Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)
Verwijderd
Het inloggen is dan gewoon user: root -> passwd: <wat je hebt ingevuld tijdens de installatie>
Verwijderd
Er is niet een soort neutraal password?
Hoo Hoo ik begin net dus niet teveel moeilijke termen opdit moment voormij.Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 22:38:
Opstarten van CD in rescue mode. Het rootfilesysteem mounten en chroot /mnt/sysimage doen. Nu kan je een passwd van root doen, een sync en rebooten en klaar.
Wat is mounten? heb het wel eens gelezen maar weet het niet meer. en wat is sync?
als het lilo is kun je dacht ik met linux single booten.
Daarna kun je je eigen account gewoon rootrechten geven door /etc/passwd te editten.
[ Voor 3% gewijzigd door theezeefje op 18-01-2003 22:44 . Reden: foutje :) ]
Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....
Verwijderd
Zet achter de linux regel een spatie en 'single' en druk enter. Nu zal je op een command prompt komen. Kontroleer met het 'id' commando wie je bent en verander met 'passwd root' je root password. Nu kan je weer rebooten en klaar.
Die cd rescue mode is inderdaad niet echt nodig...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 22:48 ]
Ik heb net dus weer zitten proberen met allerlei letter formaten maar niets was goed.Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 22:47:
Nee, RH8 gebruikt standaard GRUB. Toets in het selectie menu een 'a' van append to commandline o.i.d.
Zet achter de linux regel een spatie en 'single' en druk enter. Nu zal je op een command prompt komen. Kontroleer met het 'id' commando wie je bent en verander met 'passwd root' je root password. Nu kan je weer rebooten en klaar.
Die cd rescue mode is inderdaad niet echt nodig...
Dit wat hier boven staat is heel interessant. Even overschrijven en proberen.
dat rebooten gaat trouwens vlot van dat linux.
Wat is single?
[ Voor 11% gewijzigd door Fireman op 18-01-2003 22:54 ]
Verwijderd
Dit is ook een handige mode voor diepgaande acties op je filesystem of het maken van snapshots van je systeem...
Ik drukte dus op a
er kwam dus een soort prompt met een > en daar voor en achter wat tekst. Moet ik die laten staan of wat moet ik daar exact invullen?
[ Voor 6% gewijzigd door Fireman op 18-01-2003 23:01 ]
alles laten staan zoals het staat en daar achter spatie en "single"
Oke ga ik doen.
Bij die scrollende tekst die volgtVerwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 23:16:
Dat ziet er goed uit... Waar blijft hij nu hangen?
wat tekst en dan staat er achter [OK]Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 23:21:
Okaye... SIGH! Wat staat er in de laatste paar regels (2 ofzow) van die scrollende text?
ik ga morgen verder proberen want ik ga nu pitten. dus dus ver bedankt en ik zie of jij ziet het morgen hier wel.
Verwijderd
Ja ja hier is 'ie dan, kon het niet latenVerwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 23:25:
My god man!!! Wat is die tekst... Zo schiet het natuurlijk voor geen meter op... Misschien dat iemand anders iets meer geduld heeft..
hij stopt bij:
SH-2.05b#
Voor de rest is het voorgaande [OK] behalve deze. Hoe lang moet je eigenlijk wachten als iets blijft hangen?
Verwijderd
SH-2.05b# passwd
Erg grappig dit... Welkom in de wondere wereld van Unix
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 23:32 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik meende dat je zowel voor de root als een gewone user een password moet invullen, maar blijkbaar denk ik verkeerd? Fireman, is het misschien niet handiger om de hele zwik opnieuw te installen, vervolgens een root EN user aanmaken en de passwords te onthouden? (NOFIFireman schreef op 18 January 2003 @ 23:42:
Kom er nog niet in. hoe zit het met mijn log-in naam (gebruikersnaam) ? het password is nu wel goed maar de gebruikers naam hoe pas ik die aan?
Ja lijkt me de beste en simpelste oplossing. Installeren was inprincipe zo gebeurt (alles bij elkaar 30 min of zo)Verwijderd schreef op 18 January 2003 @ 23:48:
[...]
Ik meende dat je zowel voor de root als een gewone user een password moet invullen, maar blijkbaar denk ik verkeerd? Fireman, is het misschien niet handiger om de hele zwik opnieuw te installen, vervolgens een root EN user aanmaken en de passwords te onthouden? (NOFI)
's even kijken hoe ik die partitie geheel schoon kan krijgen. Jullie een idee zodat ik morgen geheel schoon kan installeren?
[ Voor 12% gewijzigd door Fireman op 18-01-2003 23:51 ]
Verwijderd
Yup... Maar dan kan je beter ipv. single een runlevel opgeven. Runlevel 5 zorgt voor het starten van X. Als je nu ipv single 3 achter je bootstring zet boot je netjes naar runlevel 3 en draait het systeem toch multi user mode.us1111 weet dit vast wel : Als ik het goed begijp kan ik dus met die tip van jou (single) een nieuwe bootoptie maken in grub (via grub.conf denk ik) zodat ik alleen in de commandprompt kom zonder x server e.d? Lijkt me best wel handig namelijk.
Zie ook de /etc/inittab file voor meer info... En het runlevel commando..
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 23:54 ]
Ga ik dat eerst nog proberen. Morgen echt het resultaat.Verwijderd schreef op 18 januari 2003 @ 23:52:
[...]
Als je in single user mode boot en daarna het volgende:
SH-2.05b# adduser piet
SH-2.05b# passwd piet
SH-2.05b# reboot
Ben je sneller klaar..
even nog dit: password moest langer zijn dan vier letters.
[ Voor 9% gewijzigd door Fireman op 18-01-2003 23:54 ]
Verwijderd
BijdehandjeFireman schreef op 18 januari 2003 @ 23:53:
[...]
Ga ik dat eerst nog proberen. Morgen echt het resultaat.
even nog dit: password moest langer zijn dan vier letters.
Owja, Fireman wat betreft die partities in XP. Ik ben zelf ook een noob net zoals jij
Verwijderd
Dit is dus niet de bedoeling. Lees bovenstaande topic maar eens door, dan weet je zo ongeveer wat we verwachten van een topicstart in NOS. Onderin die topic staan links naar documentatie.
Deze gaat dicht.
Dit topic is gesloten.
![]()