Norton Antivirus 2003 en Outlook Express 6.0 probs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb een probleem met het ophalen van mijn email, wanneer er virussen in zitten.

De laatste tijd is 'dat ene virus waarvan ik de naam kwijt ben ' veel in omloop en vliegen de SCR attachments me dus weer om de oren.

Dan gebeurt er het volgende:
Ik haal mijn mail op van mail.chello.nl, hij geeft aan dat er 10 berichten zijn.
Het 2de bericht bevat een virus, Norton AV2003 geeft dat netjes weer en hij verwijdert het bestand. Nu stopt Outlook Express 6 met mail ophalen.

Ik klik dan weer op 'verzenden/ontvangen' en dan zegt hij weer dat er 10 mailtjes zijn, en weer bij de 2de stopt hij om dezelfde reden.
Hij eerste mailtje dat hij binnenhaalt is iedere keer exact dezelfde.

Ik heb Antivirus 2003 de optie binnenkomende email scannen maar uitgeschakeld, anders kom ik nooit verder.
Is hier een oplossing voor?

- Windows 2000 SP1
- Outlook Express 6.0
- Norton Antivirus 2003, alle updates, geen andere Norton software installed

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dreeke schreef op 18 januari 2003 @ 21:55:
Ik heb een probleem met het ophalen van mijn email, wanneer er virussen in zitten.

De laatste tijd is 'dat ene virus waarvan ik de naam kwijt ben ' veel in omloop en vliegen de SCR attachments me dus weer om de oren.

Dan gebeurt er het volgende:
Ik haal mijn mail op van mail.chello.nl, hij geeft aan dat er 10 berichten zijn.
Het 2de bericht bevat een virus, Norton AV2003 geeft dat netjes weer en hij verwijdert het bestand. Nu stopt Outlook Express 6 met mail ophalen.

Ik klik dan weer op 'verzenden/ontvangen' en dan zegt hij weer dat er 10 mailtjes zijn, en weer bij de 2de stopt hij om dezelfde reden.
Hij eerste mailtje dat hij binnenhaalt is iedere keer exact dezelfde.

Ik heb Antivirus 2003 de optie binnenkomende email scannen maar uitgeschakeld, anders kom ik nooit verder.
Is hier een oplossing voor?
Is niet echt een oplossing, maar je zou met bv een emailchecker, ik gebruik wel eens Lydia, je mail online kunnen bekijken en dan verwijderen.

Ik gebruik al heel lang Eudora Pro, ik krijg bijna nooit geen virussen binnen, maar volgens mij heb ik dit probleem met Eudora niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Br@m op 18-01-2003 22:08 ]

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb Antivirus 2003 al veel vaker op andere computers gebruikt, en ook mail opgehaald maar dit is me nog nooit opgevallen. We verkopen het ook op mijn werk en er is nog nooit iemand terug gekomen ook met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
dreeke schreef op 18 January 2003 @ 22:23:
Ik heb Antivirus 2003 al veel vaker op andere computers gebruikt, en ook mail opgehaald maar dit is me nog nooit opgevallen. We verkopen het ook op mijn werk en er is nog nooit iemand terug gekomen ook met dit probleem.
Kan het niet komen dat in Outlook Express bij [opties] en dan [securety] de optie "bijlagen niet openen" (De juiste benaming weet ik effe niet zo snel) aangevinkt staat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Nee hij opent de bijlages wel (die SCR open ik natuurlijk niet, maar gewoon bijlages zoals foto's en zipjes opent ie wel)

Bij het ophalen van een email met virus komt NAV2003 ertussen en stopt Outlook Express met mail ophalen. Maar de berichten blijven dan op de mailserver staan, dus hij haalt steeds dezelfde dingen weer binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26653

Heb je misschien ook niet outlook express zo ingesteld dat er een kopie van de email achterblijft op de server.

Misschien een klein loopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Anoniem: 26653 schreef op 18 January 2003 @ 22:35:
Heb je misschien ook niet outlook express zo ingesteld dat er een kopie van de email achterblijft op de server.

Misschien een klein loopje.

Nee, want als ik NAV2003 uitzet dan haalt hij netjes alle mail binnen en daarna is het van de server verwijderd, zie openingspost.

Als ik NAV2003 uitschakel dan werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Niet online
En als je eens ga proberen de opties te veranderenvan NAV bij de optie [Email]?

Eens kijken wat tie dan doet. Ik zou het graag even willen proberen, maar ik heb geen mail met een virus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Kep hier precies t probleem. En dat meer meerdere pc's

Win98 of xp maakt niet uit.
chello of andere profider maakt ook niet uit.

Tis echt een vervelend bugje van nav2003. Hij meld dat er een virusmail is en kapt t ophalen af. Vervolgens druk je weer op verzenden en ontvangen en dan krijg je weer t zelfde. Een loopje dus.

Enigste oplossing die ik heb is: Ga naar webmail van je profider (mail.chello.nl) en verwijder daar het virus mailtje.

Of uninstal nav 2003 en installeer 2002. Deze doet t wel gewoon goed.

Ik vind t een heel vervelende bug en ken veel mensen die er last van hebben :(

Email settings in nav veranderen helpt niets :'(

[ Voor 5% gewijzigd door jhead22 op 18-01-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kan idd mailscan uitschakelen in NAV, maar dat is niet bepaald veilig - met een mailprog die geen actieve inhoud herkent gaat dat natuurlijk een stuk veiliger.

Heb je in NAV protection against time-outs ingeschakeld? Misschien dat OE daarom er mee stopt. Verder kan je wat gaan spelen met de instellingen wat te doen bij een gevonden virus.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 15:28

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Maak anders een rule aan dat wanneer er een .src als attatchment bij je mail zit hij naar een sub-folder gaat.
Als dit wel werkt kan het je NAV zijn.

Overigens heb ik geen problemen, gebruik hier een pc met NAV2003 en McAfee 7.x
Pagina: 1