Okay, ik heb nu dus voor mijn Osiris-Messenger per 'gesprek' een Form nodig en alles wat er bij hoort (Buttons, Memo's (oid) en ook een TCPClient)
Nu zei Elevator dat het misschien wel handig kon zijn om die als Child in een Form te frotten:
Dus ik doe het volgende:
En dan vervolgens ergens anders:
En als ik nu nadat die TBlaat gemaakt is de T.TClient aan probeer te roepen wil dat prachtig!
En dan run ik hem... En druk ik natuurlijk op die knop...
En dan krijg ik: "Resource TBlaat not found"
Wtf? Die heb ik toch bovenaan aangemaakt?!?!
Zodra ik in de OnClick TBlaat vervang door TForm1, dan krijg ik prachtig een tweede instansie van m'n proggie te zien
Maar om een of andere manier werkt TBlaat dus niet en ik snap niet waarom
Nu zei Elevator dat het misschien wel handig kon zijn om die als Child in een Form te frotten:
Dus ik doe het volgende:
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| type TForm1 = class(TForm) Button1: TButton; procedure Button1Click(Sender: TObject); private { Private declarations } public { Public declarations } end; TBlaat = class(TForm) TClient: TIdTCPClient; end; |
En dan vervolgens ergens anders:
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); var T: TBlaat; begin T := TBlaat.Create(Self); T.Width := 100; T.Height := 100; T.Left := 10; T.Top := 10; T.Visible := True; end; |
En als ik nu nadat die TBlaat gemaakt is de T.TClient aan probeer te roepen wil dat prachtig!
En dan run ik hem... En druk ik natuurlijk op die knop...
En dan krijg ik: "Resource TBlaat not found"
Wtf? Die heb ik toch bovenaan aangemaakt?!?!
Zodra ik in de OnClick TBlaat vervang door TForm1, dan krijg ik prachtig een tweede instansie van m'n proggie te zien
Maar om een of andere manier werkt TBlaat dus niet en ik snap niet waarom