Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

tuurruutututprrrt bij incoming sms of gesprek

Pagina: 1
Acties:

• p_m
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kent het vast wel, je hoort een subtiel geknort vanuit je boxen, oordopjes of welke geluidsbron dan ook en 2 seconde later gaat je mobiele telefoon af.

Komt dit van de incoming dingen of zend je telefoon zeer krachtige dingen uit?

Ik vraag het mij af...

soms is het ook zo dat ie knort zonder dat er iets binnenkomt (heel af en toe), valse hoop... :)

Ik vind het ook erg apart dat het bij elke geluidsbron is, al heb ik het nog nooit bij een pratend persoon gezien (haha)

Putting the bit in Biton since 1997

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Volgens mij is het gewoon een soort straling. Kan volgens mij ook niet veel kwaad, of je moet echt supervaak bellen met zo'n mobiel

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dit is idd denk ik de 'gevreeste' straling waar onderzoekers een paar jaar geleden bang voor waren dat het schadelijk zou zijn. Bleek achteraf niet schadelijk te zijn... maar ik heb wel vaak mn gsm en walkmanradio in dezelfde binnenzak. En als ik dan relaxed radio aan het luisteren ben en ik word gebeld of hij verandert van zendmast ofzo dan krijg je ook knetterhard TUTUTUTUTUUUUTTTTUUTU!!!! door je koptelefoon.. goed voor je gehoor is dat iig niet ;)

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 22:34

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Lijkt het apparaat zelf te zijn, en niet de binnenkomende signalen. Voor zover ik weet, wordt immers het signaal gebroadcast zodat ook andere toestellen het ontvangen (maar niet gebruiken). Als het aan het signaal lag, moest dus iedereen bij elk GSM-gesprek van om het even wie, last krijgen van het geturuututuutu...

En wat betreft schadelijkheid van GSM-signalen: er bestaan legio onderzoeken, en afhankelijk van de sponsor-bron, beweren ze allemaal wat anders. Ik beschouw gemakkelijkheidshalve al die onderzoeken dan maar als subjectief en waardeloos. In afwachting van een serieus onweerlegbaar bewijs, doe ik niet aan GSM-en. Spaart me tijd en geld (voor andere nutteloze zaken).

[ Voor 37% gewijzigd door GrimaceODespair op 19-01-2003 01:04 ]

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:43

SmartDoDo

Woeptiedoe

Het gebeurd onder andere doordat er even een soort verbinding wordt gemaakt tussen de telefoon en een zendmast. Ik heb hier ook last van gehad. Met mn huidige telefoon heb ik het niet meer. Ik hoorde de smsjes eerder via de boxen dan via de telefoon binnenkomen. Het is in ieder geval de telefoon die er voor zorgt. :)

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 14:20
jaja .. is heel gevaarlijk als je dat hoort ... dan kan je telefoon, mits uitgerust met de goeie batterij, zo ontploffen :+

Ik heb er ook wel eens last van. Met m'n draadloze koptelefoon, die versterkt het nog 10 keer ofzo. Niet bijzonder plezant

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-11 22:34

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

SmartDoDo schreef op 19 January 2003 @ 01:01:
Met mn huidige telefoon heb ik het niet meer.
Ik wist helemaal niet dat er toestellen waren die audio-apparatuur niet stoorden. Over welk toestel heb jij het dan?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Eens in de zoveel tijd zal je telefoon de zendmast melden waar hij is.
Dat gaat gewoon automatisch.

Dat is dus dat gestoor, zonder dat je een SMS of een belletje krijg.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:43

SmartDoDo

Woeptiedoe

GrimaceODespair schreef op 19 January 2003 @ 01:05:
[...]
Ik wist helemaal niet dat er toestellen waren die audio-apparatuur niet stoorden. Over welk toestel heb jij het dan?
Ik zeg niet dat de mijne in het geheel niet stoord, alleen dat ik er met mn nieuwe geen last meer van heb ;) Subtiel verschil, boeit verder niet.

Oude, Nokia. Nieuwe, Siemens. Staat nu op dezelfde plek als de Nokia toen. Toen af en toe storing, nu helemaal niet. Conclusie, deze stoord niet bij mij. :)

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
mijn T68i stoort ie ook op de speaker zichzelf, als ik bijvoorbeeld email aan het checken ben, en dan de telefoon aan mijn oor houd, hoor ik ook (vrij zacht) dat geluid :) (gelukkig niet als ik aan het bellen ben :P)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:23

Klippy

Still Game

't is gewoon data volgens mij :)

Als je belt hoor je het niet.
Wel voordat je een SMS binnen krijgt of voordat iemand je belt (nummer wordt gestuurd) en nu heb ik 't ook bij I-mode.

SMSje sturen duurt best lang trouwens ;)

Volgens mij is dat het iig, lijkt me meest logische.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-10 13:41
Het is gewoon volgens de GSM specs.
Op het moment dat je gebeld wordt, moet er een verbinding met je GSM opgezet worden. Pas als er een verbinding is, kan je telefoon zelf gaan rinkelen.

Dus je hoort je eigen telefoon reageren op de oproep van de GSM centrale en er wordt een tweeweg-verbinding opgezet GSM <--> GSM centrale (via de dichtsbijzijnde GSM mast)

zie ook: http://kbs.cs.tu-berlin.de/~jutta/gsm/js-intro.html voor de complete specs.

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Vanaf het moment dat ik O2 had, had ik er geen last meer van...
Ik heb nu weer KPN, dus het zou kunnen dat ik er weer last van ga krijgen....

* Glacier wacht af tot hij gebeld wordt terwijl hij zijn walkman op heeft

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ik denk dat het inderdaad komt door het signaal van telefoon naar mast komt. Dit signaal is op dat moment veel sterker dan het signaal van de mast naar de telefoon toe. Ik denk dat als je naast een mast staat er meer last van hebt

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hangt ook een beetje af van het apparaat waar je op stoort. soms kande speaker die stoort zelf met de electornica in de radio als een afgestemde antenne op de 900 mhz oid reargeerd.

of op een harmonische (die er op een nieuwer toestelletje mischien beter uit wordt gehaald)

[ Voor 37% gewijzigd door Fish op 19-01-2003 14:16 ]

Iperf

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:07
ik vind het alleen zo lastig dat de mijne mij wel heeel vaak valse hoop geeft. ding zit vet vaak heen en weer te zenden. (nok 6510+kpn abb). kzal wel ergens tussen 2 gsms masten zitten dat die aan het switchen is :D

CISSP! Drop your encryption keys!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11 12:09
Glacier schreef op 19 January 2003 @ 10:06:
Vanaf het moment dat ik O2 had, had ik er geen last meer van...
Ik heb nu weer KPN, dus het zou kunnen dat ik er weer last van ga krijgen....

* Glacier wacht af tot hij gebeld wordt terwijl hij zijn walkman op heeft
Zet je walkman op en bel jezelf? :P
Hoef je niet te wachten ;)

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-11 11:52
Ja dat is wel erg irritant dat gekraak. Bij mijn vorige stage had ik Opel Astra te leen en als er dan iemand in zijn auto ging bellen en ik had de radio aan in de auto, dan hoorde ik ook gekraak door de boxen. Toen viel het mij ook op hoeveel mensen er wel niet op de snelweg in hun auto zaten te bellen.

The JavaScript GoT Tracker

Pagina: 1