[FreeBSD] Chmod, ik heb ene probleem geloof ik..

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 15:04

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik weet niet meer exact wat ik gedaan heb, maar heb ergens iets met chmod gedaan volgens een tutorial (kan die alleen ook niet meer vinden)...

ik heb nu de volgende problemen:

ik kan alleen nog inloggen als root, bij andere accounts krijg ik:
cannot find root directory

als ik als root ben ingelogd en doe ~ dan krijg ik /root: permission denied, hoewel ik wel gewoon in de root van het root account kan komen.

daarnaast krijg ik als ik man(1) gebruik:

man /usr/libexec/ld-elf.so.1: cannot open /usr/lib/libz.so.2 (de laatste bestaat ook niet, maar lijkt ook permissions te zijn!)

ik heb alle permissions bekeken, iig /, /usr en /usr/lib maar zie neits geks (allemaal 755)

voor de rest weet ik niet wat er aan de hand is en heb ik al halve dag zitten prutsen... ik heb trouwens iets met bash gedaan (geinstalleerd en toen rechten proberen te zetten)...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

jopiek schreef op 19 January 2003 @ 00:40:
Ik weet niet meer exact wat ik gedaan heb, maar heb ergens iets met chmod gedaan volgens een tutorial (kan die alleen ook niet meer vinden)...
[...]
voor de rest weet ik niet wat er aan de hand is en heb ik al halve dag zitten prutsen... ik heb trouwens iets met bash gedaan (geinstalleerd en toen rechten proberen te zetten)...

Als jij al niet eens weet wat je allemaal hebt uitgespookt op je systeem, hoe kunnen wij dat dan weten ? Deze topic is door bovenstaande opmerkingen gewoon veel te vaag. Hier kunnen we zo niks mee. Dus probeer maar te achterhalen wat je allemaal hebt uitgespookt en draai dat terug.

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

Dit topic is gesloten.