Toon posts:

help help

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
ik zit met een probleem.
mijn pc gaat van zelf uit en schakelt zich zelf weer aan en weer uit aan.
ik heb hem geformarteerd alles goed en wel.
xp er op gezet alles goed na een half uur weer het zelfde
weer xp proberen xp er op te zetten maar deze blijft nu hangen met de fout melding zit in een lus schakel cache in bios uit.
fysieke geheugendump.
daarna geeft hij weer een andere fout over nieuwe hardware en ga zo maar door.
nu is mijn vraag is het verstandig om er een nieuwe bios in te zetten???????? 8)7 8)7

Verwijderd

Als je nog garantie op je mobo hebt niet! Als je er een nieuwe bios in zet heb je je garantie verspeeld als het wat anders was!
Heb je al geprobeerd wat de foutmelding betrof?
Succes!!!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al alles geprobeerd maar niets helpt

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 20:49
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 00:26:
ik heb al alles geprobeerd maar niets helpt
wat heb je geprobeerd :?
al getest op brak geheugen bijv :?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geheugen bij de selftest verschillende keren laten testen.
heb er zelf ander geheugen ingezet maar nog steeds het zelfde

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Lekkere topictitel...

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-07 20:17

JdM

Humbled

lekkere reply :|

zo kan het ook (tekst staat standaard op mijn bureaublad in kladblok, hoezo GoT-minded 8)7 ) :

Hallo en welkom op GoT,

Allereerst zijn er een aantal zaken die je gelezen móet hebben , voor je hier (waar dan ook en bij welke afdeling dan ook)
een topic opent.
Zo zijn er bijvoorbeeld de De Forum FAQ's .
En zo is er ook de Een beknopte beschrijving van de mogenlijkheden die het forum biedt .

Lees deze eerst eens door en bezoek ook de links naar andere faq's, doe dit op je gemak want het is
inderdaad wel veel, bedenk je wel dat je beter geholpen wordt als je je aan deze faq houdt!

En niet te vergeten gebruik de search .

Zo blijft het voor iedereen duidelijk en heb je met je vraag het meeste kans van slagen.

:) succes alvast .

Verwijderd

Heb je misschien in de bios staan dat de pc zich bij een bepaalde warmte vanzelf uitschakelt? Het kan natuurlijk zo zijn dat hij na een half uur te warm wordt! ;-)
Welke mobo heb je eigenlijk? Misschien ook wel handig om te weten! :D

Verwijderd

Topicstarter
dit staat op disable
cpu temp = 30
in de kast is het 23 graden
mobo = msi kt7 pro 2 ver.1

Verwijderd

Ok, was ook maar een domme gok eigenlijk!

Misschien kun je eens proberen of het aan windows ligt door eens met een opstart diskette op te starten en te kijken wat de pc nu doen na 30 min! Wel in dos blijven! ;-) Misschien ligt het gewoon aan XP.

Je kunt natuurlijk ook gewoon de search gebruiken, denk dat al heel veel mensen dit probleem hebben gehad! Bekijk gewoon hoe zij dit opgelost hebben!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 00:43:
Ok, was ook maar een domme gok eigenlijk!

Misschien kun je eens proberen of het aan windows ligt door eens met een opstart diskette op te starten en te kijken wat de pc nu doen na 30 min! Wel in dos blijven! ;-) Misschien ligt het gewoon aan XP.

Je kunt natuurlijk ook gewoon de search gebruiken, denk dat al heel veel mensen dit probleem hebben gehad! Bekijk gewoon hoe zij dit opgelost hebben!
Die methode lijkt me een beetje 'onhandig', onder DOS moet je dan je PC flink stressen wil je de boel testen (en hoe wil je dat doen?).

Ik gok het ook op de voeding, zijn de voltages wel ok? (deze zijn ook af te lezen in de BIOS) Je PC vreet namelijk meer stroom als deze stressed is.

Een hint voor de topicstarter trouwens: Lees dit eens door, en post hier je bevindingen. Hierin staan veel oorzaken en oplossingen van dit soort problemen.

[ Voor 22% gewijzigd door Laurent op 19-01-2003 00:53 ]

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 19:26

Jaymz

Keep on moving !

rai12345:

Lees: http://gathering.tweakers.net/faq/forumgedrag eens en probeer het dan opnieuw.

Misschien is het zelfs verstandig een tijdje rond te neuzen @ het forum (en misschien een beetje met de search leren om te gaan) op andere websites te kijen ( http://www.BeginnersWeb.nl bijvoorbeeld ) en dat het eventueel nog een keer te proberen; de informatie die je geeft is redelijk onduidelijk en onsamenhangend namelijk :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jaymz op 19-01-2003 03:59 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.