Maxtor defect, maar PowerMax zegt: OK

Pagina: 1
Acties:

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb hier dus een Maxtor DiamondMax Plus 9 80 GB in deze PC hangen (model 6Y080L0), die vreselijk ligt te rammelen en te klik-klakken. Duidelijk eentje dus die bezig is te sterven. Hij maakt nu ongeveer een even hard geluid als een straaljager met hele harde tikken (*KLUNK* gevold door *RRRR*, gemiddeld om de 30 seconden ofzo).

Het ding is net 1 maand oud, en nooit warmer geweest dan 35 graden, is dat niet een béétje snel defect ofzo? :?

Maar het vervelende is dus dat ik PowerMax heb gedraaid (tool van Maxtor), en ALLE tests heb laten doorlopen, maar hij meld ALTIJD "Status: OK". SMART meld ook niks.

Nou, ik wéét hoe een stervende disk klinkt, en trust me, die klinkt zoals de mijne momenteel. Ook is de performance nu een drama (mijn 6 jaar oude disk in mijn andere PC is nu véél en véél sneller).

Kan ik hem dan toch bij Maxtor claimen, ondanks dat hun tool zegt dat alles goed is? :?

Virussen? Scan ze hier!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

lijkt me wel :)
als hun ook die "rammelbak" horen is er niets aan de hand lijkt me ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Als hij een maand oud is kun je hem gewoon inleveren bij je leverancier.
Laat die het RMA verhaal maar lekker regelen.
Jij hebt een deal met die leverancier, niet direct met maxtor

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

Ik zou een mailtje sturen naar Maxtor met daarin je beschrijvingen en je bevindingen. Nee heb je, ja kan je krijgen. En anders doe je het via je leverancier.
HDD's zijn nu eenmaal mechanische apparaten, en erg vatbaar voor externe factoren, zoals schokken tijdens transport. En slechte HDD's gaan binnen een paar weken kapot. Zoniet, dan draaien ze jaren door (normaal gesproken).

• wildhagen
  • Niet online
Mjah, ik was sowieso al van plan om morgen met mijn leverancier contact op te nemen (Informatique).

Dit is dus al de derde Maxtor die ik ken die overlijd (bij verschllende mensen), waarvan de tweede van dit specifieke model.

Vroeger was Maxtor goed weet ik uit eigen ervaring, maar ik denk dat ik het nu toch wel een baggermerk mag noemen. Drie disks die onafhankelijk van elkaar allemaal binnen 2 maanden crashen, is toch een beetje te gek...

Denk dat ik maar eens naar een ander merk ga omkijken... eentje die wel weet wat "betrouwbaarheid" betekend. Iemand nog suggesties? Western Digital eventueel?

Virussen? Scan ze hier!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wildhagen schreef op 19 januari 2003 @ 10:41:
Mjah, ik was sowieso al van plan om morgen met mijn leverancier contact op te nemen (Informatique).

Dit is dus al de derde Maxtor die ik ken die overlijd (bij verschllende mensen), waarvan de tweede van dit specifieke model.

Vroeger was Maxtor goed weet ik uit eigen ervaring, maar ik denk dat ik het nu toch wel een baggermerk mag noemen. Drie disks die onafhankelijk van elkaar allemaal binnen 2 maanden crashen, is toch een beetje te gek...

Denk dat ik maar eens naar een ander merk ga omkijken... eentje die wel weet wat "betrouwbaarheid" betekend. Iemand nog suggesties? Western Digital eventueel?
ben een tijdje terug ook overgestapt van maxtor naar WD :)
heb er totaal nog geen problemen mee gehad.
heb nu 3 wd 800jb met 8mb cache en die dingen hoor je dus echt niet :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik heb eerst vooral Maxtors gehad, niets mis mee, tot een kwart jaar geleden ongeveer, toen een gedetecteerd werd door smart, zijnde niet goed meer...
Kheb nu ook voor een deel WD schijven en die bevallen ook :) Maar kheb ook maar een probleem met Maxtor gehad, terwijl ik een stuk of 6 Maxtor schijven heb..
Nja, ik zou t wel gewoon claimen, bij Maxtor :)

Kheb btw 3 WDs, waarvan 2 op de zijkant -> 0 problemen, erg snel :)
Kheb btw dezelfde als Chucky666, de 80gig8mbcache schijven :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• wildhagen
  • Niet online
Ik zal ook eens naar die WD 800JB van Chucky66 gaan kijken dan, misschien dat ik die Maxtor daartegen kan ruilen (met evt bijbetalen ofcourse).

Tnx.

Virussen? Scan ze hier!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-03 18:12

Nakebod

Nope.

Heb zelf ook laats, denk maand of 1.5 tot 2 geleden, problemen met mijn 120 gb Maxtor.
DIng was ultra traag, SysMark gaf een HDD score van 69!!!!
PowerMax gaf smart failure, met een of andere foutcode, op Maxtor site, moeilijk te vinden, gezocht wat ie was, smart fout, goh, dat wist ik niet :D advies, low level format (Via PowerMax) en als het dan nog fout blijft, terug naar winkel.
Heb dus, met vrees dat de llf bleef hangen toch maar een llf uitgevoerd (Dit omdat een check ook bleef hangen op de blocks test)
Gelukkig, na zowat een halve dag tot een dag, weet niet precies hoelang, smiddags een keer aangezet, volgende dag toen ik terug kwam van werken was hij "klaar"
Hij stond op xxx.xxx.xxx.2.400 blocks ofzo, en moest xxx.xxx.xxx.2.736 ofzo, dus ik d8: K*T.
hij bleef maar staan (Zo stond is smorgens voordat ik naar het werk ging ook) dus ik reset em maar, PowerMax weer gedaan, smart gaat goed, ik reinstall Windows.
eerste wat ik install, SysMark, en wat blijkt, HDD score van 983 scheelt ff ruim 900 punten!

En btw, die van mij gaf ook van die skrrtz/tik/tak/crash geluiden (Bleek ook mede een kabelbreuk (Hoe komt die daar :?) in de power kabel van voeding, achteraf)

Dus, je kan het overwegen eens een llf uit te voeren, of gewoon omruilen.
Ik weet wel, als ik het, met deze schijf, nog 1x meemaak > terug 2 shop.
Dan doet mij 30 gb het nog beter :)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-03 23:26
Het is mij ook al opgevallen dat de hdd's van tegenwoordig niet meer zijn wat ze geweest zijn.
Ik beheer een 20-tal computers (waarvan 3 van mezelf) en er zitten vrijwel allemaal Maxtors (of Quantum-maxtors) in. (totaal zo'n 30 Maxtor schijven)
Op een gegeven moment had ik binnen 4 week 4 defecte hdd's omgeruild en toen besloten om zelf maar een RAID-5 systeem op te zetten. 1 van die nieuw gekochte schijven voor dat systeem was ook al defect, dus 5 in een maand :(
Het is echt niet meer wat het geweest is.

Wat me ook al opgevallen is, is dat de 60/5400 rpm bij vrijwel iedereen, die ik ken met die schijf, al defect is gegaan (vrijwel zelfde moment gekocht), behalve die in mijn servertje zit.
Het enige verschil wat ik kan bedenken is dat die in mijn servertje in die 18 maand tijd hooguit 5x opnieuw is opgespinned. Oftewel voor schijven lijkt het slecht te zijn om vaak aan- en uit te gaan.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1