DVD-R wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:

• Broekie42
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02-2010
Ik heb een Headstart Pentium 3 , 1ghz

Ik heb een Matshita sr 8586 DVD speleren hij wil geen Thatswrite DVD-r of Princo herkennen. Voorheen herkende hij alleen Princo nadat ik eerst een gekochte dvd erin had gedaan maar nu ook niet meer. Als ik de dvd in de dvd-rom doe brand het lampje 3 sec en dan niets meer. :r
De foutmelding "no medium inserted or drive not ready" is alles wat ik krijg.
In de Pc van mijn dochter zit precies dezelfde DVD speler en die doet het met dezelfde dvd-r wel.
Wie weet hier een oplossing voor?
Ik had windows ME en vanwege dit probleem heb ik Windows XP profesional geinstalleerd maar heb nog steeds dit probleem.
Ik heb al het dvd station verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar dit baat niet.
Drivers voor mijn dvd-rom kan ik niet vinden.

Graag reacties
Germa

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Drivers heb je niet nodig voor een DVD rom
kan hij nog wel in dos cds lezen? (dus als je boot met een floppy?)
maak hem anders eens schoon.
En lees de FAQ eens, dan zie je dat begroetingen niet gewenst zijn.

en dit hoort in OM, dus ik ga even een modje (verrot)schoppen ;)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:18

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

Nakebod

Nope.

Als hij het wel doet in je dvd-rw station, en in andere pc in een dvd-rom, lijkt het mij nogal overduidelijk, jouw dvd-rom is gewoon kaduuk/niet 100% in orde/defect.

Mogelijke oorzaak: lens vuil, schaf aan, als je nog niet hebt, een reinigings setje, hopen dat het helpt.
Leest hij wel cds? In dat geval, zal er waarschijnlijk iets niet goed zijn met de laser ofzo.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

de nieuwste aspi drivers al geprobeerd, dat wil ook nog wel eens helpen

Verwijderd

DVD en CD worden niet met dezelfde laser afgetast.
Het DVD deel is veel gevoeliger voor stof/uitlijning en zal als eerste steeds minder goed gaan werken, terwijl je bij CD's nog niet veel hoeft te merken.
Voor reiniging is zo'n droge lenscleanercd het veiligste; blijft resultaat beneden verwachting, kun je er zelf verder weinig aan doen.

• Broekie42
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-02-2010
misschien moet ik er bij zeggen dat in verkenner komt te staan niet toegankelijk onjuiste functie.
Ik heb net de firmware geupdate maar heeft niets geholpen.
Nu ga ik op zoek naar de laatste aspi drivers.
Pagina: 1