Ik heb gister debian geinstaleert en daarna geupgrade naar testing. Doen probeerde ik met onderstaande deb-regel kde te instaleren wat mislukte doordat er 2 qt packages miste. Nadat ik heb gekeken in de package list op de debian website heb ik geupgrade naar sid omdat daar wel die packages in zaten. Nu probeer ik weer kde te instaleren maar krijg ik een hele stapel broken packages errors.
Nu heb ik een beetje zitten zoeken en het blijkt dat er in de apt-get lijst twee keer kdebase voorkomt (zie ook hieronder). Ik denk dat debian de ene versie probeert te instaleren met de dependency's van de andere. Heeft iemand een idee hoe dit opgelost word? uit google en de search werd ik niet zoveel duidelijk...
deb-regel:
dubbele pakket:
error:
Nu heb ik een beetje zitten zoeken en het blijkt dat er in de apt-get lijst twee keer kdebase voorkomt (zie ook hieronder). Ik denk dat debian de ene versie probeert te instaleren met de dependency's van de andere. Heeft iemand een idee hoe dit opgelost word? uit google en de search werd ik niet zoveel duidelijk...
deb-regel:
code:
1
| deb http://download.uk.kde.org/pub/kde/stable/latest/Debian/sid ./ |
dubbele pakket:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| sebastiaan@caretaker:~$ apt-cache show kdebase Package: kdebase Version: 4:3.0.4-1 Priority: optional Section: utils <knip> Package: kdebase Priority: optional Section: x11 Installed-Size: 16256 <nog een knip> |
error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Reading Package Lists...
Building Dependency Tree...
Some packages could not be installed. This may mean that you have
requested an impossible situation or if you are using the unstable
distribution that some required packages have not yet been created
or been moved out of Incoming.
Since you only requested a single operation it is extremely likely that
the package is simply not installable and a bug report against
that package should be filed.
The following information may help to resolve the situation:
Sorry, but the following packages have unmet dependencies:
kdebase: Depends: kaddressbook (= 4:3.0.4-1) but it is not going to be installed
Depends: kappfinder (= 4:3.0.4-1) but it is not going to be installed
Depends: kate (= 4:3.0.4-1) but it is not going to be installed
Depends: kcontrol (= 4:3.0.4-1) but it is not going to be installed
enz...
E: Sorry, broken packages |