Toon posts:

[JS] Dynamische image ? :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben een javascript-leek, en ik heb een vraag.

Ik heb een selectie lijst op me pagina staan, en daar staan een aantal afbeelding namen:

header.jpg
test.jpg
nog1.jpg

Nu wil ik dat degene die geselecteert is erboven verschijnt. Hoe fix ik dit? Ik heb al geprobeerd met document.write en vanalles met IFs, maar met mijn PHP instelling lukt het me niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 13:29 ]

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ehm, Javascript wordt pas uitgevoerd tijdens of nadat de pagina geladen is.
Dus pagina 1 heb je een lijstje op, die submit naar pagina 2. En dáárop komt pas de header van jouw keuze.
Ik denk dat je wel iets in een cookie kunt opslaan, als dat met javascript kan, maar pas bij het opnieuw bezoeken van de pagina krijg je dan pas de header.

edit:
Misschien is het voor jou handig om de faq eens te lezen, aangezien je na 71 posts nog steeds je naam eronder zet? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Dark Blue op 18-01-2003 23:35 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Erik,

alle topics die jij opent bestaan uit dingen die je via Google of www.hotscripts.com allemaal kunt vinden. Waarom begin je niet eens met het doorlezen van de FAQ (groetjes onder berichten enzo) voordat je hier een topic opent. Geeft het jou zelf ook geen veel groter plezier als je iets zelf vindt; in plaats van dat iemand anders het voor je oplepelt?

Vergelijk voor de grap (...) jouw post history eens met die van de vriendelijke dame onder jou

Begrijp je mijn punt?
edit:
great minds think all alike :)

[ Voor 4% gewijzigd door Spider.007 op 18-01-2003 23:39 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

hehe simpel ik ken nix van javascript maar ik doe een gokje:
maak een div: <div id="image></div>
Dan je links (je moet maar een beetje zoeken naar met 'onselect' in selectboxen...
<a onclick="image.innertext='mijnafbeelding1.jpg';">afbeelding 1</a>
...
of zoiets
maar eigenlijk GOOOOOOOGGGGLLEEEE

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 23:50:
hehe simpel ik ken nix van javascript maar ik doe een gokje:
maak een div: <div id="image></div>
Dan je links (je moet maar een beetje zoeken naar met 'onselect' in selectboxen...
<a onclick="image.innertext='mijnafbeelding1.jpg';">afbeelding 1</a>
...
of zoiets
maar eigenlijk GOOOOOOOGGGGLLEEEE
Ehm, ik ben evengoed Javascript n0000by... ;) maar ik zal dan ook een poging wagen;

*/disclaimer: de functie readCookie() zal wel niet bestaan, whatever!), en dit is pseudo code! /*

Pagina 1
<form action="onSubmit: setCookie" >
<select type="radio" value="header1.jpg">Header 1!</select>
<select type="radio" value="header2.jpg">Header 2!</select>
<select type="radio" value="header3.jpg">Header 3!</select>
<input type="submit" value="Submit this thingy!">
</form>

Pagina 2
<body onLoad="javascript:readCookie('$cookie')">
<script language=""Javascript">
document.write ("[img]'http://www.jouwserver.nl/"$cookie"'[/img]");
</script>

oh wacht nou doet hij het sowieso fout, hij moet een cookie setten, ah whatever. je weet welke richting ik op doel. met wat info over javascript kom je er wel. good luck!

[ Voor 25% gewijzigd door Dark Blue op 19-01-2003 00:21 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

HTML:
1
2
[img]"defaultplaatje.gif"[/img]</div>
<a href="javascript:void(0)" onclick="changeImg('nieuwplaatje.gif')">Klik</a>

JavaScript:
1
2
3
function changeImg(newImg) {
  document.getElementById("plaatje").src = newImg;
}

succes ermee :)

In de zoektijd die ik je nu bespaard heb, vind ik dat jij nu als wederdienst de FAQ's mag gaan lezen ;)

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ah kijk, luister naar FoOL ;)

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 18 January 2003 @ 23:39:
Erik,

alle topics die jij opent bestaan uit dingen die je via Google of www.hotscripts.com allemaal kunt vinden. Waarom begin je niet eens met het doorlezen van de FAQ (groetjes onder berichten enzo) voordat je hier een topic opent. Geeft het jou zelf ook geen veel groter plezier als je iets zelf vindt; in plaats van dat iemand anders het voor je oplepelt?

Vergelijk voor de grap (...) jouw post history eens met die van de vriendelijke dame onder jou

Begrijp je mijn punt?
edit:
great minds think all alike :)
Ja ik begrijp het.. Ik ben inderdaad een slechte tweakers member geweest. Ik zal m'n leven beteren :-) Ik kwam hier eerlijk te zijn alleen maar voor helpdesk.. Dat zal nu veranderen!
Pagina: 1