Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[dutchtone] Algemene voorwaarden Business 120

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals bekend wordt bij iedereen het Dutchtone Business 120 abonnement bij omgezet naar een Euro 40 of Euro 60 abonnement.

De beltarieven stijgen dus met 100% (van 9 cent per minuut naar 18 cent per minuut).

Nu heb ik de Algemene Voorwaarden van Dutchtone opgevraagd. Daar staat inderdaad het volgende in:
4.2 Dutchtone heeft het recht de door haar gehanteerde tarieven van tijd tot tijd te wijzigen. Dutchtone zal haar klanten steeds tijdig op de hoogte stellen van eventuele wijzigingen in haar tarieven. Dutchtone zal dat doen door bijvoorbeeld mailings, advertenties, vermelding op haar website, databerichten of facturen. Wanneer de klant op de hoogte wil worden gebracht van de (regelmatig wijzigende) tarieven voor Roaming dient hij contact op te nemen met de klantenservice van Dutchtone of de website van Dutchtone te raadplegen.
Dutchtone mag dus inderdaad de tarieven wijzigen. Dat doen ze ook, het tarief verdubbelt.

Maar ook de abonnementsvorm wordt door Dutchtone gewijzigd. En daarover staat niets over in de Algemene Voorwaarden. Dutchtone heeft dus niet het recht om mij over te zetten van het Business 120 naar een Euro 60, maar zij heeft wel het recht om de tarieven van het Business 120 te wijzigen.

Klopt mijn gedachte? Of denk ik helemaal verkeerd?

Als ik Dutchtone hiermee confronteer, en ze houden mij op het Business 120 abonnement. Zouden ze dan mijn tarieven verhogen? Of kost dat hun teveel geld om een custom abonnement in te voeren?

Bij welke instanties moet ik eventueel aankloppen? De OPTA?

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:55
Je doet veel te moeilijk kerel :)

Als je ECHT niet verder wilt bij d*, dan mag dat gewoon... je hebt tot 14 dagen (dacht ik?) na de omzetting van het abonnement om het abonnement op te zeggen (met maand opzegtermijn natuurlijk). Ook al ben je pas een maand lid (wat trouwens niet kan).

Bel gewoon maar naar 777 / 0800-0770, dan vertellen ze je hetzelfde.

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
veranderen de voorwaarden voor de particulier ook?

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

• WieMie
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

GuidoHuis schreef op 19 January 2003 @ 02:29:
veranderen de voorwaarden voor de particulier ook?
Yep, de mensen die onder de oude AllInn-regeling vielen (van voor 1-1-02, zonder starttarief ed) worden omgezet naar het nieuwe AllInn. Dit heeft een aantal voordelen (waar ook uitgebreid naar wordt verwezen in een brief aan de klanten), zoals onbeperkt je bundel meenemen, en netwerkgarantie. Maar, helaas ook starttarief.

Dat is meteen de reden waarom ik m'n abo. heb opgezegd. Zit nu bij KPN (+I-Mode)

[ Voor 9% gewijzigd door WieMie op 19-01-2003 09:41 ]

• Mannes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 14:20
Hmm .. ikwerd laatst door D* gebeld of ik voor 4 maanden een allin40 wou uitproberen voor 20€ p.m. en daarna mag ik dan weer terug naar me allin20 .. kadootje van 80 eppo's :D

Maar ik weet niet of het veel zin heeft om hier werk van te maken. De opta kan je proberen.. maar ik denk niet dat je erg veel succes zal boeken.

A computer without Windows is like a fish without a bicycle.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wens simpelweg niet te worden overgezet, en Dutchtone staat naar mijn mening ook niet in het recht om mij over te zetten van een Business 120 naar een Allin 60.

Natuurlijk mogen ze de volgens hun voorwaarden de tarieven van het Business 120 wijzigen, maar de naam moet hetzelfde blijven. Met een beetje geluk laten ze het tarief ook gelijk omdat het hun te veel kost om een custom profiel aan te maken in hun systeem.

Ze bieden mij van alles aan. Toestellen als de Nokia 8310 gratis inclusief 6 maanden geen abonnementskosten, maar dat hoef ik allemaal niet. Ik wil het Business 120 abonnement. Ik vind het absurd dat het tarief van 9 cent naar 18 cent per minuut gaat.

• zugzug
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:55
Neem van me aan (je hebt namelijk de kans mij aan de lijn te krijgen ;)); je kan je abonnement niet behouden. Alleen opzeggen of overgaan op Allin € pakket is mogelijk, in het tweede geval icm telefoontje/gratis maanden. Opzeggen kan met een maand, vanaf je komende interne billcycle (zeg maar factuurdatum).

Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]!

Verwijderd

Ik ben ook de gelukkige abbonee van die Buss. 120 van D* :)
Die All-In omzetting vind ik maar niks... Had ze dus ook al gelijk opgebeld om te vragen hoe of wat. Krijg van alles aangeboden, kortingen en toestellen, zodat ik die All-In maar neem. Maar daar had ik geen interesse in, dus vertelde ze me toen maar dat omdat dit een verplichte abbo migratie is, dat je gelijk mag opzeggen.
Dus dat gaat zeker gebeuren. En dan lekker met nummerbehoud naar de concurrent :)

succes ermee

Verwijderd

Hmpf, ze probeerden mij ook te naaien met die "fijne" Allin belbundels van ze :(

Ik heb al jaren het Business120 abonnement, en dit vorig jaar verlengd met een jaar, omdat dat toen nog kon gelukkig. Nu werd ik afgelopen december gebeld of ik opnieuw wilde verlengen met een jaar en er werd me weer een leuke aanbieding gedaan voor een nieuwe phone, echter enige was dat ik het Buss120 abonnement eventjes moest omzetten naar een Allin €60. Ik die miep even uitgelegd dat ik dat dus niet wilde en toen kon ze me ineens niets meer aanbieden, want dat was de minimum vereiste.

Nou dan maar niet en heb zelf los een nieuw toestel gekocht (Nokia 6310i) en dacht vrolijk verder te kunnen bellen met het Buss120 abonnement. Reden voor het niet omzetten lijkt me trouwens duidelijk, tarieven bijvoorbeeld:

Business 120
abonnementskosten €22,69
belminuten 120
belminuten na 120 min en tot 240 min €0,11 p/m
belminuten na 240 min €0,09 p/m

geen starttarief
erg goedkopen roamingtarieven

Allin €60
abonnementskosten €60
belbundel €60
vast €0,09 p/m
d* mobiel €0,09 p/m
mobiel €0,18 p/m

starttarief €0,05
een vast roamingtarief en daardoor vaak 50% duurder

Ik was een van de platinum klanten van Dutchtone werd mij gezegd toendertijds en dat was omdat ik zo veel bel. Minimaal 30 uur in de maand en dan met name mobiel en regelmatig bellen vanuit en naar het buitenland. Geen slechte klant dus. :)

Word ik begin januari nogmaals gebeld voor een aanbod, maar ik uitgelegd dat ik niet wil verlengen vanwege die belachelijke tarieven en zelf al een toestel heb aangeschaft. Echter deze keer was het niet vrijblijvend, maar moest ik over op een Allin belbundel. Ik heb dit geweigerd offcourse, want daar ben ik geen contract voor aangegaan. "Tsjah" zei die mevrouw toen, "dan is het enige wat u kunt doen uw abonnement beëindigen want per 25 januari gaat u sowieso verplicht omgezet worden". Ik was echt vet pissed, want dat konden ze me toch niet zo maar maken, maar er werd vrolijk naar de Algemene Voorwaarden gewezen en daar stond het dan in, dat Dutchtone haar tarieven mag wijzigen.

Ik nog vragen wat de reden hiervoor was :? Willen ze geen goede klanten meer bij Dutchtone ofsow, maar mevrouw vertelde mij keurig netjes dat er geen budget meer was voor het behouden van deze klanten en Dutchtone geld moest besparen op marketingkosten, zodat iedereen met een Allin bundel makkelijker aan te spreken was. Misschien dat er bij de invoering van Orange ook weer nieuwe zakelijke abonnementen op de markt gingen komen, maar de toekomst was voorlopig nog totaal niet bright of Orange, dus vet onzeker.....

Nou, ik me maar eens opnieuw gaan oriënteren en per 25 januari ga ik mijn nummer meenemen naar een BEN of Vodafone, ik moet nog even kijken wat het voordeligst is en welke provider de beste dekking in het Oosten van NL heeft :P

Dutchtone bedankt voor 3 jaar goedkoop bellen en suc6 met het low budget klantenbestand dat jullie overhouden! Absoluut niet goed bezig :r

Verwijderd

Topicstarter
Dutchtone heeft mij verteld dat ik ook een van hun Platinum klanten ben. Het is dus een bizar domme actie van Dutchtone door al hun Business 120 abonnementen over te zetten. Dit zijn over het algemeen hun beste klanten.

Ik wil Dutchtone confronteren met het feit dat ze mij volgens hun eigen Algemene Voorwaarden niet mogen overzetten naar het Allin abonnement. Sterker nog, ze mogen mij helemaal niet overzetten aangezien er geen nieuw abonnement is met de naam Business erin. Misschien wil je wel meehelpen? ;)

Kleine kans dat ze op basis van dat punt je abonnement toch verlengen :)
En ook een kans dat ze je op de oude tarieven laten bellen omdat het gewoon te duur is om een nieuwe abonnementsvorm met de naam Business in te voeren.

Overigens, mocht dit niet lukken dan heb ik al besloten om over te stappen op Ben aangezien ik daar ook al zit. De nieuwe netwerken worden alleen maar beter en Ben heeft nog altijd het goedkoopste GPRS van alle providers :)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 19 January 2003 @ 16:24:
[...]
Dutchtone heeft mij verteld dat ik ook een van hun Platinum klanten ben. Het is dus een bizar domme actie van Dutchtone door al hun Business 120 abonnementen over te zetten. Dit zijn over het algemeen hun beste klanten.
Jij gaat er hierbij vanuit dat iedereen met een Business 120 abonnement overstapt naar een andere provider. Waarschijnlijk zijn dat wel veel klanten, maar niet iedereen.
Je bent niet alleen een goede klant als je veel belt, ook trouwe klanten zijn waardevol. Een combinatie van die twee factoren is het beste, want aan klanten die veel bellen én blijven verdient een bedrijf uiteindelijk het meeste.
Even filosoferen: een bedrijf filtert hiermee ook de klagers en de voor-een-dubbeltje-op-de-eerste-rang klanten uit zijn bestand. (ik zeg niet dat jullie dat zijn). Goed voorbeeld is Vodafone, die door één cent verhoging van het starttarief weet dat de overgebleven klanten wél tevreden zijn. De meeste van de opzeggers zullen dat bij gelijke acties bij concurrenten ook doen, dus zal Vodafone die klanten niet vreselijk missen, misschien komen die na een rondje providers weer terug, als ze erachter komen dat Vodafone toch de beste was. In de tussentijd kan Vodafone de tarieven en algemene voorwaarden wijzigen, want iedereen die daarom wil opstappen is al weg. En natuurlijk investeren in kwaliteit van diensten en producten.
Nu is dit natuurlijk niet hetzelfde als bij Dutchtone, maar ik denk dat ze daar ook wel rekening hebben gehouden met opzeggingen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
haas schreef op 19 januari 2003 @ 18:15:
[...]<knip lang verhaal>
Natuurlijk klaag ik niet voor een tariefsverhoging van 1 of 2 cent. Echter... het tarief verdubbelt zoals eerder vermeld.

Van 9 naar 18 cent per minuut is gewoon een bizarre verhoging. 350 euro per maand vind ik nog te betalen, maar 700 euro per maand vind ik gewoon te bizar voor woorden. En ik weet zeker dat ik niet de enige ben die een verdubbeling bizar vindt.

Verwijderd

ik ben het zeker met feeble eens!

als Dutchtone een wijzigiging van één of een paar cent had doorgevoerd of desnoods het abonnementsgeld had verhoogd, was ik ook zeker gebleven! Maar een tariefsverdubbeling en daarbij meer dan verdubbeling van het abonnementsgeld is niet echt een "beloning" voor trouwe klanten, toch :?

En een zeikerd ben ik nooit geweest. Vanaf eind 1999 heb ik dus het Business 120 abonnement en veel vrienden verklaarden me voor gek dat ik Dutchtone nam. Maar ik nam het bereik en de service op de koop toe en heb het bedrijf echt zienderogen beter zien worden afgelopen jaren. Daarom heb ik ook in 2001 nogmaals het contract verlengd met een jaar. Dus een trouwe klant kunnen ze me ook wel noemen.

Dat ze dit afgelopen zomer met al hun particuliere klanten hebben gedaan, vind ik nog enigszins acceptabel. Nu hebben ze niet meer veel soorten verschillende abonnementen en dat ze dat marketingtechnisch deden, voordat ze Orange's slechte naam erdoor moesten halen, kan ik snappen. Maar dat ze de zakelijke klanten nu verplichten om een abonnement te nemen voor de consumentenmarkt, omdat ze geen geld meer hebben een nieuw zakelijk abonnement te ontwikkelen, vind ik persoonlijk erg triest en zeker niet professioneel.

en voor feeble: ik wil je best steunen, maar ga er niet te veel moeite in steken. Dat is het me niet waard en Dutchtone heeftgenoeg bedrijfsjuristen die hier vast iets op bedacht hebben. Dus ik denk dat T-mobile een goede nieuwe klant krijgt, mits die geen rare dingen na de naamswijziging gaan doen....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 januari 2003 @ 20:26:
en voor feeble: ik wil je best steunen, maar ga er niet te veel moeite in steken. Dat is het me niet waard en Dutchtone heeftgenoeg bedrijfsjuristen die hier vast iets op bedacht hebben. Dus ik denk dat T-mobile een goede nieuwe klant krijgt, mits die geen rare dingen na de naamswijziging gaan doen....
Ik heb net besloten om over te stappen.

Libertel 1000 schiet voor mij tekort in het aantal belminuten. Daarnaast heb ik ooit, lang geleden, besloten om bij abonnementen niet te kijken naar het aantal belminuten maar naar de tarieven na de belminuten.

Ben en Debitel hadden beiden een mooie oplossing voor mij.

Ben:
Ben heeft een abonnement van 11 cent per minuut (Ben Enorm, daar zitten ook nog eens 200 belminuten bij ofzo :P ). De 2 cent tariefsstijging vind ik het zeker waard aangezien ik redelijk goede ervaringen heb met de Ben klantenservice, zeer goede ervaringen heb met Ben GPRS en ik veel gebruik maak van Conference Calls (welke alleen door Ben goed wordt ondersteund). Ik heb altijd een extra abonnement van Ben "erbij" gehad just-in-case er bijv. een storing was bij Dutchtone of als ik even moest internetten. Ben heeft volgens mij het laagste GPRS tarief van alle providers.

Debitel heeft ook een zeer aantrekkelijke oplossing:
Het Debitel Super abonnement. 6 cent per minuut na, volgens mij, 3 minuten. In de eerste 3 minuten betaal je 15 cent per minuut. Het netwerk is KPN of Vodafone. Helaas geen conference calls dus. Ik kies voor Debitel als de GPRS tarieven niet zeer veel hoger zijn dan bij Ben, aangezien ik toch al redelijk goede ervaringen heb met Ben.

Ik was in een ver verleden grootverbruiker bij Ben, misschien word ik dat weer. Ik ga eerst bij Debitel informeren over hun GPRS tarieven. Dat zal toch de doorslaggevende factor zijn in mijn keuze :)

Verwijderd

Debitel biedt helaas nog geen GPRS :( Dus da's voor mij geen optie!

Het wordt voor mij ook BEN enorm met 400 belminuten en vervolgens bellen voor €0,11 p/m :) Vodafone 1000 was leuk en KPN 1200 ook, totdat je idd het tarief buiten de belbundel ziet....

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-11 18:03

n00bs

Het is weer Zomer!

Agh who cares... DT gaat toch failiet, dit is gewoon een laatste stuiptrekking van dit nare bedrijf dat ABSOLUUT NIET klantvriendelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 January 2003 @ 11:37:

Het wordt voor mij ook BEN enorm met 400 belminuten en vervolgens bellen voor €0,11 p/m :) Vodafone 1000 was leuk en KPN 1200 ook, totdat je idd het tarief buiten de belbundel ziet....
Ik had net toevallig de Debitel klantenservice gebeld en ze meldden mij dat GPRS inderdaad nog niet beschikbaar was. Dit komt wel op korte termijn (half jaar :? ) maar zo lang kan ik niet wachten.

Ik had net nog even op de Telfort/O2 website gekeken, maar daar word ik niet wijs uit. Die website vond ik erg chaotisch, dus helaas voor O2 :)

Ben is tot nu toe het meest complete netwerk van de 5 aanbieders:
  • Ze hadden als eerste GPRS, en ze hebben momenteel het goedkoopste GPRS (1 euro per megabyte)
  • Ze bieden als enige netwerk conference calls (O2 biedt dit ook, maar de geluidskwaliteit is bagger)
  • De klantenservice is redelijk goed. Als ze ergens niet uitkomen dan wordt je probleem daadwerkelijk doorgespeeld naar de technische dienst (die je dan ook echt terugbellen)
  • Ze waren de eerste met MMS
  • Ze hebben een overzichtelijke tariefstructuur
  • Het netwerk wordt alsmaar beter
  • ISDN dataverkeer gaat bij Ben vrijwel altijd probleemloos, iets wat ik van de overige 4 providers niet kan zeggen. Dutchtone scoort zelfs het allerslechtste met ISDN dataverkeer
Voor de tweaker in hart en nieren is Ben dus het ideale netwerk _/-\o_

Ik denk ook dat de gemiddelde Business 120 beller het beste kan overstappen op Ben Enorm. Mocht GPRS niet nodig zijn dan is Debitel Super eventueel een optie :)

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heb ik iets gemist, ik heb ook al zo'n 3.5 jaar D* B120, maar ik heb nog niets gehoord over overstappen / opzeggen? Bellen ze alle klanten af, of krijg je een brief?

* GA!S not likes...

Ben ook grootverbruiker, en D* B120 is het fijnste abo dat ik kan bedenken.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
GA!S schreef op 20 January 2003 @ 12:56:
Heb ik iets gemist, ik heb ook al zo'n 3.5 jaar D* B120, maar ik heb nog niets gehoord over overstappen / opzeggen? Bellen ze alle klanten af, of krijg je een brief?

* GA!S not likes...

Ben ook grootverbruiker, en D* B120 is het fijnste abo dat ik kan bedenken.
Geloof me, de brief krijg je.

Als ik jou was zou ik voorlopig geen contact opnemen met de klantenservice en geen privenummers opnemen...

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:14

Smarron

The bend

n00bs schreef op 20 januari 2003 @ 11:41:
Agh who cares... DT gaat toch failiet, dit is gewoon een laatste stuiptrekking van dit nare bedrijf dat ABSOLUUT NIET klantvriendelijk is.
Je doet in ieder geval je naam eer aan :O

Over de tariefswijziging: Je bent vrij om op te zeggen als je het niet met de veranderingen eens bent.

Maar ik zou ze eens bellen, ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen als je je verhaal uitlegt.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

schijnt dat er in maart/april weer nieuwe abonnementen komen, met de officiële naamswijziging naar Orange. Voor Dutchtone hopelijk ook goedkope zakelijke abonnementsvormen....
Volgens een vertegenwoordigster van Dutchtone zal Dutchtone na de naamswijziging van Ben niet lang wachten met de wijziging naar Orange. Dutchtone zal rond april de naam veranderen.

Ze vertelde ook dat er waarschijnlijk weer nieuwe tariefplannen zullen komen. De huidige bundels zullen daarbij komen te vervallen. Ze kon mij echter niet vertellen of dan alle bundels migreren naar de nieuwe vorm, of dat de oude bundels voor huidige klanten blijven bestaan.

In het geval dat alle bundels migreren naar de nieuwe bundels onstaat er mijns inziens weer een mogelijkheid om kosteloos het lopende contract op te zeggen. Omdat dit zo langzamerhand een nationale volkssport lijkt te worden, zou ik graag van anderen (insiders) willen weten hoe Dutchtone/Orange zal gaan handelen over enkele maanden.
bron: www.telecomvergelijker.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 januari 2003 @ 11:37:

corrigeer :P Na het zien van de nieuwe T-Mobile tariefplannen ga ik denkelijk voor een T-mobile 1200 (€ 0,10 p/m binnen en buiten de bundel). Alleen jammer dat er nu sprake wordt van een starttarief, maar goed dat heb je bij alle providers buiten de bundel :( Maar dus nog voordeliger dan BEN enorm, die nieuwe bundel...woeiii :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 00:18:
[...]

corrigeer :P Na het zien van de nieuwe T-Mobile tariefplannen ga ik denkelijk voor een T-mobile 1200 (€ 0,10 p/m binnen en buiten de bundel). Alleen jammer dat er nu sprake wordt van een starttarief, maar goed dat heb je bij alle providers buiten de bundel :( Maar dus nog voordeliger dan BEN enorm, die nieuwe bundel...woeiii :D
Heb je hier een link naar? Ik ben ook erg benieuwd...

Mijn gemiddelde gespreksduur is namelijk meer dan 15 minuten, dus het starttarief maakt mij niet zoveel uit. En ik verbel meer dan 2000 minuten per maand, dus de T-Mobile 1200 klinkt interessant :)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Smarron
tKoC

Door Smarron - Monday 20 January 2003 13:56

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
n00bs schreef op 20 januari 2003 @ 11:41:

--------------------------------------------------------------------------------
Je doet in ieder geval je naam eer aan

Over de tariefswijziging: Je bent vrij om op te zeggen als je het niet met de veranderingen eens bent.

Maar ik zou ze eens bellen, ik ben benieuwd wat ze zullen zeggen als je je verhaal uitlegt
Ik doe mijn naam eer aan :D
Jij kan dus niet lezen... als er n00b zou staan dan heeft dit werkelijk betrekking tot mijzelf. MAAR wanneer er n00bs staat... heeft dit betrekking op anderen... heel goed, Nederlands is ook een kunst. ;)

Daarnaast is het een feit hoe DT omgaat met haar klanten, dat jij dit niet wil geloven, mij best... maar uit ervaring van mijzelf en die wij hier hebben, weten wij hoe DT haar klanten behandeld

Verwijderd

Topicstarter
n00bs schreef op 24 januari 2003 @ 12:13:
Daarnaast is het een feit hoe DT omgaat met haar klanten, dat jij dit niet wil geloven, mij best... maar uit ervaring van mijzelf en die wij hier hebben, weten wij hoe DT haar klanten behandeld
Hier kan ik me in vinden.

Tot nu toe ben ik alleen positief over de klantenservice van Ben en Vodafone. De Ben klantenservice is iets klantgerichter (d.w.z. dat ze van hun script willen afwijken om klanten beter te helpen) en de klantenservice van Vodafone weet altijd zeer goed raad met technische vragen.

Bij Dutchtone hebben ze me een jaar lang voorgelogen.
Vanaf januari 2002 kon ik geen gebruik maken van de Dutchtone website omdat ik een Business klant was. Ze konden me pas een jaar later, in januari 2003, vertellen dat bepaalde diensten niet voor het Business 120 gelden.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

02 vind ik trouwens ook een goede klantenservice hebben en KPN moet ik het wel goed vinden :D

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 21:14

Smarron

The bend

n00bs schreef op 24 January 2003 @ 12:13:
Ik doe mijn naam eer aan :D
Jij kan dus niet lezen... als er n00b zou staan dan heeft dit werkelijk betrekking tot mijzelf. MAAR wanneer er n00bs staat... heeft dit betrekking op anderen... heel goed, Nederlands is ook een kunst. ;)

Hap hap, geintje man. Het is en blijft dus persoonlijk welke ervaringen iemand heeft met de helpdesk van een provider.

Binnenkort komt er een onafhankelijk stuk uit in de consumentegids, waar de kwaliteit van de klantenservices zijn getest van de 5 providers. De slechte volgens jou en feeble is heel toevallig wel bovenaan geeindigd.

Ik persoonlijk vind Ben bijvoorbeeld de beste.

Maar even ontopic, feeble. Ben je al wat meer te weten gekomen?

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Topicstarter
Smarron schreef op 24 January 2003 @ 15:32:
Hap hap, geintje man. Het is en blijft dus persoonlijk welke ervaringen iemand heeft met de helpdesk van een provider.

Binnenkort komt er een onafhankelijk stuk uit in de consumentegids, waar de kwaliteit van de klantenservices zijn getest van de 5 providers. De slechte volgens jou en feeble is heel toevallig wel bovenaan geeindigd.

Ik persoonlijk vind Ben bijvoorbeeld de beste.
Ben heeft de beste achterliggende lijn, vind ik dan weer. De normale klantenservice is gewoon goed, maar als zij ergens niet uit komen dan word je teruggebeld door de technische dienst. Die kunnen je altijd vrij veel vertellen.

Bij Dutchtone zitten er zo vaak van die leken achter de helpdesk die een probleem soms niet eens willen doorspelen naar de technische dienst :?
Smarron schreef op 24 January 2003 @ 15:32:
Maar even ontopic, feeble. Ben je al wat meer te weten gekomen?
http://www.telecomvergelijker.nl/forum.php?thread_id=1218

Ben Enorm is gelijk aan T-Mobile 450. Dus als je een Ben Enorm neemt dan moet je dat NU doen. Het verschil tussen 11 cpm en 10 cpm is niet groot, dus je kunt altijd overstappen naar het duurdere abonnement met starttarief mocht dat goedkoper voor je blijken te zijn. Neem dus nu het Ben Enorm voordat T-Mobile 450 wordt ingevoerd :P

Verwijderd

Hmz.....k heb zelf dus ook D* b120, en heb de brief ontvangen ;)

Afgaande op wat D* beweert qua prijzen, denk ik dat ik overstap naar een andere provider, maar als ik het me goed kan herinneren moest de opzegging voor een bepaalde datum (1 febr.?).

Wie kan me hier meer over vertellen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 16:01:
Hmz.....k heb zelf dus ook D* b120, en heb de brief ontvangen ;)

Afgaande op wat D* beweert qua prijzen, denk ik dat ik overstap naar een andere provider, maar als ik het me goed kan herinneren moest de opzegging voor een bepaalde datum (1 febr.?).

Wie kan me hier meer over vertellen?
Een andere oplossing: Je kunt op dit moment opgeven dat je je abonnement op bijvoorbeeld 9 februari overzet naar een prepaid. Dat is dus na 1 februari, daar maakte Dutchtone bij mij geen probleem van, en het is makkelijker dan opzeggen + je krijgt 15 euro beltegoed :+

Je moet als je dan belt wel je paspoortnummer bij de hand houden :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2003 @ 16:39:
[...]
Een andere oplossing: Je kunt op dit moment opgeven dat je je abonnement op bijvoorbeeld 9 februari overzet naar een prepaid. Dat is dus na 1 februari, daar maakte Dutchtone bij mij geen probleem van, en het is makkelijker dan opzeggen + je krijgt 15 euro beltegoed :+

Je moet als je dan belt wel je paspoortnummer bij de hand houden :)
Maar ik kan dus, als het goed gelezen heb allemaal, ook vandaag bellen en mijn abbo opzeggen en bijv. Hi profile kiezen?

In dat geval, vergelijk de prijzen van Hi profile 30 en D* Allin 40 maar eens :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 08:49:
Maar ik kan dus, als het goed gelezen heb allemaal, ook vandaag bellen en mijn abbo opzeggen en bijv. Hi profile kiezen?
Nee, je kunt alleen je abonnement laten omzetten naar een prepay. Opzeggen is telefonisch niet mogelijk.

Maar zodra je abonnemt een prepay is kun je je laten porteren naar een Hi profile :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 09:59:
[...]
Nee, je kunt alleen je abonnement laten omzetten naar een prepay. Opzeggen is telefonisch niet mogelijk.

Maar zodra je abonnemt een prepay is kun je je laten porteren naar een Hi profile :)
Zow..net gebeld met d* lol....ze waren er niet zo blij mee dat ze weer een klant verliezen :)

Heb mijn abb. laten omzetten naar kaart, met nummerbehoud en beltegoed, gebeurt idd rond 9 feb.

Grote vraag is nu, kan ik na 9 feb ( dus met kaart ) overstappen naar de concurrent met nummerbehoud?

Als dat niet zo is, dan zorg ik dat deze week ( dus nog met abb.) bij de concurrent langs ga met de laaste factuur van D*.

Iemand idee?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 11:18:
Zow..net gebeld met d* lol....ze waren er niet zo blij mee dat ze weer een klant verliezen :)

Heb mijn abb. laten omzetten naar kaart, met nummerbehoud en beltegoed, gebeurt idd rond 9 feb.

Grote vraag is nu, kan ik na 9 feb ( dus met kaart ) overstappen naar de concurrent met nummerbehoud?
Ja, je kunt met de prepay kaart overstappen naar een andere provider MET nummerbehoud. Je moet alleen je PUK code en een kopie van je paspoort naar je nieuwe provider sturen :)

Dutchtone verliest zo al haar klanten >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 11:20:
[...]
Ja, je kunt met de prepay kaart overstappen naar een andere provider MET nummerbehoud. Je moet alleen je PUK code en een kopie van je paspoort naar je nieuwe provider sturen :)

Dutchtone verliest zo al haar klanten >:)
Fuck...PUK-code...waar vindt ik die ook alweer terug??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 11:25:
[...]

Fuck...PUK-code...waar vindt ik die ook alweer terug??
Bellen. Ze vragen enkel om je paspoortnummer en dan krijg je telefonisch je PUK code. De aanvraag is de eerste keer gratis, daarna gaat het je geld kosten :)

Suc6 met het overtuigen van de klantenservice miep dat Dutchtone een GSM netwerk is en dat zij geen treindienst tussen Hoek van Holland en Parijs onderhoudt :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 11:30 ]

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 27 January 2003 @ 11:28:
[...]
Bellen. Ze vragen enkel om je paspoortnummer en dan krijg je telefonisch je PUK code. De aanvraag is de eerste keer gratis, daarna gaat het je geld kosten :)
Wie bellen? D* of Kpn?

Valt wel errug verdacht op he, als ik nu weer de klantenservice van D* ga bellen en dan vragen voor de puk-code, terwijl ik dus net portering aangevraagd heb naar pre-pay :+
Suc6 met het overtuigen van de klantenservice miep dat Dutchtone een GSM netwerk is en dat zij geen treindienst tussen Hoek van Holland en Parijs onderhoudt :)
Heb ik dus allang gedaan als je het goed gelezen had, of bedoel je die van Kpn?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 januari 2003 @ 12:23:
Wie bellen? D* of Kpn?

Valt wel errug verdacht op he, als ik nu weer de klantenservice van D* ga bellen en dan vragen voor de puk-code, terwijl ik dus net portering aangevraagd heb naar pre-pay :+
Valt niet op, er werken gemiddeld 100 miepen en 5 medewerk(st)ers.

Kleine kans dat je dezelfde persoon aan de lijn krijgt, en dan nog... klant is koning :)

• stylezzz99
  • Laatst online: 08-12-2022
even concreet: Ik heb een abonnement van na januari 2002. verandert er voor mij nou iets, of moet je een abonnement hebben van januari 2002?

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

Verwijderd

Topicstarter
GuidoHuis schreef op 27 January 2003 @ 14:50:
even concreet: Ik heb een abonnement van na januari 2002. verandert er voor mij nou iets, of moet je een abonnement hebben van januari 2002?
Als je het Business 120 abonnement hebt: Ja

In de andere gevallen is het antwoord mogelijk ook ja.

Verwijderd

GuidoHuis schreef op 27 January 2003 @ 14:50:
Ik denk om eerlijk te zijn dat dit helemaal niets uitmaakt.

D* brengt wijzigen aan, en als klant zijnde hoef je dit dus niet te pikken.

Doe het net zoals mij, pak een ander (goedkoper) abb. :)

Verwijderd

Waar slaat dit op? PUK code?
Die heb je alleen maar nodig als je telefoon door misbruik (lees 3x fout wachtwoord) zichzelf op slot gooit. De PUK code: Personal Unlocking Key of waar dat ook alweer precies voor staat, heb je dan nodig. Geloof me niet als je dat wil, maar probeer het dan uit. Geef maar genoeg keren (max 10x) een verkeerde pin code in. Je foon gaat op slot.
En hoezo bellen voor de PUK code? Open je pakket van je foon, check of ie erin zit. Als je een Pre Paid pakket hebt, dan krijg je hem er nog gewoon bij.

Overzetten van PrePaid naar abonnement en andersom regelt gewoon de provider. Ok ze doen moeilijk als je zelf van provider wil wisselen, das het aard van het beestje. Dit heeft echter geen *pipo* met de PUK code te maken.
[Negeer dit laatste bericht maar als alle providers de laatste 2 maanden volledig van beleid zijn gewijzigd]. + [En nee, niet alleen abonnementje duurder maken].

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 19:16:
Waar slaat dit op? PUK code?
Bij overzetting van abonnement naar abonnement: laatste rekeningafschrift
Bij overzetting van prepay naar abonnement: PUK code

Hoezo slaat nergens op?
Jij moet toch bewijzen dat het JOUW simkaart is die ze overzetten naar een abonnement? Anders kan elke lambal jouw telefoonnummer jatten :?

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 28 January 2003 @ 21:00:
[...]
Hoezo slaat nergens op?
Jij moet toch bewijzen dat het JOUW simkaart is die ze overzetten naar een abonnement? Anders kan elke lambal jouw telefoonnummer jatten :?
Bij sommige providers is PUK-code niet nodig (bij welke wel?). Die accepteren het simkaartnummer, staat op de simkaart. Als je gegevens geregistreerd zijn bij de provider is de PUK-code trouwens met één telefoontje gratis op te vragen.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

haas schreef op 28 januari 2003 @ 21:24:
[...]

Bij sommige providers is PUK-code niet nodig (bij welke wel?). Die accepteren het simkaartnummer, staat op de simkaart. Als je gegevens geregistreerd zijn bij de provider is de PUK-code trouwens met één telefoontje gratis op te vragen.
PUK code is nergens voor nodig!!!

Ze kijken op de NAW gegevens plus het simkaart nummer!!
Want het simkaart nummer is het bewijs dat het jou eigen nummer is.

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zoooo, net ff lopen bellen met D*. Aanbiedingen sloegen nergens op, toestellen zijn voor pubers dus die boeien me niet. Blijft er over dat ze me 2 maanden gratis all-in 60 aanbieden als ik voor een jaar bijteken. Gesprekskosten verdubbelen ("Niet voor D* nummers!" "En hoe ruik ik of iemand Dutchton heeft?" "........."). Kortom, geen alternatief voor iemand die gewoon veel belt. Met mijn huidige belgedrag ben ik minimaal 20 euro per maand duurder uit dan met Business 120.

En weer een tevreden klant naar de concurentie. Jammer maar helaas voor Dutchtone. Zo ga je vanzelf wel failliet ja. Eerst 4 jaar jezelf leeg laten zuigen door elke puber eens per jaar van een nieuwe NOKIA te voorzien en daarna de trouwe klanten (had een lopend contract vanaf 1999! |:( ) op deze manier wegjagen.
Ja ja

Goed bezig, Dutchtone.

[ Voor 3% gewijzigd door GA!S op 29-01-2003 00:17 ]

de betaler vervuilt

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook Dutchtone Business gehad. Toen ik die brief van Dutchtone kreeg of ik ff wilde naar een € 60 heb ik ze kwaad opgebeld met dat ik een abo heb van hun en dat ik gek ben geworden als ik dat ga betalen. Daar reageerde ze heel raar op en ik heb dus maar 1 maand mijn Dutchtone abo met een gratis Ericsson T68 gehad.

Ik heb een woord op te zeggen voor Dutchtone:

Gaat lekker jongens en hartelijk bedankt voor een Ericsson T68 voor maar 30 euro

Heerlijk opgezegd en lekker naar een andere provider gegaan. Ben(Ben soms niet tevreden maar dat is een ander punt)

Ik heb namelijk dit abo al 3 jaar. Qua bereik was ik niet echt soms tevreden maar qua bellen super. Dat meen ik want zoals je dan van 555+ kreeg te zien wie had gebeld en niet in je voicemail had ingesproken. En dan te praten over de zomer van 2002 kreeg ik gewoon een hoesje voor mijn tel zodat die niet nat wordt. Kijk probeer dat maar eens gratis te krijgen van Ben, O2, Vodafone of KPN. Ja je krijgt met je verjaardag van Ben een slinger met de tekst "Ben Jarig". Daar ben ik zo blij mee geweest NOT dus.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 15:51

M_V

itsalex schreef op 29 January 2003 @ 00:29:
Ik heb ook Dutchtone Business gehad. Toen ik die brief van Dutchtone kreeg of ik ff wilde naar een € 60 heb ik ze kwaad opgebeld met dat ik een abo heb van hun en dat ik gek ben geworden als ik dat ga betalen. Daar reageerde ze heel raar op en ik heb dus maar 1 maand mijn Dutchtone abo met een gratis Ericsson T68 gehad.

Gaat lekker jongens en hartelijk bedankt voor een Ericsson T68 voor maar 30 euro

Heerlijk opgezegd en lekker naar een andere provider gegaan. Ben(Ben soms niet tevreden maar dat is een ander punt)

Ik heb namelijk dit abo al 3 jaar. Qua bereik was ik niet echt soms tevreden maar qua bellen super. Dat meen ik want zoals je dan van 555+ kreeg te zien wie had gebeld en niet in je voicemail had ingesproken. En dan te praten over de zomer van 2002 kreeg ik gewoon een hoesje voor mijn tel zodat die niet nat wordt. Kijk probeer dat maar eens gratis te krijgen van Ben, O2, Vodafone of KPN. Ja je krijgt met je verjaardag van Ben een slinger met de tekst "Ben Jarig". Daar ben ik zo blij mee geweest NOT dus.
Ben je nou gewoon altijd zo slecht te volgen of was je gewoon dronken vannacht? Er is echt geen touw aan vast te knopen :|

Verwijderd

itsalex schreef op 29 januari 2003 @ 00:29:

Same here,

4 maanden abb d* b120 opgezegd (contract was 2 jaar) en een Nokia 8310 @ 120 euro :)

Muchos gracias Dutchtone :P

Verwijderd

Ginz schreef op 28 January 2003 @ 21:31:
[...]

goed zo kerel, jij snapt het!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ginz schreef op 28 January 2003 @ 21:31:
[...]

Het simkaartnummer kun je gewoon van iemand's SIM halen. De PUK code niet.

Dus als je telefoon wordt gejat dan kan die persoon ook meteen je telefoonnummer jatten :?

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 14:36:
[...]
Het simkaartnummer kun je gewoon van iemand's SIM halen. De PUK code niet.

Dus als je telefoon wordt gejat dan kan die persoon ook meteen je telefoonnummer jatten :?
Niet alleen het simkaartnummer volstaat. Ook de NAW-gegevens worden gecontroleerd bij nummerportering. Dus of de gegevens van het oude telefoonnummer overeen komen met die van het nieuwe abonnement of prepaykaartje. Heb je bij de registratie van je simkaart de gegevens niet doorgegeven, tja, dan heb je inderdaad pech want dan kan de nieuwe 'eigenaar' van je simkaartje zijn gegevens laten registreren en ben je je nummer sowieso kwijt.

Verwijderd

Haal jij ook meteen ff de NAW gegevens uit de telefoon?!

De PUK code krijg je zoals ik al eerder zei in veel gevallen erbij, check je info pakket nog maar eens goed. Heb je die niet kan je dit opvragen.
Alleen omdat PUK goed klinkt moet je niet meteen denken dat dit de redder in nood is die je laat overstappen!
Informeer je eerst eens goed wat het nou echt is als je mij niet geloofd.

Alles wat jij nodig hebt is SIMkaart nummer en je NAW gegevens, evt je contract of klantnr.

Zelfs je simnr heb je niet nodig, maar dan is het niet behoud van nr.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 14:47:
Informeer je eerst eens goed wat het nou echt is als je mij niet geloofd.
Bij ELKE nummerportering (zo'n 3) die ik tot nu toe heb meegemaakt vanaf een prepaid SIM is er altijd een PUK code nodig geweest.

Ik vind het overigens niet vreemd dat een PUK code wel nodig is, er is toch enige vorm van identificatie nodig. Alleen de NAW gegevens is niet voldoende (kun je immers ook van iemand "lenen"). Een PUK code is een geheime code welke je alleen kunt opvragen i.c.m. je paspoortnummer.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 03 februari 2003 @ 15:09:
[...]
Bij ELKE nummerportering (zo'n 3) die ik tot nu toe heb meegemaakt vanaf een prepaid SIM is er altijd een PUK code nodig geweest.

Ik vind het overigens niet vreemd dat een PUK code wel nodig is, er is toch enige vorm van identificatie nodig. Alleen de NAW gegevens is niet voldoende (kun je immers ook van iemand "lenen"). Een PUK code is een geheime code welke je alleen kunt opvragen i.c.m. je paspoortnummer.
Vreemde verkopers dan. Ik heb ervaringen met de volgende porteringen:

van vodafone abo naar dutchtone abo
van dutchtone abo naar telfort prepay
van telfort prepay naar dutchtone abo
van dutchtone abo naar vodafone abo
van dutchtone prepay naar vodafone prepay

(ja ik heb ongeveer 5 actieve telefoonnummers)

en heb nog nooit een puk-code hoeven opgeven. Bij porteringen vanaf een abo was een factuur van de oude provider en een legitimatie voldoende, bij porteringen vanaf een prepaykaart volstond het simkaartnummer.

Die extra beveiliging zit hem in het feit dat je nieuwe provider de aanvraag doet. En aangezien je daar dus een nieuwe klant bent, heeft die de beschikking over je gegevens. Je kunt dus wel zeggen dat je de persoon bent op wiens naam de prepay-kaart geregistreerd is, maar dan zul je je voor je nieuwe abonnement ook moeten kunnen identificeren als die persoon. Je kunt dus niet het nummer van Jantje meenemen naar een abonnement op naam van Pietje. Bij een prepay naar prepay portering wordt ook vaak om legitimatie gevraagd. Anoniem geregistreerde nummers worden nooit geporteerd.

[ Voor 23% gewijzigd door Canaria op 03-02-2003 15:25 ]

Verwijderd

Raar ik heb anders ook al meerdere abonnements wijzigingen doorgemaakt, en er is nooit, maar ook nooit naar een PUK code gevraagd. Is ook logisch als je weet waarvoor de PUK code dient.
Verwijderd schreef op 03 February 2003 @ 15:09:
[...]

Pagina: 1