Toon posts:

Draadloos netwerk !!

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit forum al afgezocht maar ben nog niet wat wijzer geworden.
Ik heb vrijdag een nieuwe pc besteld en die zet ik dus benenden neer. Uiteraard
moet hier natuurlijk internet op ( via een UTP ) Nu wil ik onze oude pc ( ik noem hem pc 1. ) op mijn kamer neer zetten en hier wil ik dus ook internet op. Mijn vader heeft nu voor zijn werk een laptop ( pc. 2 )gekregen die hij ook soms wil gebruiken voor internet.
Ik heb dus uitgekozen om een USB adapter te kopen. Als mijn vader dus op internet wil met pc. 2 kan hij dus gewoon de adapter eruit halen en in zijn laptop drukken. Zou dit kunnen ?? Maar wat moet ik nu dus allemaal kopen zodat ik dus met 2 pc's kan internetten ?? Het liefst wil ik dus een USB adapter en moet ik ook een router kopen EN een accespoint ??

En wie kan er ook een paar goede merken opnoemen ???

Verwijderd

pas hadden ze op tweakers.net een onderzoekje gedaan met een paar verschillende draadloze netwerken.. zal effe de link zoeken

edit:
reviews: Wireless access points en netwerkkaarten getest

staat alles in, installatie/verschillen in apparatuur/ bereik/ snelheid en veel uitleg

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 11:04 ]

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:20
Linksys heeft een leuk wireless systeem met ingebouwde router, dan hoef je dus niet een hoofdcomputer te hebben die continu aanstaat.

http://www.linksys.nl/linksys/producten.asp (helemaal onderaan, die met die voelsprieten)
pricewatch: Linksys BEFW11S4 (11Mbps, 4x 100Mbps, 1x 100Mbps) (dit is em in de pricewatch geloof ik)

moet je alleen nog een PCMCIA kaart voor je vader en 2 voor jezelf...

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:25

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 10:59:
Ik heb dit forum al afgezocht maar ben nog niet wat wijzer geworden.

Als je bij de FAQ was begonnen, was je in 2 tellen al klaar geweest :/
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/20#20

Braaikamer - Smoke&BBQ

Dit topic is gesloten.