HD nog te redden?

Pagina: 1
Acties:

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27
Ik heb laatst mijn HD vernield, tenminste ik denk toen.
Ik neem regelmatig een HD mee naar vrienden.
makkelijk om grote bestanden over te zetten.

Vandaag heb ik weer m'n HD in mijn eigen pc gezet, en kreeg kort daarna foutmeldingen dat er data niet gelezen kon worden.

stekkers eruit, weer erin. hielp niets.
HD weer los schroefen. en wat bleek.
Blijkbaar heb ik tijdens het inbouwen van m'n HD het stikkertje wat op de zijkant zit kapot gestoken. er is er waarschijnlijk een stof deeltje in de HD gekomen.

de vraag is dus, heeft het nut om m'n HD open te maken en met perslucht de boel schoon te spuiten? of is hij echt kapot?

De HD maakt geen rare geluiden, en is nog steeds even stil als voorheen.
als ik de HD aansluit kan ik een paar minuten nog data overzetten, daarna krijg ik foutmeldingen en leesfouten.

is er nog hoop?
info: Seagate U6 ST340810A

Verwijderd

damster schreef op 19 januari 2003 @ 02:10:de vraag is dus, heeft het nut om m'n HD open te maken en met perslucht de boel schoon te spuiten? of is hij echt kapot?
})

But seriously, als je dat stickertje gemoerd hebt en er is stof in gekomen, dan is daar niks aan te doen. Schoonmaken heeft ook geen zin: die platters worden onder extreme omstandigheden door extreem gekwalificeerd personeel in een extreem schone fabriekshal gemaakt, dus zelf openmaken zorgt definitief voor het einde.

Verwijderd

Het lijkt erop dat tijdens het vervoer de HD een tik heeft gehad. Heeft met dat stickertje niks te maken, de platters van een hd zitten in zo'n sterke casing die krijg je zelfs met laten vallen niet open. Denk dat 1 van de platters of misschien de mbr beschadigd zijn :(..

Heb je de hd in een ander systeem al eens geprobeerd?

Verwijderd

nee geen perslucht gebruiken.. Maar ik denk ook dat het niet komt door een stof deeltje hoor. Ben bang dat je hd het vervoer niet heeft overleefd, dus dat er iets los is gewoon.

Natuurlijk kan je je hd even in een andere pc proberen.. en als dat niet werkt kun je hem altijd nog openen schroeven en proberen schoon te maken/herstellen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 02:33:
[...]

})

But seriously, als je dat stickertje gemoerd hebt en er is stof in gekomen, dan is daar niks aan te doen. Schoonmaken heeft ook geen zin: die platters worden onder extreme omstandigheden door extreem gekwalificeerd personeel in een extreem schone fabriekshal gemaakt, dus zelf openmaken zorgt definitief voor het einde.
Dat hoeft niet altijd hoor, er zijn hier ook tweakers die de bovenkant van hun HD hebben voorzien van een plexiglas ruitje. ( maar meestal leven die HD's niet zo lang)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 11:27:
[...]

Dat hoeft niet altijd hoor, er zijn hier ook tweakers die de bovenkant van hun HD hebben voorzien van een plexiglas ruitje. ( maar meestal leven die HD's niet zo lang)
Dat doen tweakers alleen met oude hds en niet met een nieuwe 80 of 120gieg schijf 8) Heb hier zelf een oude 50mb schijf die gewoon opendraait, is leuk om te zien :P

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27
kapot gegaan tijdens het vervoer...
hmm lijkt me sterk ik neem hem altijd mee verpakt in belletjes plastic.

ja, ik heb de hd ook al in een andere pc geprobeert. maakt geen verschil.
ik kan een paar minuten data overschrijven, en dan loopt het vast.

maar er zit toch echt een gat in die sticker.
waarom zit er eigenlijk zo'n gat??

ik probeer nog wel een format en fdisk, als dat niet helpt gaat die open.
hij is toch al kapot.
Pagina: 1