[VBscript] FileSystemObject anders in XP dan in win98?

Pagina: 1
Acties:

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35
Om de foto's van mijn digitale camera naar mijn harde flop te schrijven gebruik ik het volgende VBscriptje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
On Error Resume Next 

Set FSys = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set thisFolder = FSys.GetFolder("f:\dc97")
Set allFolders = thisFolder.SubFolders

For Each f in allFolders
  REM MsgBox "copy directory "  & f
REM op harde flop
  FSys.CopyFile f & "\aut*.jpg", "c:\foto"
  FSys.CopyFile f & "\tim*.jpg", "c:\foto"
  FSys.CopyFile f & "\*.wav", "c:\foto"
  FSys.CopyFile f & "\*.crw", "c:\foto"

REM backup op server
  FSys.CopyFile f & "\aut*.jpg", "g:\fotobackup"
  FSys.CopyFile f & "\tim*.jpg", "g:\fotobackup"
  FSys.CopyFile f & "\*.wav", "g:\fotobackup"
  FSys.CopyFile f & "\*.crw", "g:\fotobackup"

Next

If (Err.Number = 0) OR (Err.Number = 53) Then 
  kill = MsgBox ("Kopieren is gelukt, Microdrive legen?", vbYesNo+vbExclamation, "Microdrive dump") 
  if kill = vbYes then
    msgbox "De foto's worden nu gezapt.", vbCritical+vbOKOnly, "Microdrive dump"
    FSys.DeleteFolder "f:\dc97"
    msgbox "Foto's zijn geveegd", vbInformation, "Microdrive dump"
  end if
Else
  MsgBox "Uh oh, foutje " & Err.Number & vbCrLf & Err.Description, vbExclamation+vbOKOnly, "Microdrive dump"
End If

De foto's staan per 50 in subdirectories die allemaal staan in f:\dc97\ (compactflash-reader), en worden dan allemaal gekopieerd naar mijn c:-schijf en als backup op mijn server die gemapt is als g:.
Het script loopt dus al die subdirectories af, om vervolgens de gevonden bestanden te kopieren. Het vreemde is nu dat dit script altijd perfect gewerkt heeft onder windows 98, maar nu ik XP gebruik worden vaak (de eerste??) subdirectories gewoon overgeslagen! Dit zonder een foutmelding (error-code) te geven. Zit er soms een verschil in de werking van FileSystemObject onder 98 en XP? Andere ideeen zijn ook welkom. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Slein op 18-01-2003 22:57 ]

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

Verwijderd

Als je On Error Resume Next gebruikt zullen alle fouten genegeerd worden. Haal dat weg en begin te debuggen ;) Verder is de Scripting Engine (waar het FileSystemObject onderdeel van is) van Windows 98 ongetwijfeld een stuk ouder dan die van Windows XP, dus dat kan voor problemen zorgen.

Succes :)

• Slein
Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. |:(
Ik krijg een "Error performing inpage operation", code 800703E7, source (null), op de eerste FSys.CopyFile. Is dit een zinloze generieke foutmelding of kan ik hier iets mee?

Het lijkt er trouwens op dat dit niet een VBscript-specifiek probleem is. Ik probeerde net een foto rechtstreeks te openen met ACDsee vanaf mijn CompactFlash-reader en toen ging ie steeds op zijn bek. Kopieren (van 1 foto!) naar mijn harde schijf werkt wel, en daarna doet mijn scriptje het ook weer (op meerdere files), en kan ik (soms in ieder geval) ook rechtstreeks kijken met ACDsee.
Misschien moet ik even kijken of meneer Sandisk nieuwe drivers of tips heeft, misschien is mijn XP wel gewoon verkeerd ingesteld. (Nog een heel misschien verwant probleem: wanneer ik met winamp files vanaf mijn server die dus als een drive gemapt is wil afspelen lukt dit pas wanneer ik even met mijn windows commander op die drive gekeken heb. :? Tijd voor een topic in WOS?)

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Vul die fout string eens in bij google en er komt een hele berg info terug :). Ik denk dat je daar wel een heel stuk mee zult komen :)..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Slein
Dat had ik natuurlijk ook zelf kunnen bedenken. Ik ben een beetje sloom vandaag geloof ik. :(
In ieder geval, dit vond ik een heel interessant linkje. Inderdaad lijkt mijn netwerk wat brak, en had ik een probleempje met het scandisken van mijn Microdrive. Dank voor de constructieve antwoorden op suffe vragen :)
* Slein betert leven