel eens vastgesoldeerd zijn.

Pics zijn voor ons dat ook weer duidelijk ;)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 19 January 2003 @ 11:50:
Je kunt inderdaad geen gewone PII processoren gebruiken, laat staan de K6-2. Een desktop PII is namelijk alleen verkrijgbaar in Slot1 formaat, wat dus no-way gaat passen in een kleine laptop. De K6-2 is een Socket7 processor, dat gaat dus helemaal niet passen :z

Maargoed, een mobile PII is alleen verkrijgbaar als Mobile Module Cartridge (links) of als Mini Cartridge (rechts):

[afbeelding]

Een MMC is chipset en CPU in één kaart en MC bevat enkel de CPU. Je zult dus het ding moeten openschroeven om te kijken wat jouw laptop in huis heeft. De upgrademogelijkheden zijn beperkt (en erg moeilijk te vinden). Check THG voor achtergrondinfo over dit soort zut: http://www17.tomshardware.com/cpu/20001107/index.html :)
W3ird_N3rd schreef op 19 January 2003 @ 11:50:
Een slot 1 proc gaat er echt niet in :). Schroef dat ding gewoon open en kijk wat voor socket/connector het is. Check dan meteen of de northbridge op het mobo zit of samen met de cpu op een module... De hele boel wil trouwens ook wel eens vastgesoldeerd zijn.

Pics zijn voor ons dat ook weer duidelijk ;)
Even heel dom he, maar als je zo'n combo proc + northbridge hebt, dan zet je er
toch een Pentium IIIm + northbridge combo voor in de plaats :? Of lul ik nu uit m'n nek?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 12:06:
[...]

[...]

Even heel dom he, maar als je zo'n combo proc + northbridge hebt, dan zet je er
toch een Pentium IIIm + northbridge combo voor in de plaats :? Of lul ik nu uit m'n nek?
Als de connector compatible is, je kunt zo'n ding vinden en je laptop pakt dat ding ook nog echt met een bios update : veel plezier >:)

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1