Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[ANTIEK] Newbrain AD reparatie hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Ik heb een drietal Newbrain's AD (2x frans, 1x Engels) en één voeding. Als ik de Newbrains aansluit op de tv en op de voeding blijven er twee hangen met een grijs scherm, de ander een zwart.

Nu weet ik wel wat van reparatie van oude consoles af, maar de Newbrain is voor mij een zwart gat. Ik weet niet waar en hoe ik moet beginnen.

Op internet is er ook verrot weinig nuttigs te vinden, een oude emaildiscussie daargelaten.

Ik kan solderen, ik kan meten, maar ik kan nog net niet toveren...

• 3lmowww
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06-2022

3lmowww

edit:

wat is een Newbrain AD???

voorloper van pc oid? en als we alleen weten dat ie niets doet is het hetzelfde als via msn een speld in een hooiberg zoeken...

Electronics development

Verwijderd

hee 3lmoww ik ben het [dXy]silend (Chris)

En dat was uw laatste reply @ GoT

[ Voor 43% gewijzigd door Jaymz op 19-01-2003 03:38 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Heeft dat ding ook een composite output??

Zoja: wat doet ie daar op?

Mijn MSX-en hebben een RF modulator. Daar komt komt een composite signaal op (en audio en 12V.) Uitgang is gewoon een RF signaal, kanaal 37 ongeveer (instelbaar).
Dat was een los kastje op de print, ingekapselt in aluminium. Dus dat is door te meten.

Alleen heb ik geen verstand van een Newbrain.. Weet niet eens hoe ie op een tv aangesloten wordt ;)

Wat je verder kan doen: Voeding doormeten.
Verder achterhalen wat voor VDP erin zit, en, indien mogelijk, daar een pinout van vinden.

Tenslotte: frans en engels maakt niet uit denk ik, hoogstens azerty vs qwerty keyboard layout en dat soort gein (pond symbolen enz).

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
De HCC heeft een gebruikersgroep speciaal over de NewBrain, de NewBrain gg. Kijk eens of je daar iemand van kan kontakteren. Ik ben daar om de een of andere reden ook lid van maar ik weet dus helemaal niks van die dingen :)

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Ik ken de Newbrain GG, ik ben er lid van geweest (omdat ze als eerste de robotica bordjes ondersteunden).

Mijn Newbrain heeft composite en RF uit. Ook heeft ie een heel geil VFD display erin zitten. Tis een Homecomputer by the way, eentje met een z80 processor.

Verwijderd

zijn er ook pix van dat ding in omloop. Kna ik ook ff weten waar jullie het over hebbe :P

Maare als je al grijs beeld hebt betekent dat er wel een signaal wordt door gegeven (ruis meestal) Zwart is meestal deadly, maar kan ook ligge aan de instelling zender van je teve.

Verwijderd

Heb je de newbrains al een tijdje niet gebruikt (jaartje of zo) ?

Een paar uurtjes aan laten staan, weer ff uit en dan weer aan doet wonderen. Klinkt vaag, werkt wel. Een paar condensatoren voelen zich dan weer meer happy. :D

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 16:40:
Heb je de newbrains al een tijdje niet gebruikt (jaartje of zo) ?

Een paar uurtjes aan laten staan, weer ff uit en dan weer aan doet wonderen. Klinkt vaag, werkt wel. Een paar condensatoren voelen zich dan weer meer happy. :D
OK! Ga ik dat proberen! Ik las al zoiets ja! (dingen zijn al geen 10 jaar meer gebruikt :P )

• sebastius

sebastius

Topicstarter
YES! De eerste newbrain doet het. Het zijn dus idd de startcondensatoren. Ik ga 2 newbrains restaureren, en de derde (deze mist toch ook letters op het keyboard) ga ik mee knutselen. Dat VFD display wil ik in me pc of op m'n mp3 player oid.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Afbeeldingslocatie: http://users.knoware.nl/users/stuurmn/images/newbrain.jpg

Wat kan je ermee dan??

• sebastius

sebastius

Topicstarter
Tis gewoon een antieke home computer. Geen idee wat ik ermee kan. Tis hobby. Lekker aanklooien met antiek.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat ik nog een keertje wilde doen:

2 Bakkies (27MHz) eraanhangen, en dan heb je een soort ICQ in de regio :D

Zeker aangezien het niks kost leek me dat wel humor om ooit te bouwen, maar goed, toen kreeg ik kabelinternet ;)
Pagina: 1