Toon posts:

[OC] sound onboard hapert bij oc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb online eigenlijk nix gelezen over problemen met een onboard sound....Ik heb echter een weekje geleden Cpuidle gedownload en daar werd een optie aangeboden om problemen (ik neem aan dat dit bij oc was) met onboard sound van VIA op te lossen...

Nu heb ik een A7V333 zoals in m'n sign. staat....Daar zit dus een C-media sound chip in, maar het moederbord heeft een VIA chipset (KT333) Kan het zijn dat de KT333 chipset die soundprobs veroorzaakt?

Mocht iemand iets weten om dit probleem op te lossen, want voor de rest is mijn systeem in principe stabiel....Maar met een hapering in je sound is het nogal irri..Is het een bekend probleem?

edit: zou dit aan temp kunnen liggen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2003 22:07 ]

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-02 16:36

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Enige dat ik kan bedenken is dat je PCI iets te hoog staat. Zoals je zelf misschien wel weet staat je onboard geluid ook in verbinding met je PCI bus. Als je dus oc'ed zal je PCI verhoogd worden. Sommige onderdelen (LAN is een van de bekendste) kunnen hier niet zo goed tegen. Misschien eens terug zetten op standaard en dan eens kijken. Is het probleem dan weg heb je de oplossing gevonden.

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Verwijderd

Topicstarter
Het is zo dat als ik em terugzet op standaard dat tie dan weer normaal doet. De enige manier dat ik dan nu kan oc'en is door ff men 2200+ te unlocke....Heb ik dus 2 dagen geleden geprobeerd met dat koperen draadje om die twee pinnetjes, maar toen wilde men comp nie boote :'(

Krijg over 2 weken een nieuwe kast dus dan gaat ik nog wel een keer die Alpha koeler eraf jetzen (MOEITE!!!) en die pinnetjes verbinde. Kwam er nu net ook achter dat men internet ook probs gaat geven als ik die overclock gedaan heb. Dus het zal idd aan men te hoge PCI snelheid gaan. Deze is bij een FSB van 145 35 of 36Mhz (te hoog?)

Als ik een lagere Mp instel dan kan ik dus wel naar de 150Mhz gaan, en daar is de PCI snelheid 30Mhz, dus dat is even snel als standaard. ik kan op dit moment alleen een Mp instelle van 13 en hoger, dus dalijk probeer ik dat nog ff.

Verwijderd

Die C-media chip kan idd de fsb niet hebben. En ja, dat is een bekend probleem. Als ik boven de 215Mhz fsb draai kraakt het geluid werkelijk aan alle kanten (SBLive). Door een aparte geluidskaart te gebruiken zou je iets verder kunnen komen. Dit omdat die kaart _misschien_ beter tegen een hogere fsb kan. Een andere oplossing is je fsb lager zetten...ligt voor de hand..

Je lost dit niet op met software iig. Dit is echt een hardware "probleem" (je sys is immers overgeklokt). Met temps heeft het niets te maken ;)

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik had met met een AC'97 chip op een Asus bord met Intel 810 chipset met een Celeron 466 erop (66 mhz). Het geluid werkte niet meer vanaf 75 mhz fsb :(

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Maar even voor de duidelijkheid. Als ik nu mijn proc op 13,5x140 stabiel heb lopen...1890 dus, is het dan op elke mogelijke multiplier FSB combinatie mogelijk om die 1890 te halen.

Is dan je Geheugen het enige wat dan de bottleneck kan zijn zolang je dmv de divider ervoor zorgt dat de PCI snelheid gelijk blijft of lager is?

edit: net es ff geprobeerd op 150x13 en iets wazigs, dan pakt tie men proc in POST opeens als een 2800+ :/ Is alleen wel jammer want windows boot echt INTENS sloom en in windows hapert alles nogal. Zal wel gewoon de boutproc zijn. Week 36 ofzow. Komende maand maar es een 2400+ halen ofzo.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2003 02:30 ]

Pagina: 1