Toon posts:

Zwart frontje voor Philips brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me suf gezocht op alle posts, maar nergens werd er wat over verteld. Ik heb dus een Philips 1600 Series brander, die ik heb zwart gespoten. Het resultaat is bagger |:( Ik heb de nieuwe brander van Philips eens bekeken, maar het lijtk alsof die ook allemaal hetzelfde frontje hebben.

Daarom wil ik een zwart frontje kopen voor deze fikker.
Maar ik kan die nergens vinden.
Weet iemand een bedrijf die deze verkoopt? Of heeft iemand (heel toevallig) een zwart frontje voor deze brander liggen?

Verwijderd

Ik denk niet dat die frontjes los verkocht worden, je kunt eens rondvragen of winkels defecte writers hebben die zwart waren en vragen of ze het frontje aan je willen verkopen. Gewoon gegevens bij een aantal winkels achterlaten en wachten tot ze reageren :)

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:34

dbzfan

Nee.

Voor lite-ons kun je gewoon zwarte frontjes kopen, dus waarom bij philips niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is het um dus. Bijna alle merken verkopen ze los, maar Philips weer niet :(
Tja, wat moet ik ermee... ik kan natuurlijk ook een nieuwe brander kopen.. maar deze verkoop ik niet meer goed en hij is snel zat (16x10x40) :) Philips verkoopt wel branders (nieuwe) met zwart frontje standaard... ik kan eens mailen naar een bedrijf dat die verkoopt of ze toevallig eentje hebben staan voor onderdelen... deze hebben namelijk zelfde soort frontjes en dan vraag ik naar het zwarte frontje.. Kans is er, maar die is zeer klein :D

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 22:54:
Ik denk niet dat die frontjes los verkocht worden, je kunt eens rondvragen of winkels defecte writers hebben die zwart waren en vragen of ze het frontje aan je willen verkopen. Gewoon gegevens bij een aantal winkels achterlaten en wachten tot ze reageren :)
Denk niet dat een winkel frontjes van defecten af gaat halen, vooral omdat dit een nieuwe serie van philips is, denk niet weet zeker dat je dan geen rma meer kan krijgen @ fabrikant/leverancier.
IIG, wij zouden dat dus never nooit niet doen, tenzei product geen garantie e.d. op zit, dan is het nog te overwegen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03-2025
Er bestaan wel zwarte frontjes voor die drives, maar die werden geleverd aan oem-klanten zoals Compaq. De frontjes van de 16x en de 24x zijn uitwisselbaar. Nieuwere drives (32x, 40x en 48x) zijn weer anders.
Frontjes van de 16x en 32x combi (CDRW+DVD lezen) past wel, maar niet voor de ledjes.

Verwijderd

Topicstarter
Kick :P

Ik kan het niet langer zien. Het resultaat van dat spuiten is echte bagger.
Als je bij specs kijkt zie je een pic van mijn pc. Hierop lijkt het wel redelijk, maar dat is het echter niet :)
Ik heb Philips gebeld, maar dat heeft niet geholpen. Ze verkochten die dingen niet los, klaar! Om nog maar te zwijgen over die tante die ik aan de lijn kreeg.
Ook heb ik verschillende groothandels gemaild, maar zonder resultaat. Sommigen antwoorden dat ze het niet hadden en anderen reageerden niet.
Maar goed, een ander frontje kan ik dus niet aan komen.

Hebben jullie enig id hoe ik dit frontje weer glad krijg en goed kan spuiten. Door het schuren is het namelijk heel erg grof geworden. Als ik het frontje maar eenmaal weer glad heb, kan ik het wel weer makkelijk spuiten.

Ik dacht zelf en bijvoorbeeld plamuur, maar dat werkt natuurlijk niet en dat is niet erg precies. Iemand een ander idee waarmee ik het glad kan krijgen?

• Angels2
Frontjes worden niet los verkocht. Je kan hoogstens eens proberen een kapotte drive via een winkel vast te krijgen.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ze worden id niet los verkocht messchien kun je er ergens 1 van los halen bij een kapotte brander of looken in de grabbelton op een beurs, of de oude weer overspuiten en dan goed ;)

[ Voor 13% gewijzigd door _MaLa_ op 31-03-2003 09:20 ]

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:29

Soggy

vroemmmm

Frontje eraf halen en waterproof schuurpapier gebruiken.

If it works, tweak it

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
angels2 en _mala_ ... jullie posts voegen echt helemaal niets toe aan dit topic, om niet te zeggen: ze zijn waardeloos. Hebben jullie wel even gelezen wat er al gezegt was voordat jullie op "verzend" drukten?

maar ff ontopic...
plamuur lijkt me inderdaad ook minder geschikt, maar misschien kun je een keer kijken bij een modelbouw winkel? Er bestaan allerlei fancy materialen voor microfijne afwerking van modelbouwwerkstukjes, daar hebben ze dus vast wel een mooie afwerking voor jouw cd-brander. En anders in iedergeval allerlei soorten verf speciaal voor kunststoffen, misschien dat die beter hechten? Probeer in ieder geval ook om wat vaker te schuren, ook met fijner papier, zodat je frontje minder ruw wordt, dat ruwe zie je dwars door de verf heen...

(ik heb trouwens ooit geprobeerd om het frontje van mn telefoon te verven... dat was geen succes :P)

• Angels2
Net wel: als het oude frontje helemaal om zeep is, dan is het beste om een nieuw frontje te organiseren en daarmee opnieuw te beginnen, gelet op de ervaringen die je had met het oude. Er staat nu niet echt een duidelijke foto van de schade, dus het is wat moeilijk om juist te zien "hoe erg het is".
Andere optie is de drive the stealthen.
En nog: de frontjes van Philips worden niet los verkocht. Het frontje van de CDRW 16x is hetzelfde als dat van de 24x CDRW en van een reeks van de 48x CDRW. Daar zou je naar kunnen zoeken.
Wat ook kan: Philips levert wel zwarte frontjes aan bepaalde OEM-fabrikanten. Mocht je die vastkrijgen, dat kan pasend gemaakt worden (je verliest de koptelegoon, luidsterkteregelaar en 1 v/d 2 ledjes).

Edit:
Er zijn ooit drives gemaakt met een zwart/gouden frontje. Dat waren 4x drives als ik me niet vergis. Met heel wat knoeiwerk zijn die misschien ook wel passend te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door Angels2 op 31-03-2003 10:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal vanmiddag even een foto maken van de schade :) Ik denk wel dat het frontje nog te maken is, het is alleen de vraag hoe.
Dat stealthen is ook wel een goed idee trouwens. Maar ik weet niet of dat wel past bij mijn kast.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals beloofd hier de pics van de verneukte cdrw-speler.

Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/DSCN0543.JPG

Afbeeldingslocatie: http://renebeerten.vragender.com/DSCN0544.JPG

Oordeel zelf maar. Wat zouden jullie in dit geval doen?
- Stealthen
- Zo laten
- Iets anders..?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 maart 2003 @ 16:20:
Zoals beloofd hier de pics van de verneukte cdrw-speler.

[afbeelding]

[afbeelding]

Oordeel zelf maar. Wat zouden jullie in dit geval doen?
- Stealthen
- Zo laten
- Iets anders..?
zo is het idd niet echt mooi.
Stealthen is een oplossing.

Je zou ook kunnen proberen om die lak er weer af te krijgen. Misschien dat het lukt met een verfoplosser of iets dergelijks. Of gewoon weer mooi strak schuren en opnieuw spuiten. ( zit er nog garantie op de brander? zoja kun je hem natuurlijk ook defect maken

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2003 16:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 31 March 2003 @ 16:27:
[...]

zo is het idd niet echt mooi.
Stealthen is een oplossing.

Je zou ook kunnen proberen om die lak er weer af te krijgen. Misschien dat het lukt met een verfoplosser of iets dergelijks. Of gewoon weer mooi strak schuren en opnieuw spuiten.
Dat heb ik dus al geprobeerd, die verf eraf halen. Maar dat geeft dus dit resultaat.
Ik moet zien dat ik ontiegelijk fijn schuurpapier krijg waardoor ik die verf eraf kan halen en die lelijke krassen wegvaag.

• Angels2
Lijkt me wel erg moeilijk om daar nog iets van te maken. Zo dik is dat materiaal nu ook weer niet. Met verdunners riskeer je natuurlijk ook dat het frontje wegsmelt.
Moet ik eens in mijn kast duiken om te zien of er nog iets leuks ligt?

[ Voor 18% gewijzigd door Angels2 op 31-03-2003 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Angels2 schreef op 31 maart 2003 @ 19:43:
Lijkt me wel erg moeilijk om daar nog iets van te maken. Zo dik is dat materiaal nu ook weer niet. Met verdunners riskeer je natuurlijk ook dat het frontje wegsmelt.
Moet ik eens in mijn kast duiken om te zien of er nog iets leuks ligt?
Nou, je mag van mij kijken of er nog wat bruikbaars ligt, maar ik denk niet dat het zin heeft.

[off quote] Zou er niet wat zijn (zoals bijvoorbeeld plamuur) dat hecht aan dat materiaal van dat frontje (plastic) dat een beetje dient als opvuller? Iets dat als het ware het oppervlak weer glad maakt? [/off quote]

• Angels2
Angels2 bedoelt een passend flips frontje...

Verwijderd

Topicstarter
Angels2 schreef op 31 March 2003 @ 22:08:
Angels2 bedoelt een passend flips frontje...
Heb jij een compleet magazijn voor cdrw-frontjes van Philips ofzo? ;) Nee, natuurlijk, ga maar kijken of je wat kunt vinden als het niet teveel moeite is.

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Voor de verf er af te halen zou je ook een dremel kunnen gebruiken. Ik heb zelf lijmresten van een stuk kunststof gehaald, zonder beschadigingen met tooltje 403 (natuurharenborstel http://www.dremeleurope.c...08684641/Product/View/403
Het kan ook met tool 443 (koolstof borstel http://www.dremeleurope.c...08684641/Product/View/442.
Of het kan met een stalen borstel maar deze beschadigt meer ivm het staal dat over het kunststof gaat.
Je bent er een tijdje bezig maar dit gaat vrijwel zonder beschadigingen en je kunt in alle hoeken komen.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Pagina: 1