Schokkend beeld op TV

Pagina: 1
Acties:

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 10:11
Ik heb nu eindelijk mijn nieuwe breedbeeld! Die heb ik dus via de tv-out van mn GF4 aangesloten met s-video. Alles werkt verder goed, heb m op kloon en overlay staan.
Het enige probleem is dat als bijv. de camera in de film draait of inzoomed of bij scenes waar veel langzaam beweegt (fly-by's) dan schokt het beeld een beetje :? Het lijkt een beetje op als je bijv een game draait met 200 FPS op een scherm met 100Hz zonder vsync aan. Het verspringt een beetje. Dit is trouwens alleen op de tv :? op mn beeldscherm draait het perfekt...
Na lang allerlei settings geprobeert te hebben kreeg ik het wel goed door de nview uit te zetten en gewoon op standaart en dan de tv-out met tvtool 6.8 te regelen, nu heb ik perfekt beeld! Alleen op mijn beeldscherm is de Hz enzo niet meer goed en kan ik ook geen overlay meer gebruiken.
Opzich is dit niet zo heel erg maar toch vond ik het een raar probleem, is dit niet anders op te lossen of kan het ook aan de drivers liggen? Draai nu det. 42.01.
Dus voor de mensen die dit probleem ook hebben: hier een omslachtige oplossing ;)

Verwijderd

Ik heb hetzelfde gezien bij een sony en philips breedbeeld. Superirritant als je het mij vraagt.

Bij de philips hebben we alles geprobt qua instellingen om het te verhelpen, maar zelfs met ongecorrigeerde beeldweergave had ie het probleem nog.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, alleen is het niet oplosbaar met TVTool in mijn specifieke geval...

[Geforce2MX400 32MB ChronTel7008 + Detonator v29.42 (beste resultaat, andere versies geen verbetering) + AMD K6-2+ 600MHz + ChainTech 5AGM2 + 384MB onder Win98SE/Win2KSP2 - aangesloten met 12 meter Coaxial-CompositeVideo op 50 Hz PAL-TV met V-Sync ingeschakeld]. CPU-Load is tijdens afspelen maximaal 70% en niet noemenswaardig hoger tijdens de "image-tearing". De meeste problemen geven DivX 3.11 films, maar ook VCD/DVD films en spellen geven dezelfde problemen op de TV-Output - het probleem verergert als er meerdere overlays gebruikt worden, zoals .srt ondertitels onder DivX-films. Gebruikte players: Windows MediaPlayer 6.4, BSPlayer, MicroDVD.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Komt denk ik omdat de divx waarschijnlijk? 23.976 progressive is en dat kan de tv niet aan. Maar er zijn, net zoals bij svcd, progs waarmee je pulldown flags kan adden. En dan heb je er geen last meer van.

[ Voor 10% gewijzigd door Paquito op 19-01-2003 04:03 ]

Verwijderd

Mja, bij die breedbeeld tv's waar ik naar kijk hadden het al duidelijk bij gewoon tv (kabel) kijken. Dvd en vhs geven hetzelfde resultaat.

Verwijderd

Raven- schreef op 19 januari 2003 @ 04:01:
Komt denk ik omdat de divx waarschijnlijk? 23.976 progressive is en dat kan de tv niet aan. Maar er zijn, net zoals bij svcd, progs waarmee je pulldown flags kan adden. En dan heb je er geen last meer van.
Zou inderdaad logisch zijn, maar bijvoorbeeld Memento -> 25fps PAL DivX geeft ook diezelfde problemen.
Memento (2000) DVDrip (DivX)
Genre: Drama / Crime / Mystery / Thriller
Rating: 8.8
With: Guy Pearce, Carrie-Anne Moss, Joe Pantoliano
By: Christopher Nolan
Language: English / Subs: Yes : Dutch
Length: 1h 48m

Frame: 640 x 272 pixels @ 25 fps (163210 frames / 2 streams)
Video: DivX MPEG-4 DVD Video Decompressor @ 24 bit
Audio: MPEG Layer-3 Decoder @ 132 kbps / SR:48000 hz / 2 channels
Size: 691.62 MB
Daarnaast zou 23,976 fps geen problemen moeten geven indien de TV-output hardwarematig (door de ChronTel 7008 chip) gelockt is op de gekozen instellingen (PAL 25fps / NTSC 23,976 fps). Bovendien zou ik het probleem ook op de monitor moeten hebben als [23,976 vs 25 fps] de oorzaak zou zijn, alleen een refreshrate van meervouden van de film fps zou dan géén problemen geven - en dat is nu juist níet aan de hand -> monitor beeld is prima (op elke resolutie/resfreshrate), tv-output is met image-tearing ongeacht de fps van de bron (film/spel etc).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 04:35 ]

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-07 10:11
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 04:27:
[...]

Zou inderdaad logisch zijn, maar bijvoorbeeld Memento -> 25fps PAL DivX geeft ook diezelfde problemen.

[...]

Daarnaast zou 23,976 fps geen problemen moeten geven indien de TV-output hardwarematig (door de ChronTel 7008 chip) gelockt is op de gekozen instellingen (PAL 25fps / NTSC 23,976 fps). Bovendien zou ik het probleem ook op de monitor moeten hebben als [23,976 vs 25 fps] de oorzaak zou zijn, alleen een refreshrate van meervouden van de film fps zou dan géén problemen geven - en dat is nu juist níet aan de hand -> monitor beeld is prima (op elke resolutie/resfreshrate), tv-output is met image-tearing ongeacht de fps van de bron (film/spel etc).
Precies, dat heb ik dus ook. Ik dacht ook dat het eerst aan de FPS van de film lag, maar heb t ook bij films met 29 FPS en bij DVD's. Want op mn beeldscherm draait alles wel goed, het moet dus aan de tv-out liggen. Als het goed is komt morgen mijn radeon9700 binnen, dan zal ik die tv-out ns testen met de drivers en daarna met tvtool.
Maar met tvtool is het bij mij dus wel verholpen! Misschien dat ik een optie bij heb aangezet die het probleem verhelpt.
Ik heb trouwens een Philips 32PW8807/12, ik heb er wel meer over gehoord bij deze tv's met name die natural motion zou daarvoor zorgen, maar nu is het echt weg! Misschien dat het heel soms een heel erg klein beetje is maar dan moet je echt ervoor staan en heel goed zoeken.
Maar toch wel raar dat het met tvtool wel kan en met de drivers niet... Welke det's hebben jullie er dan opstaan?
Pagina: 1