Toon posts:

ISDN of Analoog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dit in de goede categorie zit, zo niet, gaarne moven naar de correct categorie.

Ik heb laatst bij een vriend van mij een nieuwe pc geinstalleerd. Echter, hij wil natuurlijk ook internet toegang hebben. Het volgende plaatje laat zien hoe zijn situatie is.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/telefoon_donald.jpg

Uit het isdn1 kastje gaat er een leiding naar het kastje met 2 RJ-45 aansluitingen. Vandaaruit gaat er 1 cat5 kabel rechtstreeks naar zijn werk pc en 1 cat5 gaat naar de Quattrovox III centrale. Vanuit de Quattrovox gaat er een normaal telefoonlijntje naar de linker van de twee telefoonaansluitingen. De rechter telefoonaansluiting is doorgeschakeld vanuit de linker aansluiting.

Wat ik natuurlijk niet wil is dat hij iedere keer als hij even wil internetten onder het bureau moet kruipen om de rj-45 stekker uit zijn werk pc te halen en in zijn prive pc te steken.

Zoals ik het zie heb ik twee opties:

(1) Via de quattrovox een analoog lijntje naar een normaal modem op zijn prive pc.
(2) Op de een of andere manier een digitale lijn ergens vandaan toveren die dan op een isdnkaart in zijn prive pc uitkomt.

Kan ik een digitale lijn 'simpelweg' splitten in twee. Zodat er dus 1 cat5 naar de werk pc en 1 cat5 naar de prive pc gaat?

Wie heeft hier enig idee van?

Verwijderd

Yep gewoon een rj45 splitter eventueel met afluitweerstanden ertussen..

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 11:00:
Yep gewoon een rj45 splitter eventueel met afluitweerstanden ertussen..
Ik kan die cat5 kabel die rechtstreeks naar de werk pc gaat dus gewoon splitten.

Da's mooi, maar wat bedoel je met die afsluitweerstanden?

Verwijderd

Als de afstand groter is dan 10 meter vanaf de NT1 dan moet de bus afgesloten worden met een afsluitweerstand.

Je kan splitters kopen waar 2,4 of 8 apparaten op aangesloten kunnen worden, deze zijn meestal al voorzien van een afsluitweerstand.
Afbeeldingslocatie: http://www.nl.conradcom.de/IMS_Docs/2C/2C845E3C766FD60EE10000000A010251.JPG

Kabel vanuit de pc in de splitter en dan met 2 UTP'tjes naar de pc's.
Of zoals onderstaand.
Splitter in pc UTP in splitter en vanaf splitter naar prive pc,
Afbeeldingslocatie: http://www.mr-at.nl/Shop-It/imagesmedium/19382.jpg

offtopic:
Heeft hij het zelf zo aangesloten ??
Deze manier wordt vaak door KPN monteurs gebruikt, 1 poort van de NT1 en dan RJ45 kastje met daaraan qvox en pc.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 11:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 11:11:
Als de afstand groter is dan 10 meter vanaf de NT1 dan moet de bus afgesloten worden met een afsluitweerstand.

Je kan splitters kopen waar 2,4 of 8 apparaten op aangesloten kunnen worden, deze zijn meestal al voorzien van een afsluitweerstand.
[afbeelding]

Kabel vanuit de pc in de splitter en dan met 2 UTP'tjes naar de pc's.
Of zoals onderstaand.
Splitter in pc UTP in splitter en vanaf splitter naar prive pc,
[afbeelding]

offtopic:
Heeft hij het zelf zo aangesloten ??
Deze manier wordt vaak door KPN monteurs gebruikt, 1 poort van de NT1 en dan RJ45 kastje met daaraan qvox en pc.
Alright, dat onderste plaatje die zoek ik dus. Als ik het goed begrijp gaat dus de cat5 kabels van de beide pc's in dit apparaatje en de kabel die uit het apparaatje komt, gaat rechtstreeks naar het RJ-45 kastje.

offtopic:
Nee. Dat heeft KPN inderdaad aangesloten

Bedankt voor je reacties... :)

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat je ook kan doen; in een CAT5 kabel zitten volgens mij 8 aders.... waarvan er al 4 gebruikt zijn door de ene PC, dan zouden er 4 over kunnen zijn voor de andere..... =)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 13:46:

Alright, dat onderste plaatje die zoek ik dus. Als ik het goed begrijp gaat dus de cat5 kabels van de beide pc's in dit apparaatje en de kabel die uit het apparaatje komt, gaat rechtstreeks naar het RJ-45 kastje.

offtopic:
Nee. Dat heeft KPN inderdaad aangesloten

Bedankt voor je reacties... :)
Deze splitters zijn in de meeste electronica/telecomzaken wel te verkrijgen.

Je kunt het RJ45 aan het kabeltje ook in een van de netwerkkaartjes stoppen, de kable die nu in de netwerkkaart zit in de splitter en een extra utp van de splitter naar de andere netwerkkaart.

Ligt een beetje aan de situatie terplekke.
geen dank...............

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-07 22:21

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Roelemewoel schreef op 19 January 2003 @ 17:45:
Wat je ook kan doen; in een CAT5 kabel zitten volgens mij 8 aders.... waarvan er al 4 gebruikt zijn door de ene PC, dan zouden er 4 over kunnen zijn voor de andere..... =)
standaard ISDN kabels hebben 4 aders.
Als je cat5 hebt zou dit idd kunnen maar is imo een halfbakken methode.
Niet aan te raden, neem gewoon een splitter.
Niet duur en stukken eenvoudiger.

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:09
idd gewoon splittertje nemen. heb ik hier ook en werkt perfect

CISSP! Drop your encryption keys!

Verwijderd

Topicstarter
Alright guys (and girls)..bedankt
Pagina: 1