Zoals bekend wordt bij iedereen het Dutchtone Business 120 abonnement bij omgezet naar een Euro 40 of Euro 60 abonnement.
De beltarieven stijgen dus met 100% (van 9 cent per minuut naar 18 cent per minuut).
Nu heb ik de Algemene Voorwaarden van Dutchtone opgevraagd. Daar staat inderdaad het volgende in:
Maar ook de abonnementsvorm wordt door Dutchtone gewijzigd. En daarover staat niets over in de Algemene Voorwaarden. Dutchtone heeft dus niet het recht om mij over te zetten van het Business 120 naar een Euro 60, maar zij heeft wel het recht om de tarieven van het Business 120 te wijzigen.
Klopt mijn gedachte? Of denk ik helemaal verkeerd?
Als ik Dutchtone hiermee confronteer, en ze houden mij op het Business 120 abonnement. Zouden ze dan mijn tarieven verhogen? Of kost dat hun teveel geld om een custom abonnement in te voeren?
Bij welke instanties moet ik eventueel aankloppen? De OPTA?
De beltarieven stijgen dus met 100% (van 9 cent per minuut naar 18 cent per minuut).
Nu heb ik de Algemene Voorwaarden van Dutchtone opgevraagd. Daar staat inderdaad het volgende in:
Dutchtone mag dus inderdaad de tarieven wijzigen. Dat doen ze ook, het tarief verdubbelt.4.2 Dutchtone heeft het recht de door haar gehanteerde tarieven van tijd tot tijd te wijzigen. Dutchtone zal haar klanten steeds tijdig op de hoogte stellen van eventuele wijzigingen in haar tarieven. Dutchtone zal dat doen door bijvoorbeeld mailings, advertenties, vermelding op haar website, databerichten of facturen. Wanneer de klant op de hoogte wil worden gebracht van de (regelmatig wijzigende) tarieven voor Roaming dient hij contact op te nemen met de klantenservice van Dutchtone of de website van Dutchtone te raadplegen.
Maar ook de abonnementsvorm wordt door Dutchtone gewijzigd. En daarover staat niets over in de Algemene Voorwaarden. Dutchtone heeft dus niet het recht om mij over te zetten van het Business 120 naar een Euro 60, maar zij heeft wel het recht om de tarieven van het Business 120 te wijzigen.
Klopt mijn gedachte? Of denk ik helemaal verkeerd?
Als ik Dutchtone hiermee confronteer, en ze houden mij op het Business 120 abonnement. Zouden ze dan mijn tarieven verhogen? Of kost dat hun teveel geld om een custom abonnement in te voeren?
Bij welke instanties moet ik eventueel aankloppen? De OPTA?