Toon posts:

[HTML] Pagina volledig in frame?

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het mogelijk is om een (i) frame een gehele pagina te laten vertonen?
Wat ik wil doen is met frames (of op een andere manier) onder en boven een pagina extra stukken invoegen, terwijl het eruit ziet alsof die stukken wel gewoon bij de pagina horen. Bij het scrollen moeten de top- en bottomframes ook gewoon (uit beeld) meegescrolld worden.

Bij voorbaat dank voor de hulp :)

Verwijderd

:? Een tekeningetje of meer uitleg zou fijn zijn op de vroege morgen :z

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

mjah, ik kan me dat ook even niet goed visualiseren

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Verwijderd

het hele idee van frames is juist dat alles onafhankelijk van elkaar kan scrollen, als je dat niet wilt dan moet je dus ook geen frames gebruiken :).

JE zou met javascript kunnen gaan werken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Of je kan servers-side met php of SSI de zooi laten samenbouwen.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Zou je niet 3 divjes kunnen maken met daarin evt. een iframe ofzo..... en waarschijnlijk zul je wel javascript moeten gebruiken.....

Verwijderd

Topicstarter
Meer uitleg:

Ik wil pagina's op andere servers (die ik niet kan wijzigen) headers en footers geven als ze vanaf mijn site worden geladen.
Tekeningetje:

Oorspronkelijke pagina:
------------
######
######
######
######
------------

En dat moet er dan zo uit gaan zien:
------------
$$$$$$$
######
######
######
######
$$$$$$$
------------

Waarbij de onder- en bovenranden eruit zien alsof ze deel uitmaken van de oorspronkelijke pagina, en dus binnen dezelfde scrollbar vallen.

Ik heb al nagedacht over iframes, maar volgens mij kun je daarmee niet bepalen dat de pagina in het iframe geheel te zien is (toch?).

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-08 14:15

André

Analytics dude

Zo bedoel je :? :
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
$$$$$$$$
<iframe>
  ##########
  ##########
  ##########
</iframe>
&&&&&&&

En dan de borders van je iframe weghalen natuurlijk, en de #### in een extern html bestand (<iframe src="extern.html">)

[ Voor 42% gewijzigd door André op 19-01-2003 13:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
PHP en SSI zijn niet echt mogelijkheden, aangezien de pagina's waar ik dit mee wil doen vrijwel zeker een .htaccess hebben die tegen hotlinken beveiligd. Dus, als ik dat zou doen, zou ik ook alle plaatjes op die servers naar de mijne moeten halen, en dat zou met veel bezoekers te veel bandbreedte gaan kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Yogho schreef op 19 January 2003 @ 13:46:
Zo bedoel je :? :
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
$$$$$$$$
<iframe>
  ##########
  ##########
  ##########
</iframe>
&&&&&&&

En dan de borders van je iframe weghalen natuurlijk, en de #### in een extern html bestand (<iframe src="extern.html">)
Yup, alleen dan moet de gehele pagina zonder scrollen in het iframe te zien zijn, en omdat het over meerdere pagina's gaat, kan de grootte ervan verschillen.

• André

André

Analytics dude

Dan zet je de height van het iframe op 100%, of je past na de onload van het iframe de hoogte aan met javascript:
JavaScript:
1
iframe.height = document.offsetHeight;

Dit werkt natuurlijk niet maar het moet wel zoiets zijn.

Verwijderd

Yogho schreef op 19 januari 2003 @ 14:04:
Dan zet je de height van het iframe op 100%, of je past na de onload van het iframe de hoogte aan met javascript:
JavaScript:
1

Het principe is in orde, maar dit is natuurlijk wel onder de voorwaarde dat de andere pagina op hetzelfde domein moet staan.

Verwijderd

Ik snap eerlijk gezegd niet wat je wilt. Wil je niet gewoon een tabel van 3 rijen met de lijndikte op 0 ?

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 14:05:

[...]

Het principe is in orde, maar dit is natuurlijk wel onder de voorwaarde dat de andere pagina op hetzelfde domein moet staan.
Ivm de onload bedoel je? De hoogte kun je vanuit je hoofddocument altijd aanpassen.
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 14:06:
Ik snap eerlijk gezegd niet wat je wilt. Wil je niet gewoon een tabel van 3 rijen met de lijndikte op 0 ?
Lezen...

Hij wil met iframes werken.

[ Voor 28% gewijzigd door André op 19-01-2003 14:10 ]

Verwijderd

Yogho schreef op 19 januari 2003 @ 14:08:

Ivm de onload bedoel je? De hoogte kun je vanuit je hoofddocument altijd aanpassen.

Uiteraard, maar bij het opvragen van de offsetHeight van een pagina op een ander domein (in dat iframe dus), krijg je waarschijnlijk een 'security violation'.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 14:06:
Ja, zoiets, maar dan moet een van de rijen (de middelste) een volledig andere pagina zijn die op een andere server staat. (wat dus niet met tabellen kan)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 14:13 ]

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 14:10:

[...]

Uiteraard, maar bij het opvragen van de offsetHeight van een pagina op een ander domein (in dat iframe dus), krijg je waarschijnlijk een 'security violation'.
Oh ja, daar heb je een punt.

En <iframe height="100%"> werkt volgens mij alleen als je geen doctype aan je hoofddocument meegeeft. Want height is toch deprecated als je het over tabellen en iframes hebt. En in de 'quirky' mode rendered je browser die 100% wel goed.

Verwijderd

Topicstarter
Yogho schreef op 19 januari 2003 @ 14:04:
JavaScript:
1

De height van het iframe op 100% zetten wordt geinterpreteerd als 100% binnen de hoofdpagina (grootte ongeveer 1 scherm), niet als 100% van de pagina in het iframe.

• André

André

Analytics dude

Komen die andere pagina's van hetzelfde domein? Zo ja, dan kun je voor de javascript oplossing gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Yogho schreef op 19 januari 2003 @ 14:22:
Komen die andere pagina's van hetzelfde domein? Zo ja, dan kun je voor de javascript oplossing gaan.
Nee, helaas niet :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 13:47:
PHP en SSI zijn niet echt mogelijkheden, aangezien de pagina's waar ik dit mee wil doen vrijwel zeker een .htaccess hebben die tegen hotlinken beveiligd. Dus, als ik dat zou doen, zou ik ook alle plaatjes op die servers naar de mijne moeten halen, en dat zou met veel bezoekers te veel bandbreedte gaan kosten.
offtopic:
erm, misschien heb je er nog niet bij stilgestaan, maar als die pagina's daartegen zijn beveiligd, is het dan misschien niet juist de bedoeling dat die pagina's vanaf andere websites worden geladen? Dan ga ik er vanuit dat de eigenaars van die pagina's er ook niet echt blij van worden als je dat toch doet... Misschien er eerst een mailtje aan wagen?

Verwijderd

Jammer dat ik daaroverheen gelezen heb, maar ook ik begin nu ernstig te twijfelen aan de bedoelingen van de topicstarter. Om dit reden gaat dit topic dicht, we wensen namelijk niet geassocieerd te worden met dergelijke praktijken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.