[Leadtek Winfast TV 2000XP Deluxe] tv uit, pc standby ?

Pagina: 1
Acties:

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik heb een klein probleemje, niet met de kaart die doet het perfect.

alleen als ik mijn "tv" uit zet ( de tv kaart uitschakel ) blijft mijn monitor gewoon aanstaan(verschijnd de achtergron weer ). ik slaap meestal met mijn pc aan omdat deze zeer stil is. het is alleen wel vrij irritant als na het uitzetten van de "tv" de achtergrond van de monitor weer verschijnd. hoe kan ik ervoor zorgen dat ook mijn monitor uitgaat of op standby gaat.

Is dit Uberhaubt wel mogelijk?

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:01

Jaymz

Keep on moving !

OH -> VB :)

Verwijderd

Tja, dat soort dingen regel je in je OS, dus als je die nou ook nog even vermeldt... ;)
Ik vrees dat het moeilijk wordt, ik neem aan dat je de tv-functie met je afstandsbediening uit zet ?

+ title edit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 12:11 ]

• BasvanS
  • Nu online
Ja die zet ik met mijn afstandbediening uit ja, Heb Win XP pro.

Verwijderd

je schakelt alleen de Tv software uit, bij mij is dat het geval... wat je wel kunt doen is dat als je de "tv" uitschakelt de monitor b.v. na 5 min op standby valt... misschien een idee?

• BasvanS
  • Nu online
ja of na een minuut, maar hoe zou je dat in moeten stellen

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

lukt het niet gewoon via config scherm-> energiebeheer ?

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-03 13:39
kun je geen knop op de afstandsbediening linken aan de screensaver, en de screen saver instellen op 'blank screen'?

• BasvanS
  • Nu online
Zou perfect zijn, kun jij even zeggen hoe ik dat instell

Verwijderd

guppie15 schreef op 20 January 2003 @ 17:12:
Zou perfect zijn, kun jij even zeggen hoe ik dat instell
Zo ver ik de opties van deze kaart heb onderzocht (ik heb hem ook al een paar maanden) is dat met de bijgeleverde software niet mogelijk.

Wat je wel kunt doen is in Windows aangeven dat als de PC een paar seconden/minuten niet gebruikt is meteen op Stand-By springt, maar dit kan erg veel irritatie opleveren wanneer het niet nodig is.

edit:

Eventueel kun je eigen software schrijven die de signalen van de afstandsbediending ook afleest en de hand daarvan besluit om de PC op Stand-By te zetten, maar dat lijkt me niet simpel.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 17:20 . Reden: Alcoholpercentage ]

• BasvanS
  • Nu online
hehem dat gaat mij echt niet lukken :), hij gaat nu naar 1 minuut standby uit, trouwens in welk formaat kun je het best opnemen? welke kwaliteit/size is het beste, ga vanavond The green mile opnemen, enzo als het er nu uit ziet wordt die 2,4 gig :P

Verwijderd

guppie15 schreef op 20 January 2003 @ 17:53:
hehem dat gaat mij echt niet lukken :), hij gaat nu naar 1 minuut standby uit, trouwens in welk formaat kun je het best opnemen? welke kwaliteit/size is het beste, ga vanavond The green mile opnemen, enzo als het er nu uit ziet wordt die 2,4 gig :P
Ik gebruik DivX 5.02, capture resolution 352x288, 1-pass Bitrate mode, MP3 audio. Dit is 20MB voor 3 minuten.

Hoe dit in te stellen?

- Download en installeer DivX 5.02
- Download en installeer de laatste drivers en programma's van de Leadtek site
- Open je proggie en ga naar Capture Settings
- Zet rechts, onder 'Audio Device', het vinkje bij Capture Audio aan en zet de 'Master Stream op 'Video', Record Volume op 100
- Klik links op de blauwe knop 'Capture Profile Settings'
- Kies als 'Video Codec' Divx 5.02 en als 'Audio codec' MPEG Layer-3
- Klik op de blauwe knop 'Configuration'
- Kies in het tabje 'DivX codec', bij het kopje 'Bitrate' 1-pass, klik dan op OK
- Kies bij Capture Resolution een resolutie van 352x288
- Klik bovenin op 'Add', geef een naam op en je instellingen worden opgeslagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2003 18:14 ]

• BasvanS
  • Nu online
Erg bedankt werkt perfect, wel net effe te laat gelezen ben nu de green mile aan het opnemen :P zit al op 1 gig en moet de heflt nog :)
Pagina: 1