Toon posts:

[win xp]afsluit problemen, niet het rebootprobleem *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende is het probleem. Ik had 98 net XP professional met SP1 geinstalleerd op een kaal systeem. Als ik aflsuiten of reboot doe maakt niet uit, bij "windows wordt afgesloten " blijft ie hangen. De muispointer staat stil en ik kan niet vender zonder te resetten met de reset knop. HELP (TANX a lot) _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 22:54 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
wat meer informatie mbt de betreffende pc configuratie zou welkom zijn

heb je overigens ook al SP1 van windows xp gedownload?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
uhm mijn pc configuratie wat bedoel je dan precies??? het is gewoon net geinstalleerd ook zone alarm en northon, wordt perfect en office XP erop en dan doet ie het niet meer de shutdown of reboot

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat voor specs heb je?
Moederboard, chipset, processor, geheugen, harde schijven en zo.

Dat is wel handig om te weten.

[ Voor 4% gewijzigd door Fantomas op 18-01-2003 22:59 ]

Verwijderd

Heb je acpi in de bios aanstaan?
Topic titel wel erg breed :x

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 22:56:
uhm mijn pc configuratie wat bedoel je dan precies??? het is gewoon net geinstalleerd ook zone alarm en northon, wordt perfect en office XP erop en dan doet ie het niet meer de shutdown of reboot
hardware vriend, hardware! ;)

als een vers geinstaleerde pc vaag doet kan het gewoon aan de hardware liggen, XP is gewoon wat veeleisender als win98

dus nogmaals: wat is je exacte pc configuratie? ten denken valt aan

-mainboard (type/revisie/bios versie)
-harddisk (merk/omvang/juiste kabels
-apm/acpi settings in je bios
-eventuele add-in cards (sb live/isdn/modem etc/etc)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Heb je ook al dit stukje uit de FAQ gelezen?

Wil je trouwens je topictitel ook nog even afmaken? Verzin eens wat, en meldt dit dmv de Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/icon_hand.gif knop of een topic in Schop een Modje.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 23:04 ]

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Titelfix

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
sorry allemaal ben maar een noop sorry wilde ff wat vragen zal wat beter me besbt doen. Uhm het is een pentium III 800 met een 20 gig schijf en een isdn kaart. Er zit een asus cuv4x-e moederbord in. Uhm nog meer??? Het is een vrij kale pc geen spellen 3d kaarten enz. Zo genoeg??? Ik heb een edit aangevraagd bij dat handje want ik weetniet hoe ik zelf mijn topic titel moet aanpassen.

Verwijderd

Probeer eens in windows taakbeheer (crt+alt+del). De crt en shift ingedrukt houden en in menu afsluiten uitschakelen aanklikken. Op dezew manier sluit XP waarschijnlijk wel af.

Verwijderd

Topicstarter
nou wat die shift ctrl truck ook mag doen het mag niet baten. Hij blijft zelfs meteen hangen in taakbeheer zelf.

En als ik normaal afsluit krijg ik nog steeds
"Instellingen worden opgeslagen>>> Windows wordt afgesloten" en dan doet niks het meer behalve de reset knop. :r

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 10:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
WOEHOEOEOEOEOEOE :*) :*) :*) :*) ik heb het. Het was de isdn kaart. Ik heb hem eruit gehaald en alles deed het normaal. Nou heb ik op de windows xp driver site een nieuwe driver gevonden en die ga ik eens ff lekker proberen. Hartelijk dank allemaal _/-\o_
Pagina: 1