ik zit dus aan et volgende te denken:
ik wil mijn huidige server vervangen (p2 450mhz pasief gekoeld) door een p3 systeem op 933 mhz.
deze p3 is dus niet zoals de p2 pasief gekoeld ,maar actief met een koperen heatsink en een fan.
van die fan op die proc wil ik dus af..
om de warmte dus pasief kwijt te raken zou ik dus een enorm groot koelblok nodig hebben met een groot oppervlak.
en nu komt het, het grootste koeloppervlak die je op een pc heb is de kast.
dit zou dus idiaal zijn om deze proc te koelen, maarrrr....
hoe transporteer ik de warmte van de proc naar de kast??????
ik zat zelf te denken aan een koperen strip op de core van de p3 die aan de andere zijde aan de kast gemonteerd zit.
zou dit afdoende zijn om de warmte van de p3 proc af te voeren, of schiet ik nog steeds te kort en moet ik op zoek naar een andere oplossing.
optie 2 is om een amd socket A heatsink op de p3 te zetten.
ik had begrepen dat deze ook op een p3 passen (socket 370 in dit geval).
zou alleen de heatsink van een amd kapaciteit genoeg hebben om deze p3 cool te houden????
het is wel zo dat deze proc 24/7 op 100% draait (i.v.m. koe
)
de fan van de power supply zorgt op zijn beurt weer voor afkoeling van de kast zelf
iemand tips, of is er iemand die dit al geprobeerd heeft???
ik wil mijn huidige server vervangen (p2 450mhz pasief gekoeld) door een p3 systeem op 933 mhz.
deze p3 is dus niet zoals de p2 pasief gekoeld ,maar actief met een koperen heatsink en een fan.
van die fan op die proc wil ik dus af..
om de warmte dus pasief kwijt te raken zou ik dus een enorm groot koelblok nodig hebben met een groot oppervlak.
en nu komt het, het grootste koeloppervlak die je op een pc heb is de kast.
dit zou dus idiaal zijn om deze proc te koelen, maarrrr....
hoe transporteer ik de warmte van de proc naar de kast??????
ik zat zelf te denken aan een koperen strip op de core van de p3 die aan de andere zijde aan de kast gemonteerd zit.
zou dit afdoende zijn om de warmte van de p3 proc af te voeren, of schiet ik nog steeds te kort en moet ik op zoek naar een andere oplossing.
optie 2 is om een amd socket A heatsink op de p3 te zetten.
ik had begrepen dat deze ook op een p3 passen (socket 370 in dit geval).
zou alleen de heatsink van een amd kapaciteit genoeg hebben om deze p3 cool te houden????
het is wel zo dat deze proc 24/7 op 100% draait (i.v.m. koe
de fan van de power supply zorgt op zijn beurt weer voor afkoeling van de kast zelf
iemand tips, of is er iemand die dit al geprobeerd heeft???
[ Voor 1% gewijzigd door dodo79 op 19-01-2003 02:00 . Reden: typo ]
omdat het kan!